مقاله هزینهیابی بر مبنای فعالیت(ABC) ، نگرشی نوین جهت محاسبه بهای تمام شده آموزش رشتههای گروه پزشکی (مطالعهی تطبیقی: دانشگاههای علوم پزشکی شیراز، فسا و یزد)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله هزینهیابی بر مبنای فعالیت(ABC) ، نگرشی نوین جهت محاسبه بهای تمام شده آموزش رشتههای گروه پزشکی
(مطالعهی تطبیقی: دانشگاههای علوم پزشکی شیراز، فسا و یزد) دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله هزینهیابی بر مبنای فعالیت(ABC) ، نگرشی نوین جهت محاسبه بهای تمام شده آموزش رشتههای گروه پزشکی
(مطالعهی تطبیقی: دانشگاههای علوم پزشکی شیراز، فسا و یزد) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله هزینهیابی بر مبنای فعالیت(ABC) ، نگرشی نوین جهت محاسبه بهای تمام شده آموزش رشتههای گروه پزشکی
(مطالعهی تطبیقی: دانشگاههای علوم پزشکی شیراز، فسا و یزد)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله هزینهیابی بر مبنای فعالیت(ABC) ، نگرشی نوین جهت محاسبه بهای تمام شده آموزش رشتههای گروه پزشکی
(مطالعهی تطبیقی: دانشگاههای علوم پزشکی شیراز، فسا و یزد) :
تعداد صفحات :۳۳
در این مقاله از روش هزینهیابی بر مبنای فعالیت (ABC) برای محاسبه بهای تمام شده آموزش دانشجویان رشتههای گروه پزشکی در دانشگاههای علوم پزشکی شیراز، یزد و فسا بهصورت تطبیقی استفاده شده است. برای این منظور پس از تعریف مراکز فعالیت و هزینهیابی، هزینههای مراکز فعالیت سطوح مدیریتی دانشگاه بهمعاونتهای زیرمجموعه، سپس از معاونتها به دانشکده هاتخصیص داده شد. در سطح دانشکدهها نیز بر حسب استفاده هر کدام از واحدهای درسی از خدمات مراکز فعالیت، بهای تمام شده واحدهای درسی محاسبه شده است و در نهایت از مجموع بهای تمام شده واحدهای درسی، بهای تمام شده هر رشته تعیین شد.
نتایج این مطالعه نشان داد، بهای تمام شده آموزش دانشجو در رشتههای مختلف و بر حسب دانشگاه تفاوت معناداری با یکدیگر دارند که این تفاوت بهطور عمده بستگی به تعداد واحدهای درسی، تجهیزات آموزشی، ترکیب واحدهای درسی(نظری و عملی) و تعداد دانشجودارد. علاوهبر این نزدیک به۴۰% بهای تمام شده آموزش دانشجو در دانشگاههای مورد بررسی مربوط به هزینههای سطح نگهداری( هزینههای حوزه ریاست دانشگاه و خدمات غیر مستقیم آموزشی) و مابقی مربوط به هزینه-های سطح واحد(هزینههای نیروی انسانی، مواد مصرفی آزمایشگاه و ملزومات مصرفی آموزشی) است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.