مقاله نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی در اثرگذاری عوامل نگرش شغلی بر رفتار تسهیم دانش


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی در اثرگذاری عوامل نگرش شغلی بر رفتار تسهیم دانش دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی در اثرگذاری عوامل نگرش شغلی بر رفتار تسهیم دانش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی در اثرگذاری عوامل نگرش شغلی بر رفتار تسهیم دانش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی در اثرگذاری عوامل نگرش شغلی بر رفتار تسهیم دانش :

تعداد صفحات :۳۳

هدف از پژوهش حاضر، مطالع نحو اثرگذاری عوامل نگرش شغلی، هنجارهای ذهنی تسهیم دانش و کنترل­های رفتاری درک‎شده در تسهیم دانش، بر رفتار تسهیم دانش با توجه به نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی است. به‎منظور دستیابی به این هدف، داده­های پژوهش با توزیع پرسشنامه میان ۳۸۴ نفر از کارکنان بیمارستان جمع­آوری شد و تحلیل‎های مد نظر از طریق مدل‎یابی معادلات ساختاری انجام گرفت. نتایج حاکی از آن است که از میان ابعاد نگرش شغلی، عجین‎شدن با شغل و تعهد سازمانی به‎طور مستقیم و رضایت شغلی به‎طور مستقیم و غیر مستقیم منجر به تسهیم دانش سازمانی می­شوند. به‎علاوه، کنترل رفتاری به‎صورت غیر مستقیم و هنجار ذهنی به‎طور مستقیم و غیر مستقیم بر رفتار تسهیم دانش اثر می­گذارند. بنابراین، رفتار شهروندی سازمانی فقط در رابط عجین‎شدن با شغل ـ تسهیم دانش و تعهد سازمانی ـ تسهیم دانش نقش میانجی را ایفا نمی­کند؛ یعنی، عجین‎شدن با شغل و تعهد سازمانی فقط به‎طور مستقیم به تسهیم دانش میان کارکنان منجر می­شود. این یافته­ها بر لزوم توجه به رفتار شهروندی سازمانی در تسهیم دانش سازمانی اشاره می­کنند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.