مقاله الگوی مناسب آموزش مهارتهای “تفکر نقادانه” در نمایشهای سنتی عروسکی ایرانی (با تکیه بر خیمه شب بازی)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله الگوی مناسب آموزش مهارتهای “تفکر نقادانه” در نمایشهای سنتی عروسکی ایرانی (با تکیه بر خیمه شب بازی) دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله الگوی مناسب آموزش مهارتهای “تفکر نقادانه” در نمایشهای سنتی عروسکی ایرانی (با تکیه بر خیمه شب بازی) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله الگوی مناسب آموزش مهارتهای “تفکر نقادانه” در نمایشهای سنتی عروسکی ایرانی (با تکیه بر خیمه شب بازی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله الگوی مناسب آموزش مهارتهای “تفکر نقادانه” در نمایشهای سنتی عروسکی ایرانی (با تکیه بر خیمه شب بازی) :
تعداد صفحات :۲۱
چکیده
صاحبنظران، پیدایش “تفکر نقادانه” را در میان آموزههای سقراط دانسته و روش سوال پرسیدنش را معروفترین استراتژی “تفکر نقادانه” میدانند. تفکری که مهارتهای اصلی آن عبارتند از مهارتهای شناختی شامل: تعبیر، تحلیل، ارزیابی، دریافت معانی ضمنی، توضیح و خود تنظیمی و مهارتهای دیگری از جمله: طبقه بندی، آشکارسازی معنا، بررسی ایدهها و دهها مهارت دیگر در شمار مهارتهای فرعی آن بشمار میرود. همچنین صاحبنظران حوزه آموزش بر وارد کردن مواد درسی مرتبط با آموزش مهارتهای “تفکر نقادانه” در برنامه درسی کودکان تاکید میورزند. از سوی دیگر، استفاده از نمایش عروسکی برای آموزش به کودکان همواره هواخواهانی داشته است. بنابر اعتقاد آنان، نمایش عروسکی تاثیر مهمی در توسعه آموزش کودکان دارد. با توجه به این موارد و با انگیزه بکارگیری سرمایههای فرهنگی – هنری و ملی در زمینه آموزش مهارتهای “تفکر نقادانه” به کودکان، این مقاله بر آن است مشخص نماید: کدامیک از کاراکترها و تیپهای شخصیتی نمایشهای عروسکی سنتی ایرانی میتواند به عنوان یک کاراکتر “الگو”، مهارتهای مورد نظر “تفکر نقادانه”را در کودکان پرورش داده و نهادینه نماید؟ این پژوهش توصیفی – تحلیلی بوده و با استفاده از منابع کتابخانهای و پایگاههای معتبر اینترنتی انجام یافته است. مهمترین دستاورد این پژوهش، تطبیق یکی از معروفترین کاراکترهای نمایشهای سنتی عروسکی ایرانی با “الگوی” مورد نیاز جهت آموزش مهارتهای “تفکر نقادانه” به کودکان است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.