ساخت، اعتباریابی، و روایی یابی ابزار سنجش راهبردهای آماده شدن دانشجویان برای امتحان


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ساخت، اعتباریابی، و روایی یابی ابزار سنجش راهبردهای آماده شدن دانشجویان برای امتحان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ساخت، اعتباریابی، و روایی یابی ابزار سنجش راهبردهای آماده شدن دانشجویان برای امتحان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ساخت، اعتباریابی، و روایی یابی ابزار سنجش راهبردهای آماده شدن دانشجویان برای امتحان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ساخت، اعتباریابی، و روایی یابی ابزار سنجش راهبردهای آماده شدن دانشجویان برای امتحان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۱۴

زمینه و هدف: این مطالعه با هدف تعیین معیارهای معتبر و پایا جهت ارزشیابی راهبردهای آمادگی دانش جویان برای امتحان در دانشگاه شهید باهنر کرمان در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ به انجام رسید.روش کار: برای مطالعه توصیفی–اکتشافی حاضر، ابتدا با تجزیه و تحلیل پیشینه های موجود و الهام از آن ها، فرم ۲۵ گویه ای بر اساس مقیاس لیکرت تدوین شد. روایی صوری ابزار با استفاده از نظر استادان صاحب نظر رشته علوم تربیتی تعیین گردید و سه نوع شاخص ارزیابی اعتبار شامل اعتبارگویه، اعتبار مرکب، و همگونی درونی مورد استفاده قرار گرفت. علاوه بر بررسی ساختار عاملی-تاییدی جهت روایی یابی، بررسی های دیگری مانند روایی همگرا و روایی واگرا نیز مورد استفاده قرار گرفت.یافته ها: تحلیل عاملی-اکتشافی برای تعیین عوامل زیربنایی ابزار اندازه گیری منجر به تعیین دو عامل راهبردهای عمیق آمادگی امتحان، شامل ۱۲ گویه با دامنه ضریب عاملی ۰.۶۰ تا ۰.۸۰ و مقدار ویژه ۱۲.۴، و راهبردهای سطحی آمادگی امتحان، شامل ۱۳ گویه با دامنه ضریب عاملی ۰.۶۱ تا ۰.۷۶، و مقدار ویژه ۲.۱۵ شد. مقدار آلفای کرونباخ برای عامل اول ۰.۹۴ و برای عامل دوم برابر با ۰.۹۲ بود. روایی همگرا از طریق برآورد میانگین تبیین شده برای عامل ها در این ابزار بین ۰.۵۰ و ۰.۵۷ بدست آمد که نشان از روایی همگرا در این دو عامل است. شاخص (Average Variance Extracted) AVE برای عوامل از مجذور همبستگی بین دو عامل بزرگتر بود، بنابراین روایی واگرا در این ابزار نیز تایید گردید.نتیجه گیری: ابزار ارزشیابی راهبردهای آمادگی دانشجویان برای امتحان با ۲۵ گویه شامل دو عامل راهبردهای عمیق آمادگی امتحان با ۱۲ گویه و راهبردهای سطحی آمادگی امتحان با ۱۳ گویه طراحی شد که از روایی و پایایی خوبی برخوردار بود. پیشنهاد می شود این ابزار توسط استادان و دانشجویان جهت ارزشیابی راهبردهای آمادگی دانشجویان برای امتحان به کار گرفته شود.

کلید واژه: ساخت ابزار، اعتباریابی، روایی یابی، ابزار سنجش، راهبردهای آمادگی دانشجویان برای امتحان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.