بررسی دانش و نگرش مدیران و کارکنان بیمارستان به اعتباربخشی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی دانش و نگرش مدیران و کارکنان بیمارستان به اعتباربخشی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی دانش و نگرش مدیران و کارکنان بیمارستان به اعتباربخشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی دانش و نگرش مدیران و کارکنان بیمارستان به اعتباربخشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی دانش و نگرش مدیران و کارکنان بیمارستان به اعتباربخشی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت پرستاری

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: یکی از شیوه های ارزشیابی بیمارستان های کشور استفاده از استاندارهای ملی اعتباربخشی است که توجه به آن موجب افزایش ایمنی بیمار و ارتقای کیفیت خدمات می شود. دانش و نگرش مثبت برای افراد دخیل در اجرای اعتباربخشی اعم از مدیران و پرسنل ضروری است.هدف: در این پژوهش میزان دانش و نگرش مدیران و کارکنان بیمارستان های با درجات مختلف اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نسبت به اعتبار بخشی مورد بررسی قرار گرفت.مواد و روش ها: این پژوهش از نوع توصیفی مقطعی است که در سال ۱۳۹۴ انجام شده است. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه اصلاح شده اعظمی و همکاران استفاده شد.۹۲ نفر از مدیران و کارکنان بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با حداقل یک سال سابقه کار به روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده در این مطالعه شرکت کردند. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۱۶ و آزمون های آماری تی تست و آنوا صورت گرفت.یافته ها: بیشترین گروه شرکت کننده در این پژوهش پرستاران (۴۵.۷%) و کمترین را کارکنان اداری (۲۰.۷%) تشکیل می دادند. میانگین نمره دانش و نگرش در گروه مدیران برای بیمارستان هایی که موفق به اخذ رتبه قبولی شده بودند، به ترتیب ۳۷.۱۱±۳.۱۴ و ۴۹.۶۱±۶.۱۲ و برای بیمارستان های ناموفق به ترتیب ۳۲.۹۴±۳.۶۱ و ۳۸.۲۲±۸.۰۲ بود. آزمون تی تست اختلاف معنی دار آماری را بین نمرات دانش و نگرش مدیران دو بیمارستان نشان داد (p<0.05) همچنین در مقایسه ی میانگین نمره دانش و نگرش در گروه پرستاران برای بیمارستان های موفق و ناموفق، تفاوت نمره دانش معنی دار (p<0.05) و این تفاوت برای نمره نگرش معنی دارنبود (p>0.05) نتیجه گیری: با توجه به اطلاعات این گروه از کارمندان برای موفقیت در امر اعتباربخشی ضروری به نظر می رسد. لازم است از طریق آموزش اصولی فرهنگسازی مناسب میان مدیران و کارکنان مراکز به منظور تضمین اجرای صحیح اعتباربخشی صورت گیرد.

کلید واژه: دانش، نگرش، اعتباربخشی، مدیران بیمارستان، کارکنان بیمارستان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.