اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی-کلامی بر استحکام ذهنی در ورزشکاران معلول و جانباز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی-کلامی بر استحکام ذهنی در ورزشکاران معلول و جانباز دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی-کلامی بر استحکام ذهنی در ورزشکاران معلول و جانباز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی-کلامی بر استحکام ذهنی در ورزشکاران معلول و جانباز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی-کلامی بر استحکام ذهنی در ورزشکاران معلول و جانباز :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طب جانباز

تعداد صفحات :۸

اهداف: موفقیت در میادین بین المللی ورزشی، در گرو آمادگی روانی ورزشکاران معلول و جانباز در کنار سطح مطلوب آمادگی جسمانی و فنی است. هدف پژوهش حاضر، ارزیابی اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی- کلامی بر استحکام ذهنی ورزشکاران معلول و جانباز بود.مواد و روش ها: در این پژوهش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل در سال ۱۳۹۵، تعداد ۳۰ نفر از ورزشکاران معلول و جانباز جسمی- حرکتی مرد شهر تبریز (از تیم والیبال نشسته گسترش فولاد تبریز) به شیوه نمونه گیری دردسترس انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش (۱۵ نفر) و کنترل (۱۵ نفر) تقسیم شدند. ابزار مورد استفاده در پژوهش، پرسش نامه استحکام ذهنی ورزشی شیرد و همکاران بود. پس از انجام پیش آزمون، گروه آزمایش در ۱۶ جلسه ۳۰دقیقه ای به مدت ۸ هفته، آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی- کلامی را دریافت کردند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیره انجام شد.یافته ها: در مرحله پس آزمون، میانگین نمره سرسختی ذهنی در گروه آزمایش به صورت معنی داری از گروه کنترل بیشتر بود (۰.۰۰۱=p). میانگین نمرات مولفه های اعتمادبه نفس (۰.۰۲۶=p) و کنترل (۰.۰۰۱=p) نیز در گروه آزمایش به صورت معنی داری از گروه کنترل بیشتر بود، اما در مورد مولفه پایداری، بین گروه های آزمایش و کنترل تفاوت آماری معنی داری مشاهده نشد (۰.۶۳۷=p).نتیجه گیری: آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی- کلامی بر استحکام ذهنی ورزشکاران معلول و جانباز موثر است و عملکرد ورزشی آنان را ارتقا می دهد.

کلید واژه: استحکام ذهنی، اعتمادبه نفس، معلولان، جانبازان، مهارت روانی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.