مقاله موانع تجاریسازی دانش درکارآفرینی دانشگاهی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله موانع تجاریسازی دانش درکارآفرینی دانشگاهی دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله موانع تجاریسازی دانش درکارآفرینی دانشگاهی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله موانع تجاریسازی دانش درکارآفرینی دانشگاهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله موانع تجاریسازی دانش درکارآفرینی دانشگاهی :
تعداد صفحات :۲۸
امروزه دانش و فناوری دو عامل اساسی ایجاد ثروت، توانایی و دانایی کشورها بهشمار آمده و وسیلهای قدرتمند در توسعهی ملی تلقی میشود. از اینرو رسالت دانشگاه بهعنوان متفکرترین نهاد مسئول در قبال تحقق آرمانهای توسعهی ملی، ایجاب میکند تا به پویاسازی ارکان خود در انطباق با برنامههای توسعه بپردازد و این امر جز از طریق کارآفرینی دانشگاهی میسر نمیشود. یکی از مهمترین جنبههای کارآفرینی در دانشگاه، ورود فعالیتهای دانشگاه به حوزهی کسبوکار و به عبارتی”تجاریسازی دانش” است. انتقال تجاریسازی دانش در دانشگاهها با موانعی روبهرو میباشد که در این مقاله به برخی از عمدهترین آنها اشاره میشود. بنابراین، هدف اساسی این پژوهش شناسایی موانع تجاریسازی دانش در کارآفرینی دانشگاهی میباشد. بدین منظور از روش کیفیِ تحلیل تم استفاده شده است. جامعهی آماری با توجه به قلمرو موضوعی شامل ۱۰ نفر از نخبگان دانشگاهی و روش نمونهگیری به شیوهی گلولهی برفی میباشد. موانع اصلی تجاریسازی که از تحلیل مصاحبهها شناسایی شده، شامل: رقابتی نبودن محیط دانشگاه، نگرش منفی به تفکر بنگاهی در دانشگاه، ناکارآمدی قوانین و مقررات، ضعف نظام آموزشی دانشگاه، بیاعتمادی متقابل دانشگاه و صنعت، مشکلات مالی، نبودن نیروی انسانی ماهر و خبره، آشنا نبودن با محیط واقعی و نبودن سند راهبرد پژوهشی میشود. در پایان نیز پیشنهادهایی برای توسعهی تجاریسازی دانش و کارآفرینی دانشگاهی ارایه شده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.