مقاله جایگاه ساز عود و انواع مختلف آن در تاریخ موسیقی ایرانِ پس از اسلام
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله جایگاه ساز عود و انواع مختلف آن در تاریخ موسیقی ایرانِ پس از اسلام دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله جایگاه ساز عود و انواع مختلف آن در تاریخ موسیقی ایرانِ پس از اسلام کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله جایگاه ساز عود و انواع مختلف آن در تاریخ موسیقی ایرانِ پس از اسلام،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله جایگاه ساز عود و انواع مختلف آن در تاریخ موسیقی ایرانِ پس از اسلام :
تعداد صفحات :۲۴
یکی از مباحث تاریخ موسیقی ایران در دور اسلامی، جایگاه و اهمیت ساز عود است. این ساز با عنوان «بربت» در دور ساسانی شکوفا شد و پس از اسلام با عنوان «عود» در سرزمینهای مختلف اسلامی اشاعه یافت و در موسیقی ایران نیز تا اواخر عصر صفوی دارای اعتبار بود. موسیقیدانان قدیم ایران، از نخستین متون موسیقی پس از اسلام در قرون سوم و چهارم هجری تا رسالات موسیقی دور صفوی در قرن یازدهم هجری، به برتری ساز عود نسبت به سازهای دیگر اذعان داشتهاند. در مقال حاضر قصد داریم به مطالع ویژگیهای ساختمان عود و انواع آن بپردازیم. با استناد به رسالات موسیقی قدیم، عود در اندازههای مختلف و حداقل در دو انداز کاسهبزرگ و کاسهکوچک ساخته میشد و انواع مختلف عود گاهی با اسامی دیگر نیز نامیده میشدند. اختلاف در تعداد زههای ساز از دیگر وجوه تمایز انواع عود در رسالات موسیقی قدیم است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.