مقایسه ی تاثیر دو روش آموزش ذهن آگاهی و آموزش یادآوری خاص بر حافظه ی بیماران دچار سکته ی مغزی ایسکمیک
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقایسه ی تاثیر دو روش آموزش ذهن آگاهی و آموزش یادآوری خاص بر حافظه ی بیماران دچار سکته ی مغزی ایسکمیک دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقایسه ی تاثیر دو روش آموزش ذهن آگاهی و آموزش یادآوری خاص بر حافظه ی بیماران دچار سکته ی مغزی ایسکمیک کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه ی تاثیر دو روش آموزش ذهن آگاهی و آموزش یادآوری خاص بر حافظه ی بیماران دچار سکته ی مغزی ایسکمیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقایسه ی تاثیر دو روش آموزش ذهن آگاهی و آموزش یادآوری خاص بر حافظه ی بیماران دچار سکته ی مغزی ایسکمیک :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشکده پزشکی اصفهان
تعداد صفحات :۱۰
مقدمه: مشکلات مربوط به حافظه، یکی از شایع ترین اختلالات شناختی است که بیماران را بعد از سکته ی مغزی تحت تاثیر قرار می دهد. هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی میزان اثربخشی درمان مبتنی بر آموزش یادآوری خاص و آموزش ذهن آگاهی در بهبود حافظه ی بیماران مبتلا به دچار سکته ی مغزی ایسکمیک بود.روش ها: در این پژوهش، روش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون بین دو گروه اجرا گردید. ۱۶ بیمار مبتلا به دچار سکته ی مغزی ایسکمیک به روش نمونه گیری در دسترس از میان بیماران مراجعه کننده به بیمارستان الزهرای (س) اصفهان در سال ۱۳۹۳، انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه قرار گرفتند. گروه های مورد مطالعه شامل دو گروه آموزش ذهن آگاهی (n=8)و آموزش یادآوری خاص (n=8) بودند. مداخلات آموزشی بر روی دو گروه مورد مطالعه انجام شد و سپس، بیماران با استفاده از پرسش نامه ی حافظه ی آینده نگر گذشته نگر مورد ارزیابی قرار گرفتند.یافته ها: اندازه ی اثر آموزش ذهن آگاهی برابر ۴.۵ و اندازه ی اثر آموزش یادآوری خاص برابر ۲.۳ به دست آمد که نشان دهنده ی میزان تاثیر زیاد درمانی در هر دو گروه بود. در مقایسه ی نتایج دو گروه با آزمون ANCOVA، در نمره ی کل حافظه بین دو گروه تفاوت معنی داری یافت شد (P<0.05) و علاوه بر این، در زیرمقیاس حافظه ی آینده نگر نیز بین دو گروه تفاوت معنی داری وجود داشت (P<0.05).نتیجه گیری: مطابق یافته های این پژوهش، دو روش آموزش ذهن آگاهی و آموزش یادآوری خاص، منجر به بهبود حافظه ی بیماران دچار سکته ی مغزی ایسکمیک می شوند و روش آموزش ذهن آگاهی اثربخشی بیشتری بر حافظه ی آینده نگر دارد.
کلید واژه: ذهن آگاهی، حافظه، سکته ی مغزی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.