مقاله جایگاه کاندینسکی در نزاع میان صورت و محتوا
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله جایگاه کاندینسکی در نزاع میان صورت و محتوا دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله جایگاه کاندینسکی در نزاع میان صورت و محتوا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله جایگاه کاندینسکی در نزاع میان صورت و محتوا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله جایگاه کاندینسکی در نزاع میان صورت و محتوا :
تعداد صفحات :۲۲
چکیده نقد انتزاع در هنر به شیوههای گوناگونی صورت میپذیرد. بدین دلیل که در نقاشی انتزاعی فرم و صورت جایگزین ابژههای ملموسِ این- جهانی میگردند. به طور کلی میتوان نقد هنر انتزاعی را به دو دیدگاه اساسی تقسیم نمود: از دیدگاه زیباییشناسی فرمالیستی و از دیدگاه زیبایی شناسی محتواگرای ذاتی. فرمالیسم از نظریهی کانت مبنی بر ابژهی بدون علقه و غاییت بدون غایت سرچشمه گرفته و در آرای نظریهپردازانِ پساکانتی گسترش یافته است. فرمالیستها معتقد بودند که عاطفهی زیباییشناختی تنها از صورت هنر ناشی میشود و خود، محتوای هنر است. در مقابل این نظریه، زیباییشناسی ذاتی هگلی قرار میگیرد. از منظر هگل، عالیترین صورتهای هنری بیانگر محتوای درونیاند. هگلیها با تأکید بر ویژگی بیانگر هنر، تغیّرات ناشی از از روح دوران را مسبب تحول سبک و صورت در هنر دانستهاند. با در نظر داشتن این دو دیدگاه این پرسش مطرح میشود که کاندینسکی، که از طلایهداران جریان انتزاع در دورهی مدرن میباشد به کدام دسته تعلق دارد؟ آیا آثار کاندینسکی در زمرهی آفرینشهای معناگرا قرار میگیرد و یا صرفاً بازیهای زیبای فرم و رنگ هستند؟ این مقاله حین بررسی زیبایی شناسی فرمالیستی و ذاتی، به تحلیل آرا و اندیشههای کاندینسکی پرداخته و از این رهگذر به تبیین موضع خاص کاندینسکی در نزاع میان صورت و محتوا میپردازد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.