اثر رفتار اخلاقی مدیران بر رفتار مراقبتی پرستاران با توجه به نقش واسطه ای جواخلاقی و وفاداری سازمانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر رفتار اخلاقی مدیران بر رفتار مراقبتی پرستاران با توجه به نقش واسطه ای جواخلاقی و وفاداری سازمانی دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر رفتار اخلاقی مدیران بر رفتار مراقبتی پرستاران با توجه به نقش واسطه ای جواخلاقی و وفاداری سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر رفتار اخلاقی مدیران بر رفتار مراقبتی پرستاران با توجه به نقش واسطه ای جواخلاقی و وفاداری سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر رفتار اخلاقی مدیران بر رفتار مراقبتی پرستاران با توجه به نقش واسطه ای جواخلاقی و وفاداری سازمانی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت پرستاری

تعداد صفحات :۲۰

مقدمه: رفتار مراقبتی جوهره اصلی اقدامات پرستاری است. لذا، شناسایی عوامل موثر و پیش بینی کننده رفتار مراقبتی پرستاران در بیمارستان ها به عنوان سازمان های خدمت مدار بسیار حائز اهمیت است.هدف: این پژوهش با هدف بررسی اثر رفتار اخلاقی مدیران بر رفتار مراقبتی پرستاران با توجه به نقش واسطه ای جواخلاقی و وفاداری سازمانی در سال ۱۳۹۵ انجام شد.مواد و روش ها: روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی مبتنی بر مدل علی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل پرستاران بیمارستان های خصوصی شهر شیراز می باشد. گروه نمونه شامل ۲۴۵ زن و ۷۷ مرد، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، انتخاب شدند. ابزار سنجش در این پژوهش، چهار پرسشنامه سنجش رفتار اخلاقی بهشتی فر (۲۰۱۰)، رفتار مراقبتی وولف و همکاران (۱۹۹۴)، جواخلاقی ویکتورو کالن (۱۹۹۸)، وفاداری سازمانی الن و مایر (۱۹۹۰) بوده است که روایی و پایایی ابزار مورد تایید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش نیز از شاخص های آمار استنباطی(ضرایب همبستگی پیرسون، تحلیل مسیر) به وسیله نرم افزار LISREL و SPSS استفاده گردید.یافته ها: نتایج نشان داد مولفه های رفتار اخلاقی از طریق واسطه گری جواخلاقی و وفاداری سازمانی بر رفتار مراقبتی پرستاران دارای اثر غیرمستقیم هستند. هیچ کدام از مولفه های ادراک از رفتار اخلاقی مدیران به عنوان متغیرهای برونزای پژوهش (مسوولیت پذیری، رفتار عادلانه، امانت داری و گذشت) بر رفتار مراقبتی دارای اثر مستقیم نیستند. در بین مولفه های ادراک از رفتار اخلاقی، مسوولیت پذیری بیشترین اثر غیرمستقیم بر رفتار مراقبتی دارد.نتیجه گیری: مدیران بیمارستان ها به مولفه های رفتار اخلاقی و عمل به آنها به خصوص در بخش پرستاری اهمیت دهند تا با تحت تاثیر قرار دادن جواخلاقی حاکم بر بیمارستان ها و وفاداری سازمانی پرستاران، کیفیت رفتار مراقبتی آنها را از بیماران در جهت مثبت متحول سازند.

کلید واژه: پرستاران، جواخلاقی، رفتار اخلاقی، رفتار مراقبتی، وفاداری سازمانی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.