بررسی ماهیت و شیوع قلدری در مدارس راهنمایی روستاهای شهرستان زنجان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ماهیت و شیوع قلدری در مدارس راهنمایی روستاهای شهرستان زنجان دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ماهیت و شیوع قلدری در مدارس راهنمایی روستاهای شهرستان زنجان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ماهیت و شیوع قلدری در مدارس راهنمایی روستاهای شهرستان زنجان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ماهیت و شیوع قلدری در مدارس راهنمایی روستاهای شهرستان زنجان :

سال انتشار : ۱۳۹۴

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)

تعداد صفحات :۲۵

تحقیقات تا به امروز حاکی از وقوع قلدری در هر مدرسه ای با درجات و شدت های متفاوت است که باعث آسیب جسمی و روان شناختی فرد قلدری کننده و قربانی می شود، لذا هدف این پژوهش بررسی شیوع قلدری در مدارس راهنمایی روستاهای شهرستان زنجان می باشد. نمونه این پژوهش به وسیله روش نمونه گیری در دسترس از ۴ مدرسه انتخاب گردید و با استفاده از پرسشنامه قلدری النا بوکلیرو و مارسلو داربو (۱۹۹۱)، ۱۳۲ پرسشنامه کامل جمع آوری شد. نتایج پژوهش نشان داد که حدود ۸۰% دانش آموزان معتقد به وجود قلدری، ۴۰.۹% دانش آموزان به عنوان شاهد قلدری، ۳۳.۳ % قربانی قلدری و ۹.۸% به عنوان قلدر و ۱۶% آنان ترکیبی از این حالات را تجربه می کنند. نتایج پژوهش بیانگر این بود که ۵۷% موارد قلدری از نوع قلدری کلامی، ۴۰% از نوع فیزیکی و ۲.۵۶% از نوع اجتماعی/رابطه ای اتفاق می افتد. واکنش حدود ۵۷% دانش آموزان به قلدری، تقویت کننده آن و تنها کمتر از ۲۹% دانش آموزان واکنش های مبتنی بر عدم حمایت و تشویق قلدری نشان داده اند. همچنین نتایج نشان داد که به هنگام وقوع قلدری اقدامات مسوولین مدرسه در ۷۰% موارد موجب تقویت و در ۲۸.۸% موارد موجب کاهش قلدری در مدارس می شود. با توجه به آسیب های جسمی و روان شناختی و زمینه سازی قلدری برای آسیب روانی-اجتماعی در دانش آموزان و با توجه به اهمیت مدرسه هم به لحاظ وقوع و هم به لحاظ کنترل و پیشگیری قلدری می توان با اجرای سیاست های مشخص، ارایه آموزشهای مناسب و اجرایی و برنامه های پیشگیری و مداخله مناسب در مدارس کشور از وقوع و ایجاد پیامدهای آسیب زا جلوگیری کرد.

کلید واژه: قلدری، مدارس، دانش آموزان، شیوع، ایران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.