مقاله بررسی نابرابری در آموزش و پرورش دانش ‏آموزان دختر و پسر مقطع متوسط? استان آذربایجان غربی


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
12 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی نابرابری در آموزش و پرورش دانش ‏آموزان دختر و پسر مقطع متوسط? استان آذربایجان غربی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی نابرابری در آموزش و پرورش دانش ‏آموزان دختر و پسر مقطع متوسط? استان آذربایجان غربی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نابرابری در آموزش و پرورش دانش ‏آموزان دختر و پسر مقطع متوسط? استان آذربایجان غربی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی نابرابری در آموزش و پرورش دانش ‏آموزان دختر و پسر مقطع متوسط? استان آذربایجان غربی :

تعداد صفحات :۲۷

این پژوهش با هدف بررسی نابرابری در آموزش و پرورش دختران و پسران مقطع متوسط استان آذربایجان غربی با استفاده از شاخص‏های زمینه، فضا، منابع انسانی، پوشش تحصیلی، فرایند آموزش، برونداد شناختی (واسطه‏ای)، و برونداد غیرشناختی (نهایی) به‌صورت مقایسه‏ای انجام گرفت. پژوهش حاضر از نوع اسنادی و پیمایشی است و اطلاعات ضروری از طریق مراجعه به اسناد و منابع آماری موجود در سازمان آموزش و پرورش استان و توزیع پرسشنامه بین دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه جمع‏آوری شد. پرسشنامه‏های پژوهش بین نمونه‏ای با حجم ۸۱۵ نفر دانش‏آموز (۴۱۹ پسر و ۳۹۶ دختر) با نمونه‏گیری طبقه‏ای تصادفی توزیع شد. روایی پرسشنامه‏ها با بهره‏گیری از تکنیک تحلیل عاملی و پایایی پرسشنامه‏ها با استفاده از محاسب ضریب آلفای کرونباخ تأیید شد. یافته‏های پژوهش نشان می‌دهد که در زمین شاخص‏های زمینه‏ای، به‏جز نابرابری در حساسیت آموزشی والدین، در بقیه متغیرها بین دختران و پسران تفاوت معنا‏داری وجود ندارد. در زمین شاخص‏های فضا، نیروی انسانی و پوشش تحصیلی بین دختران و پسران نابرابری وجود دارد. دربار نابرابری در شاخص فرایند آموزش، به‌جز احساس دانش‏آموز درباره رفتار عادلانه بین دختران و پسران، تفاوت معناداری وجود ندارد. دربار نابرابری در پیشرفت تحصیلی، درصد قبولی دختران در کنکور، و متغیرهای رشد اعتقادی و انگیزش نسبت به مدرسه، عملکرد دختران بهتر از پسران است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.