مقاله سوبژکتیویته زن و رهایی در اندیش? ژولیا کریستوا: ایدهای برای مشارکت امر نشانهای خلاق در عرص? عمومی نمادین
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله سوبژکتیویته زن و رهایی در اندیش? ژولیا کریستوا: ایدهای برای مشارکت امر نشانهای خلاق در عرص? عمومی نمادین دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله سوبژکتیویته زن و رهایی در اندیش? ژولیا کریستوا: ایدهای برای مشارکت امر نشانهای خلاق در عرص? عمومی نمادین کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سوبژکتیویته زن و رهایی در اندیش? ژولیا کریستوا: ایدهای برای مشارکت امر نشانهای خلاق در عرص? عمومی نمادین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله سوبژکتیویته زن و رهایی در اندیش? ژولیا کریستوا: ایدهای برای مشارکت امر نشانهای خلاق در عرص? عمومی نمادین :
تعداد صفحات :۲۹
در فلسف سیاسی متأخر، راهحلهای متعددی برای رهایی سوژ زنانه از سرکوب و نابرابری ارائه شده است. برای مثال، فمنیستهای پساساختارگرای فوکویی از امتناع دائمی زنان، فمنیستهای پسامدرن بودریاری از حادسازی امر واقع مردانه، فمنیستهای شالودهشکن پسااستعماری همانند اسپیواک از واکاوی دوگانههای حاکم بر عقلمحوری (لوگوسسنتریسم) مردان استعماری، فمنیستهای پسامارکسیستی همانند سیلویا والبای از الحاق زنان به انقلاب سیاسی علیه سرمایهداری، فمنیستهای لیبرال متأخرـ همانند سوزان مولر اوکینـ از حقوق جهانشمول و… دفاع میکنند. در این میان، به نظر میرسد ژولیا کریستواـ متفکری که در مرز میان مدرنیسم و پسامدرنیسم در حرکت استـ راهحلی متفاوت برای مسئل سوبژکتیویته زن ارائه میکند که بنابر فرض نگارندگان مقاله، میتواند حاوی پیشنهادهای سازندهای برای جامع ما در عصر حاضر باشد. بر این اساس، مقال حاضر دو پرسش اصلی را طرح میکند: ۱. راهحل کریستوا برای رهایی سوژ زنانه از سرکوب و نابرابری چیست؟ ۲. این راهحل حاوی چه نتایج عملی و نظری برای جامع ما در عصر حاضر است؟ به نظر میرسد اید نبوغ زنانه راهحل خاص کریستوا برای رهایی سوبژکتیویت زن است که براساس آن زنانـ که بیش از مردان حاوی امر نشانهایاندـ میتوانند در امر نمادین مردانه مشارکت کنند و آن را به تعادل برسانند. همچنین، به نظر میرسد مهمترین نتایج این نظریه برای جامع ما نیز بدین قرار است: ۱. به جای تغییرات رادیکال یا مقاومت منفی میتوان از اید مشارکت خلاقانه سوژههای نشانهای زنانه در بافتار زبانیـ فرهنگی جامعه بهره برد؛ ۲. مشارکت سیاسیـ اجتماعی زنان ایرانی مستلزم نادیدهانگاشتن نهاد خانواده، نقشمادری، و ارزشهای زنانه نیست. مقال حاضر از چارچوب نظری منطق درونی برای بازخوانی کلیت اندیش کریستوا بهره میبرد. روش مقاله هم هرمنوتیک زمینهمحور است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.