مقاله بررسی وجود انتخاب مساعد در بیمهی بدنهی اتومبیل و اثر آن بر تعیین حق بیمه در صنعت بیمهی کشور ایران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی وجود انتخاب مساعد در بیمهی بدنهی اتومبیل و اثر آن بر تعیین حق بیمه در صنعت بیمهی کشور ایران دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی وجود انتخاب مساعد در بیمهی بدنهی اتومبیل و اثر آن بر تعیین حق بیمه در صنعت بیمهی کشور ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی وجود انتخاب مساعد در بیمهی بدنهی اتومبیل و اثر آن بر تعیین حق بیمه در صنعت بیمهی کشور ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی وجود انتخاب مساعد در بیمهی بدنهی اتومبیل و اثر آن بر تعیین حق بیمه در صنعت بیمهی کشور ایران :
تعداد صفحات :۲۹
شماری از مطالعات تجربی در سالهای اخیر در بازار بیمه، تئوری انتخاب نامساعد در بازار با اطلاعات نامتقارن را نقض کردهاند. این مطالعات بهاین نتیجه مشخص رسیدهاند که افراد کم ریسک تقاضای بیشتری از بیمه در مقایسه با افراد پرریسک داشتهاند. محققان این وضعیت را انتخاب مساعد نامیدهاند. تئوری انتخاب مساعد بر فروض اساسی زیر استوار است۱: درجهی ریسکگریزی افراد مهمترین عامل مؤثر بر تقاضای بیمه است ۲. بین درجهی ریسکگریزی و سطح ریسک افراد ارتباط معکوس وجود دارد۳. میزان تمایل افراد به انجام تلاشهای پیشگیرانه عاملی در جهت کاهش ریسک است۴. افراد با درجهی ریسکگریزی بالاتر تلاشهای پیشگیرانهی بیشتری داشته و در عین حال بیمهی بیشتری تقاضا میکنند. نتیجهی قابل لمس این فروض این است که ممکن است بازار بیمه برای برخی از انواع بیمه، به انتخاب مساعد بینجامد که مطلوب بیمهگران میباشد. این فروض و نتیجهی ملموس آن در تئوری انتخاب نامساعد مورد توجه قرار نگرفته است.
مطالعهی حاضر به بررسی وجود انتخاب مساعد در بازار بیمهی بدنهی اتومبیل کشور ایران میپردازد. نتیجهی این بررسی نشان میدهد که فرضیهی وجود انتخاب مساعد در بازار بیمهی بدنهی اتومبیل پذیرفته شده است و لذا سطح ریسک خریداران بیمهی بدنهی اتومبیل از سطح ریسک کل رانندگان کمتر است.
طبقه بندی JEL: G22, D82, D41
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.