مقاله تبیین جامعه شناختی رابطه سرمایه اجتماعی/ فرهنگی و اثربخشی آموزشی معلمان (مطالعه موردی: دبیران دبیرستانهای شهر سنندج)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تبیین جامعه شناختی رابطه سرمایه اجتماعی/ فرهنگی و اثربخشی آموزشی معلمان (مطالعه موردی: دبیران دبیرستانهای شهر سنندج) دارای ۵۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تبیین جامعه شناختی رابطه سرمایه اجتماعی/ فرهنگی و اثربخشی آموزشی معلمان (مطالعه موردی: دبیران دبیرستانهای شهر سنندج) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تبیین جامعه شناختی رابطه سرمایه اجتماعی/ فرهنگی و اثربخشی آموزشی معلمان (مطالعه موردی: دبیران دبیرستانهای شهر سنندج)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تبیین جامعه شناختی رابطه سرمایه اجتماعی/ فرهنگی و اثربخشی آموزشی معلمان (مطالعه موردی: دبیران دبیرستانهای شهر سنندج) :
تعداد صفحات :۵۰
پژوهش حاضر تلاشی است برای تبیین رابط اثربخشی آموزشی معلمان با سرمای اجتماعی/فرهنگی آنان. بهبیاندیگر، این پژوهش قصد دارد پدید اثربخشی آموزشی را در ارتباط با متغیرهای اجتماعی و بهمثابه امری اجتماعی مطالعه کند. لذا پرسشهای محوری آن، حول این مسئل اصلی صورتبندی شدهاند که تعامل بین فضای اجتماعی و میدان آموزشی چگونه است و معلمان چگونه بهتناسب سرمای اجتماعی (اعتماد اجتماعی، هنجارهای همیاری و شبکههای روابط اجتماعی) و سرمای فرهنگیشان (تجسمیافته و عینیتیافته و نهادیشده)، در میدان آموزشی ایفای نقش میکنند. چارچوب مفهومی و نظری پژوهش، از نظریههای بوردیو و کلمن و پاتنام استخراج شده است. جامع آماری تحقیق شامل دبیران مقطع متوسط آموزشوپرورش ناحی ۱ و ۲ شهر سنندج، در سال تحصیلی ۸۹-۹۰ بود که کلاً ۱۲۶۲ نفر بودند و با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری طبقهای نسبی، ۳۰۰ نفر از آنها انتخاب شدند. یافتههای پژوهش حاکیاز آن است که از میان تمام شاخصهای هر دو متغیر سرمای اجتماعی و فرهنگی، شاخص همیاری اجتماعی دارای بیشترین ضریب همبستگی و ضریب تعیین با اثربخشی آموزشی معلمان است. درخصوص رابط اثربخشی آموزشی با شاخصهای سرمای فرهنگی، نتایج نشان میدهد که با توجه به مقادیر ضریب همبستگی، از میان این شاخصها، شاخص «هبیتاس فرهنگی» دارای بیشترین ضریب همبستگی با اثربخشی آموزشی است و بعد از آن، شاخص سرمای فرهنگی نهادی قرار دارد. نتایج تحقیق در کل گویای آن است که در میدان آموزشی، معلمانی که دارای سرمای فرهنگی و اجتماعی بیشتری هستند، اثربخشی آموزشی بیشتری نیز دارند. درنتیجه برای دستیابی به اثربخشی آموزشی، فقط توجه به ویژگیهای فردی (مهارت، دانش، تواناییها و استعدادها) کافی نیست؛ بلکه تلاش برای تغییر و بهبود وضعیتهای عینی اجتماعی و فرهنگی نیز ضرورت دارد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.