مداخله آموزشی خانواده محور در چارچوب تئوری شناختی اجتماعی برای کاهش شاخص توده بدنی کودکان چاق و دارای اضافه وزن شهر زرین شهر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مداخله آموزشی خانواده محور در چارچوب تئوری شناختی اجتماعی برای کاهش شاخص توده بدنی کودکان چاق و دارای اضافه وزن شهر زرین شهر دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مداخله آموزشی خانواده محور در چارچوب تئوری شناختی اجتماعی برای کاهش شاخص توده بدنی کودکان چاق و دارای اضافه وزن شهر زرین شهر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مداخله آموزشی خانواده محور در چارچوب تئوری شناختی اجتماعی برای کاهش شاخص توده بدنی کودکان چاق و دارای اضافه وزن شهر زرین شهر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مداخله آموزشی خانواده محور در چارچوب تئوری شناختی اجتماعی برای کاهش شاخص توده بدنی کودکان چاق و دارای اضافه وزن شهر زرین شهر :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله غدد درون ریز و متابولیسم ایران

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: اضافه وزن و چاقی کودکان از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان مشکل سلامت عمومی مطرح شده است. هدف از این پژوهش، تدوین و ارزشیابی مداخله آموزشی خانواده محور مبتنی بر تئوری شناختی اجتماعی برای کاهش نمایه توده بدنی کودکان چاق و دارای اضافه وزن پیش دبستانی شهر زرین شهر بود.مواد و روش ها: این پژوهش، یک مطالعه نیمه تجربی است که بر روی ۹۰ مادر دارای کودک پیش دبستانی مبتلا به چاقی و اضافه وزن در سال ۱۳۹۵ در شهر زرین شهرانجام گرفت. مادران به طور تصادفی ساده به گروه مداخله و شاهد تقسیم، و مداخله در ۴ جلسه آموزشی برای والدین وکودکان انجام شد. سنجش داده ها با استفاده از پرسش نامه محقق ساخته پیش و ۵ ماه پس از مداخله آموزشی انجام شد. داده ها با به کارگیری آزمون آماری من ویتنی، کای اسکوئر، تی مستقل، تی زوجی و آنکووا تحلیل شدند.یافته ها: پنج ماه پس از مداخله، میانگین نمرات خودکارآمدی (p=0.001)، انتظارات پیامد (p=0.001)، خود تنظیمی (p=0.001) و حمایت اجتماعی (p=0.002) در گروه مداخله به طور معنی داری افزایش یافته بود. هم چنین متغیر فعالیت فیزیکی کودکان (p=0.02) در گروه مداخله افزایش معنی داری داشت. استفاده از رسانه های دیجیتال (p=0.53)، شیرینی، تنفلات شور (p=0.56) و نوشیدنی های شیرین (p=0.002)، پس از مداخله افزایش معنی داری نداشت. متغیر پیامد نهایی نمایه توده بدنی کودکان در گروه مداخله تفاوت معنی داری داشت (p=0.05).نتیجه گیری: با توجه به نتایج ارزشیابی پژوهش حاضر، تئوری شناختی اجتماعی می تواند با احتیاط در مطالعات مرتبط با چاقی کودکان مورد استفاده قرار گیرد.

کلید واژه: چاقی کودکان، مداخله آموزشی، خانواده محور

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.