مقاله بررسی رابطه‌ی ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینانه با صفات اخلاقی اسلامی (مطالعه موردی: دانشجویان مراکز آموزش عالی استان قم)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی رابطه‌ی ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینانه با صفات اخلاقی اسلامی (مطالعه موردی: دانشجویان مراکز آموزش عالی استان قم) دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رابطه‌ی ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینانه با صفات اخلاقی اسلامی (مطالعه موردی: دانشجویان مراکز آموزش عالی استان قم)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رابطه‌ی ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینانه با صفات اخلاقی اسلامی (مطالعه موردی: دانشجویان مراکز آموزش عالی استان قم)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رابطه‌ی ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینانه با صفات اخلاقی اسلامی (مطالعه موردی: دانشجویان مراکز آموزش عالی استان قم) :

تعداد صفحات :۲۹

یکی از مسائل مهم و اساسی در مباحث اسلامی، موضوع اخلاق و اخلاقیات است که در زمانه‌ی ما نیز از پرچالش‌ترین مباحث مدیریتی، در این حوزه می‌باشد. از طرف دیگر، بخشی از پژوهش‌هایی که به‌تازگی در زمینه‌ی کارآفرینی انجام شده به بررسی مسائل مرتبط با اخلاق و کارآفرینی می‌پردازد. این پژوهش‌ها به‌طور کلی به «کارآفرینی اخلاقی»، «اخلاق کارآفرینانه» و «تأثیر اخلاق در کارآفرینی» تقسیم می‌شوند. دسته‌ی سوم که کم‌تر به آن توجه شده است، تأثیر ارزش‌های اخلاقی در افزایش توان کارآفرینان را بررسی می‌کند. باتوجه به این‌که تاکنون در این زمینه پژوهش‌های اندکی انجام شده و جای بررسی صفات اخلاقی اسلامی خالی می‌باشد، در این مقاله تلاش می‌شود تا مهم‌ترین صفات اخلاقی مورد تأکید اسلام که از دید محققان در کارآفرینی تأثیرگذار هستند، شناسایی شده و میزان همبستگی‌ آن‌ها با ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینانه سنجیده شود. بدین منظور از دو پرسش‌نامه‌ی محقق ساخته که حاوی ۲۳و۳۰ سؤال بود استفاده شد. جامعه‌ی آماری پژوهش، دانشجویان مراکز آموزش عالی استان قم بوده و نمونه‌ی منتخب به تعداد ۱۳۷نفر به‌دست آمد. نتایج به‌دست آمده از تحلیل داده‌ها نشان داد که برخی از ویژگی‌های کارآفرینانه مانند مرکز کنترل درونی، توفیق‌طلبی، تحمل شکست با بسیاری از صفات اخلاقی مانند غنیمت‌شمردن فرصت، بلندهمتی و مسؤولیت‌پذیری رابطه‌ی معنادار دارند. درنهایت، مدل مفهومی تطبیق ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینانه و صفات اخلاقی اسلامی به‌دست آمد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.