بررسی مقایسه ای-تطبیقی معنای مرکز در آرا مکتب اصفهان و اندیشه هایدگر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مقایسه ای-تطبیقی معنای مرکز در آرا مکتب اصفهان و اندیشه هایدگر دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مقایسه ای-تطبیقی معنای مرکز در آرا مکتب اصفهان و اندیشه هایدگر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسه ای-تطبیقی معنای مرکز در آرا مکتب اصفهان و اندیشه هایدگر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مقایسه ای-تطبیقی معنای مرکز در آرا مکتب اصفهان و اندیشه هایدگر :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : باغ نظر

تعداد صفحات :۱۸

به پیکره درآمدن مکان در جهان، وابسته به اندیشه و خیالی است که برپایه «سفر» در عوالم وجودی (جهان وجودی)، روی می دهد. این سفر، ساختاری وجودی را در قالب مبداء/مسیر/مقصد، به دست می دهد که انسان می تواند در «حضر» برای انتظام بخشی مکان به کار بندد. کاربست این ساختار وجودی، جهانی را در مکان، گشوده می دارد. این جهان به نوبه خود، فضاهایی را برای «رویداد زندگی»، مهیا می سازد. نوعی زندگی که آدمیان در آن، نسبتی با وجود یافته و آن را تجربه می کنند. در چنین حالتی می توان اذعان داشت که مکان به مثابه مرکز یا مرکز به مثابه یک مکان، برفلسفه حیات استوار شده است.مکتب اصفهان و هایدگر، هریک از راهی جداگانه، برپایه «وجود و موجود»، آرایی بنیادین به دست داده اند که خود به ساختارهای معنابخش در حوزه های «جهان»، «مکان» و «زندگی» و از آن مسیر به معنای مرکز راه می برند.این مقاله در قلمرو این دو طیف از آرا، در پی بازخوانی بنیادها و ساختارها در جهت دستیابی به معنای مرکز است. چنین امری، پژوهش را در حوزه روش شناسی، متکی بر حوزه تفسیری با رویکرد تطبیقی می کند. هر چند بنیادها و ساختارها، خود ریشه در حوزه استدلال منطقی دارند.موضوعی که در این مقاله به آن پرداخته می شود، بررسی تطبیقی بنیادها در آرا هستی شناسانه این دو طیف بوده که بدوا معنای لازم را به جهان وانسان یا عالم و آدم، می بخشد. سپس این مقولات، بازخوانی معنای مرکز را در حوزه های سه گانه جهان، مکان و زندگی در ارتباط و پیوندی معنادار با هم به دست می دهند.یافته های این پژوهش به عنوان پیش فهم، می تواند زمینه فهم دگرگونی در ساختارهای تاریخی معنابخش مرکز را در نسبت با دوران معاصر نیز میسر سازد. وجهی که معطوف به دگرگون شدن فلسفه مکان از حوزه هستی شناسانه به حوزه زیست شناسانه بوده است.

کلید واژه: مکتب اصفهان، پدیدار شناسی، معنای مرکز، هستی شناسی مکان، وجود و موجود

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.