مقاله نقد جامعه ‏شناسان? سرمایه ‏های زنان در رمان قصه تهمینه‏ محمد محمدعلی بر اساس نظری? انواع سرمای? پیر بوردیو


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نقد جامعه ‏شناسان? سرمایه ‏های زنان در رمان قصه تهمینه‏ محمد محمدعلی بر اساس نظری? انواع سرمای? پیر بوردیو دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقد جامعه ‏شناسان? سرمایه ‏های زنان در رمان قصه تهمینه‏ محمد محمدعلی بر اساس نظری? انواع سرمای? پیر بوردیو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقد جامعه ‏شناسان? سرمایه ‏های زنان در رمان قصه تهمینه‏ محمد محمدعلی بر اساس نظری? انواع سرمای? پیر بوردیو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقد جامعه ‏شناسان? سرمایه ‏های زنان در رمان قصه تهمینه‏ محمد محمدعلی بر اساس نظری? انواع سرمای? پیر بوردیو :

تعداد صفحات :۲۸

این مقاله‏ بر نقد جامعه‏شناسان رمان معاصر تمرکز دارد. راهنمای نظری این پژوهش اید انواع سرمای‏ پیر بوردیو است. بوردیو بر این باور است که نظری سرمای اقتصادی مارکس مبادلات را به نوع تجاریِ آن تقلیل می‏دهد؛ در حالی ‏که توضیح‌دادن ساختار و کارکرد جهان اجتماعی بدون در نظر گرفتن سرمایه در تمام شکل‏هایش امری محال است. در پرتو این نظریه با بررسی انواع سرمایه‏های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، و نمادین و قدرتی که از این راه برای زنان حاصل می‏شود، به بازنمایی جایگاه آنان در رمان قص تهمینه، اثر محمد محمدعلی، می‏پردازیم و با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی و روایت‏شناسی به این نتیجه می‏رسیم که در فضای اجتماعی این رمان هیچ سرمای متقارنی برای زنان وجود ندارد. آنان فقط با تکیه بر یک بُعد از سرمایه‏شان، در میان خود، به تخاصم آشکار و پنهان می‏پردازند؛ در همین محیط برای جای‌گیری در قدرت منازعه می‏کنند و به فرادست و فرودست تقسیم می‏شوند. بنابراین، اگر‌چه در فضاهای خرد زنانه مادرانی با «قدرت پدرانه» می‏بینیم، در فضای کلان اجتماعی سرمایه‏های تثبیت‌شده، کلان، و گسترده متعلق به مردان است و زنان قصه، حتی تهمینه، در جوار آن‏ها حاشیه‏ای بر متن تلقی می‏شوند. به این ترتیب، متن به نوعی آگاه یا ناخودآگاه در بازتولید فرادستی مردان و فرودستی زنان در عرصه‌ها تجربه‏ای عینی و کلیدی به‌دست می‏دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.