تحلیل انتقادی روایت زندگی و مرگ حلاج در گفتمان انقلابی/ چپ
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحلیل انتقادی روایت زندگی و مرگ حلاج در گفتمان انقلابی/ چپ دارای ۴۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحلیل انتقادی روایت زندگی و مرگ حلاج در گفتمان انقلابی/ چپ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل انتقادی روایت زندگی و مرگ حلاج در گفتمان انقلابی/ چپ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تحلیل انتقادی روایت زندگی و مرگ حلاج در گفتمان انقلابی/ چپ :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : ادبیات عرفانی (علوم انسانی الزهرا)
تعداد صفحات :۴۲
روایت زندگی، اندیشه و مرگ حلاج در بیشتر متون عرفانی همواره از ظرفیت و توانمایگی برای معرفی زمینه ها و نشانه های گفتمان صوفیانه برخورداربوده است. برخی گفتمان ها بتدریج این نشانه ها را بعنوان دال های شناور در خود جذب و با ماهیتی متفاوت مفصل بندی کردند وازین طریق زمینه تغییر گفتمان عرفانی رافراهم ساختند. در دوره مشروطه، برخلاف دوران گذشته که رنگ گفتمان عرفانی در متون مرتبط باحلاج رنگ غالب بود و بیشتر قرائت ها از حلاج بازتاب مستقیمی ازمقام عرفانی وی محسوب می شد، جنبش های چپ گرا با تقلیلگرایی و کلیشه سازی و بازنمایی عرفان بدو نوع متفاوت و تفکیک عرفان منفعل و ناکارآمد از عرفان انقلابی، عناصری از گفتمان عرفانی حلاج رابرجسته ساختند وبادرون مایه ودال مرکزی گفتمان چپ مفصل بندی کردند. بارزترین نمونه این چرخش گفتمانی دردو قرائت متمایز ماسینیون و میرفطروس دیده می شود که یکی روایت خود را در چهارچوب گفتمان عرفانی و بر پایه حقایق تاریخی مستند بنا کرد و دیگری در قالب گفتمان ایدئولوژیک و چپ گرایانه، چنانکه می توان میرفطروس را نقطه اوج تغییر گفتمان عرفانی به انقلابی شمرد. این مقاله بامروری بردونوع مواجهه فاصله مند با عرفان و تحلیل نشانه های درمتون عرفانی وادبی و سیاسی بررسی و تحلیل تفاوت قرائت ها و روایات موجود از سرگذشت و اندیشه حلاج و مهم تر ازآن تغییر وجذب برخی عناصر گفتمان عرفانی در گفتمان انقلابی می پردازد. نتیجه این تحول و جذب، جایگزینی عشق و اتحاد عرفانی بعنوان مبنای اصلی حیات و مرگ حلاج با ماتریالیسم و اومانسیم از یک سو و کرامات معنوی و مواعظ عرفانی با جادوگری و تبلیغ بی دینی و خداستیزی درجهت انقلاب مردمی از سوی دیگر است.
کلید واژه: حلاج، چرخش گفتمانی، مفصل بندی، ایدئولوژی چپ، میرفطروس
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.