مقاله الگوی مناسب آموزش مهارت‏های “تفکر نقادانه” در نمایش‏های سنتی عروسکی ایرانی (با تکیه بر خیمه شب بازی)


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله الگوی مناسب آموزش مهارت‏های “تفکر نقادانه” در نمایش‏های سنتی عروسکی ایرانی (با تکیه بر خیمه شب بازی) دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله الگوی مناسب آموزش مهارت‏های “تفکر نقادانه” در نمایش‏های سنتی عروسکی ایرانی (با تکیه بر خیمه شب بازی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله الگوی مناسب آموزش مهارت‏های “تفکر نقادانه” در نمایش‏های سنتی عروسکی ایرانی (با تکیه بر خیمه شب بازی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله الگوی مناسب آموزش مهارت‏های “تفکر نقادانه” در نمایش‏های سنتی عروسکی ایرانی (با تکیه بر خیمه شب بازی) :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده
صاحبنظران، پیدایش “تفکر نقادانه” را در میان آموزه‏های سقراط دانسته و روش سوال پرسیدنش را معروف‏ترین استراتژی “تفکر نقادانه” می‏دانند. تفکری که مهارت‏های اصلی آن عبارتند از مهارت‏های شناختی شامل: تعبیر، تحلیل، ارزیابی، دریافت معانی ضمنی، توضیح و خود تنظیمی و مهارت‏های دیگری از جمله: طبقه بندی، آشکارسازی معنا، بررسی ایده‏ها و ده‏ها مهارت دیگر در شمار مهارت‏های فرعی آن بشمار می‏رود. همچنین صاحبنظران حوزه آموزش بر وارد کردن مواد درسی مرتبط با آموزش مهارت‏های “تفکر نقادانه” در برنامه درسی کودکان تاکید می‏ورزند. از سوی دیگر، استفاده از نمایش عروسکی برای آموزش به کودکان همواره هواخواهانی داشته است. بنابر اعتقاد آنان، نمایش عروسکی تاثیر مهمی در توسعه آموزش کودکان دارد. با توجه به این موارد و با انگیزه بکارگیری سرمایه‏های فرهنگی – هنری و ملی در زمینه آموزش مهارت‏های “تفکر نقادانه” به کودکان، این مقاله بر آن است مشخص نماید: کدامیک از کاراکترها و تیپ‏های شخصیتی نمایش‏های عروسکی سنتی ایرانی می‏تواند به عنوان یک کاراکتر “الگو”، مهارت‏های مورد نظر “تفکر نقادانه”را در کودکان پرورش داده و نهادینه نماید؟ این پژوهش توصیفی – تحلیلی بوده و با استفاده از منابع کتابخانه‏ای و پایگاه‏های معتبر اینترنتی انجام یافته است. مهم­ترین دستاورد این پژوهش، تطبیق یکی از معروف­ترین کاراکترهای نمایش‏های سنتی عروسکی ایرانی با “الگوی” مورد نیاز جهت آموزش مهارت‏های “تفکر نقادانه” به کودکان است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.