مقاله واکاوی چالش های ترویج برای تعامل با کنشگران نظام دانش و طلاعات کشاورزی از دیدگاه متخصصان ترویج


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله واکاوی چالش های ترویج برای تعامل با کنشگران نظام دانش و طلاعات کشاورزی از دیدگاه متخصصان ترویج دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله واکاوی چالش های ترویج برای تعامل با کنشگران نظام دانش و طلاعات کشاورزی از دیدگاه متخصصان ترویج  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله واکاوی چالش های ترویج برای تعامل با کنشگران نظام دانش و طلاعات کشاورزی از دیدگاه متخصصان ترویج،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله واکاوی چالش های ترویج برای تعامل با کنشگران نظام دانش و طلاعات کشاورزی از دیدگاه متخصصان ترویج :

تعداد صفحات :۱۸

این مطالعه به بررسی چالش­های تعاملی ترویج با کنشگران نظام دانش و اطلاعات کشاورزی از دیدگاه متخصصان ترویج می­پردازد. تحقیق حاضر با روش پیمایشى انجام گردیده است. جامعه­ی آماری تحقیق متخصصان ترویج ایران می­باشند (۱۴۰ (N= که از این میان با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد ۱۰۳ نفر بـه روش نمونه­گیری هدفمنـد به­عنوان نمونـه آماری انتخاب شدند و در نهایت ۹۰ پـرسشنامه جمع­آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابـزار گـردآوری داده­ها پرسشنامه­ بـوده است؛ کـه در آن چالش­های تعاملی ترویج با شش کنشگر دیگر این نظام یعنی تحقیق، آموزش، کشاورزان، سیاستگذاران، شرکت­های خصوصی و تشکل­های کشاورزان و همچنین میزان تعاملات متخصصان با سایر زیرنظام­های این نظام مورد بررسی قرار گرفته است. روایی محتوایی پرسشنامه توسط پانلی از صاحب­نظران علوم ترویج و آموزش کشاورزی مورد تایید قرار گرفته است و ضریب پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه نیز با انجام آزمون مقدماتی بین ۷۴/۰ تا ۹۵/۰ به دست آمده است. نتایج حاصله نشان می­دهد مشکلات ترویج به ترتیب اولویت در تعامل با سیاستگذاران، مراکز تحقیقاتی، کشاورزان، آموزش، تشکل­های کشاورزان و شرکت­های خصوصی می­باشد. بعلاوه نتایج حاصله نشان می­دهد عمده مشکلات ترویج برای تعامل با سایر کنشگران مورد مطالعه عبارت است از: عدم وجود ضمانت اجرایی در صورت انعکاس مشکلات از سوی ترویج برای سیاستگذاران، عدم گرایش محققان و مروجان پیرامون مشارکت با یکدیگر، عدم تناسب تعداد مروجان و کشاورزان و ناکافی بودن تجارب بخش خصوصی در ارائه خدمات ترویجی. همچنین نتایج تحقیق نشان می­دهد متخصصان ترویج در مورد مشکلات تعاملی ترویج با دیگر کنشگران اجماع نظر دارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.