مقایسه مشخصات هندسی جاده های حوزه آبخیز جنگلی چهل چای با استانداردهای هندسی جاده های روستایی به لحاظ میزان تولید رواناب
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقایسه مشخصات هندسی جاده های حوزه آبخیز جنگلی چهل چای با استانداردهای هندسی جاده های روستایی به لحاظ میزان تولید رواناب دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقایسه مشخصات هندسی جاده های حوزه آبخیز جنگلی چهل چای با استانداردهای هندسی جاده های روستایی به لحاظ میزان تولید رواناب کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه مشخصات هندسی جاده های حوزه آبخیز جنگلی چهل چای با استانداردهای هندسی جاده های روستایی به لحاظ میزان تولید رواناب،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقایسه مشخصات هندسی جاده های حوزه آبخیز جنگلی چهل چای با استانداردهای هندسی جاده های روستایی به لحاظ میزان تولید رواناب :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم و فناوری چوب و جنگل (علوم کشاورزی و منابع طبیعی)
تعداد صفحات :۲۶
سابقه و هدف: جاده ها بیش ترین تغییرات انسانی را در داخل حوزه های آبخیز به وجود می آورند و یکی از عوامل شروع رواناب محسوب می شوند. در مناطق کوهستانی شبکه جاده، با وجود سطح کم نسبت به سطح کل منطقه تاثیر زیادی را بر هیدرولوژی منطقه می گذارد. این مطالعه به منظور مقایسه مشخصات هندسی جاده های حوزه آبخیز چهل چای با استانداردهای جاده های روستایی و محاسبه رواناب ناشی از این جاده ها در دو حالت استاندارد و موجود انجام گرفته است.مواد و روش ها: نقشه شبکه جاده های موجود در حوزه آبخیز چهل چای با استفاده از نقشه های توپوگرافی ۱.۲۵۰۰۰ سازمان نقشه برداری، تصاویر ماهواره ای و برداشت زمینی توسط (سیستم موقعیت یاب زمینی) GPS تهیه شد. سپس مشخصات فنی جاده نظیر عرض بستر، عرض ماشین رو، عرض شانه خاک برداری و خاک ریزی، طول و شیب دامنه خاک برداری و خاک ریزی، شیب طولی، عمق و جوی کناری جاده ها ثبت گردیده و با استفاده از آزمون One Sample t-Test در برنامه SPSS با استانداردها مقایسه گردید. در مرحله بعد چند مقطع عرضی جاده ها در حالت موجود و استاندارد در برنامه Civil 3D رسم و با هم مقایسه گردید. در نهایت میزان رواناب ناشی از جاده ها با استفاده پارامترهای طول و عرض جاده، میزان بارندگی و ضریب رواناب بر حسب مترمکعب در سال، برای کل جاده های موجود محاسبه و مقایسه گردید. یافته ها: در منطقه مورد مطالعه ۳۳۷.۰۷ کیلومتر جاده، با تراکم ۱۳.۱۲ متر در هکتار جاده وجود دارد. نتایج به دست آمده نشان داد شیب طولی و شیب دامنه خاک برداری، برای کلاسه ارتفاعی بیشتر از ۶ متر در جاده های آسفالت با استانداردها اختلاف معنی داری ندارند و در بقیه موارد اختلاف ها معنی دار است. در جاده های شوسه، عرض شانه خاک برداری و خاک ریزی، شیب طولی و دامنه خاک برداری برای کلاسه ارتفاع بیش از ۶ متر اختلاف معنی داری با استانداردها دارند. شیب طولی و شیب دامنه خاک برداری کلاسه ارتفاعی بالای ۶ متر جاده های خاکی با استانداردها دارای اختلاف معنی دار را نمی باشد. نتایج به دست آمده نشان داد که میزان افزایش روان آب در وضعیت موجود نسبت به حالت استاندارد در جاده های آسفالت، شوسه، خاکی و کل جاده ها به ترتیب ۴۳.۰۶، ۳۹.۰۲، ۳۳.۴۲ و ۳۹.۲۶ درصد درسال می باشد.نتیجه گیری کلی: تفاوت وضعیت موجود جاده ها با استانداردهای ساخت آنها اگر فقط توسط علم آمار و معنی دار بودن یا نبودن تفاوت ها بیان شود، به طور موثر نمی تواند متخصصین امر را متوجه اثرات عدم رعایت این استانداردها نماید. همچنین تفاوت بین وضعیت هندسی موجود و استانداردها نشان داد که در زمان ساخت می توان اثرات جانبی ناشی از ساخت جاده را کاهش داد. لذا نتایج این تحقیق میزان رواناب در جاده های موجود و افزایش ۳۹ درصدی آن نسبت به حالت استاندارد را به دلیل عدم توجه به اصول جاده سازی نشان داد. دست آورد این پژوهش نشان داد برآورد میزان روان آب ناشی از جاده ها معیاری موثر برای شناخت اثرات جانبی ساخت غیر اصولی جاده ها می باشد.
کلید واژه: جاده، مشخصات هندسی، رواناب، حوزه آبخیز چهل چای
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.