مقایسه تاثیر انواع کلاه ایمنی در پیشگیری از آسیب های سر، صورت و گردن در تصادفات موتورسیکلت: بررسی مشاهده ای آینده نگر


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تاثیر انواع کلاه ایمنی در پیشگیری از آسیب های سر، صورت و گردن در تصادفات موتورسیکلت: بررسی مشاهده ای آینده نگر دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تاثیر انواع کلاه ایمنی در پیشگیری از آسیب های سر، صورت و گردن در تصادفات موتورسیکلت: بررسی مشاهده ای آینده نگر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تاثیر انواع کلاه ایمنی در پیشگیری از آسیب های سر، صورت و گردن در تصادفات موتورسیکلت: بررسی مشاهده ای آینده نگر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تاثیر انواع کلاه ایمنی در پیشگیری از آسیب های سر، صورت و گردن در تصادفات موتورسیکلت: بررسی مشاهده ای آینده نگر :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نشریه جراحی ایران

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: آسیب های سر، شایع ترین علت مرگ و میر سرنشینان موتورسیکلت به دنبال حوادث ترافیکی هستند. تاثیر مثبت استفاده از کلاه ایمنی در کاهش مرگ و میر موتورسواران در مطالعات بسیاری مطرح و تایید شده است. از منظر بالینی، یافتن نوع خاصی از کلاه ایمنی که در مقایسه با سایر انواع بتواند محافظت بیشتری از سر، صورت و گردن به عمل آورد، موضوع مورد بحث مطالعات بسیاری بوده است. با این حال بیشتر مطالعات در این باره گذشته نگر و یا با تعداد نمونه اندک صورت گرفته اند. مواد و روش ها: این پژوهش به صورت آینده نگر در بین سال های ۱۳۹۱ الی ۱۳۹۳ در مرکز تروما بیمارستان سینا صورت گرفت. مصدومین موتورسوار دارای کلاه ایمنی که تروما به ناحیه سر و گردن داشتند، بدون در نظر گرفتن سن، جنس، و شدت تروما وارد مطالعه شدند. بیماران بر اساس انواع کلاه ایمنی موجود در بازار کشور به ۴ گروه تقسیم شدند. جزئیات آسیب ارگان-های بدن و همچنین شدت تروما بر اساس معیار استاندارد ISS برای هر بیمار ثبت گردید. پیگیری کوتاه مدت و بلند مدت بیماران طی مراجعه به درمانگاه نوروتروما و پزشکی قانونی بیمارستان سینا صورت گرفت. اطلاعات به دست آمده با نرم افزار SPSS 22 آنالیز و از T-TEST، X2 و رگرسیون لجستیک دو حالته و چند حالته استفاده شد. یافته ها: ۳۸۴ بیمار (۳۷۱ مرد، ۱۳ زن) دارای کلاه ایمنی و ضربه به سر، واجد معیارهای ورود به مطالعه بودند. میانگین سنی بیماران ۱۳±۳۲ بود. میانگین شدت تروما بر اساس ISS در بیماران ۸.۴۵±۶.۹ بود. ۶ مورد فوت (GOS=1) در بیمارستان (۶/۱%) حادث گردید. در تروماهای صورت با درجه AIS=1 کلاه های جلو باز و پوشاننده ورتکس و گوش ها نسبت به کلاه جلو بسته به ترتیب ۲ برابر و ۴ برابر شانس بیشتری برای آسیب صورت ایجاد نمودند (هر دو P =0.002; 95% CI : 1.7، ۱۰.۵). این میزان در تروماهای صورت با درجه AIS=2 بیش از ۱۴ برابر بود. (P=0.009, 95% CI: 1.98, 122.8) سایر آسیب های جمجمه و مغز و گردن ارتباط معنی داری با نوع کلاه ایمنی نداشتند. نتیجه گیری: به نظر می رسد استفاده از کلاه جلو بسته محافظت بیشتری در برابر آسیب های خفیف، متوسط و احتمالا شدید صورت، نسبت به انواع دیگر کلاه ایمنی ایجاد می کند. ارتباطی بین نوع کلاه ایمنی و آسیب های جمجمه، مغز و گردن دیده نشد. به نظر می رسد می توان کلاه جلو بسته را به عنوان کلاه ایمنی استاندارد به موتورسواران پیشنهاد کرد.

کلید واژه: کلاه ایمنی، ترومای سر، موتورسیکلت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.