مقاله پهنه‌بندی خطر زمین لغزش به منظور استفاده کاربردی در طراحی شبکه جاده جنگلی


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله پهنه‌بندی خطر زمین لغزش به منظور استفاده کاربردی
در طراحی شبکه جاده جنگلی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پهنه‌بندی خطر زمین لغزش به منظور استفاده کاربردی
در طراحی شبکه جاده جنگلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پهنه‌بندی خطر زمین لغزش به منظور استفاده کاربردی
در طراحی شبکه جاده جنگلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله پهنه‌بندی خطر زمین لغزش به منظور استفاده کاربردی
در طراحی شبکه جاده جنگلی :

تعداد صفحات :۲۴

شبکه جاده جنگلی پیش نیاز دستیابی به اهداف جنگلداری و بالاترین عامل هزینه بر اجرایی و محیط زیستی می باشد. جاده سازی بر روی اراضی حساس موجب افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری جاده در آینده و همچنین خسارت های جبران ناپذیر محیط زیستی می‌گردد. بدین منظور پهنه‌بندی زمین لغزش یکی از روش‌هایی است که می‌توان به کمک آن مناطق بحرانی و حساس را مشخص کرد. لذا در این پژوهش به منظور استفاده کاربردی نقشه پتانسیل زمین لغزش در طراحی جاده‌های جنگلی، بخش بهاربن جنگل خیرود از نظر استعداد رخداد زمین لغزش با استفاده از مدل تلفیقی روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و روش تراکم سطح پهنه‌بندی گردید. بدین منظور ابتدا پیمایش زمینی در منطقه صورت گرفت و نقشه پراکنش زمین لغزش در محیط ArcGIS تهیه گردید. سپس نقشه مربوط به معیارهای موثر در وقوع لغزش تهیه شد. به منظور تعیین اهمیت نسبی معیارها در وقوع این پدیده از روش AHP استفاده شد. در مرحله بعد با استفاده از مدل آماری دو متغیره (روش تراکم سطح) وزن طبقه‌های هر معیار محاسبه گردید. سپس نقشه‌های مربوط به معیارهای موثر با هم تلفیق و نقشه حاصل با توجه به نقاط عطف منحنی فراوانی پهنه‌بندی شد. طبق نتایج، % ۷/۱۴ از سطح منطقه در پهنه با خطر خیلی کم، % ۹/۲۶ در پهنه با خطر کم، % ۹/۳۸ در پهنه با خطر متوسط، % ۱۵ در پهنه با خطر زیاد و% ۵/۴ در پهنه با خطر خیلی زیاد قرار گرفتند. در نهایت شیب‌های زیر ۱۵ درصد به دلیل عدم وقوع لغزش و…

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.