مقاله درک معنای زنان منطق? عسلویه از مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (مطالع? مردم‌نگارانه)


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله درک معنای زنان منطق? عسلویه از مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (مطالع? مردم‌نگارانه) دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله درک معنای زنان منطق? عسلویه از مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (مطالع? مردم‌نگارانه)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله درک معنای زنان منطق? عسلویه از مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (مطالع? مردم‌نگارانه)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله درک معنای زنان منطق? عسلویه از مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (مطالع? مردم‌نگارانه) :

تعداد صفحات :۳۳

منطق عسلویه یا پارس جنوبی یکی از مناطق پرترافیک‏ و صنعتی‏ خاورمیانه است که تأثیر عمیقی بر زندگی مردم بومی مجاور منطقه و به‏طور مشخص، بر زندگی زنان ساکن آنجا گذاشته است. از آنجا که شرکت‏های پتروشیمی زیادی در منطقه مشغول به کارند، مطرح‌کردن بحث مسئولیت اجتماعی شرکت‏ها می‌تواند نقش مثبتی بر وضعیت زندگی مردم داشته باشد و از این لحاظ حائز اهمیت است. بدین منظور پژوهش حاضر درصدد است با رویکرد تفسیرگرایی انتقادی، درک معنایی زنان ساکن در مجاورت منطق گازی پارس جنوبی عسلویه را از مسئولیت اجتماعی شرکت‏ها در برابر ذی‌نفعان بررسی کند. برای انجام‌دادن این پژوهش، از روش‏شناسی کیفی و از روش مردم‏نگاری انتقادی و تکنیک مصاحب نیمه‏ساختاریافته با مشاهده استفاده شده است. بدین منظور با در نظر گرفتن ترکیب سن، شغل، وضعیت تأهل و عنصر بومی‌بودن با ۱۵ زن ساکن مناطق اطراف منطق انرژی پارس، که به شیو‌ نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند، مصاحبه شد. از داده‏های حاصل از مصاحبه‏ها، چهار مقول آسیب‏های اجتماعی، توانمندسازی زنان، سلامت و محیط ‏زیست و توسعه و رفاه اجتماعی استخراج و تحلیل شد و سپس طرح‌واره نظری ارائه شد. نتایج این پژوهش نشان می‏دهد که زنان مجاور این منطقه از رونق اقتصادی و برخی موقعیت‏های پیش‏آمده برای توانمندسازی زنان، ارزیابی مثبتی داشته‏اند؛ اما عملکرد شرکت‏ها درخصوص مسئولیت اجتماعی شرکتی‌شان را منفی ارزیابی کرده‏اند. آن‌ها معتقد بودند که با توجه به تأثیر مستقیم شرکت‌ها بر زندگی‌شان، شرکت‏ها باید دربرابر پیامدهای اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی ناشی از حضورشان در منطقه احساس مسئولیت کنند و برنامه‌های مداخله‌‌ای و اصلاحی و کارشناسی‌شده داشته باشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.