ارزیابی اتصال شبکه ای جاده های حوزه های آبخیز کوهستانی با استفاده از تئوری گراف در حوزه چهل چای استان گلستان


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی اتصال شبکه ای جاده های حوزه های آبخیز کوهستانی با استفاده از تئوری گراف در حوزه چهل چای استان گلستان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی اتصال شبکه ای جاده های حوزه های آبخیز کوهستانی با استفاده از تئوری گراف در حوزه چهل چای استان گلستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی اتصال شبکه ای جاده های حوزه های آبخیز کوهستانی با استفاده از تئوری گراف در حوزه چهل چای استان گلستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی اتصال شبکه ای جاده های حوزه های آبخیز کوهستانی با استفاده از تئوری گراف در حوزه چهل چای استان گلستان :

سال انتشار : و ۱۳۹۶

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهشنامه مدیریت حوزه آبخیز

تعداد صفحات :۱۲

طراحی، ساخت و ارزیابی شبکه جاده جزء مطالعات امور زیربنایی در حوزه آبخیز می باشد.این مطالعه به منظور ارزیابی وضعیت اتصالات شبکه جاده های موجود درحوزه آبخیز چهل چای استان گلستان، با استفاده ازشاخص های آلفا (a)، بتا (b)، اتا (h)، گاما (g)، تراکم شبکه و تغییر مسیر بر مبنای تئوری گراف انجام گرفته است. ابتدا نقشه شبکه جاده های موجود با استفاده از نقشه های توپوگرافی ۱.۲۵۰۰۰، تصاویر ماهواره ای و برداشت زمینی با GPS تهیه شد. در مرحله بعد مقدار هر کدام از شاخص هابرای شبکه جاده موجود در کاربری های جنگل، غیرجنگل و کل منطقه محاسبه و سپس با یکدیگر و حالت استاندارد مورد مقایسه قرار گرفتند. در کاربری جنگل، غیرجنگل و کل منطقه مقادیر شاخص آلفا به ترتیب برابر ۰.۷۹، ۰.۱۴ و -۰.۲۱، شاخص بتا برابر ۰.۴، ۰.۷۸ و ۰.۵۶، شاخص اتا برابر با ۱.۲، ۰.۶۴ و ۱.۳۲، شاخص گاما برابر با ۰.۳۷، ۰.۲۳ و ۰.۱۹، شاخص تراکم شبکه برابر با ۶.۱۲، ۲۷.۵۳ و ۱۳.۱۲ متر در هکتار و شاخص تغییر مسیر برابر با ۰.۶۱، ۰.۸۱ و ۰.۷۷به دست آمد. نتایج حاصل از مقایسه شاخص ها نشان داد که شبکه جاده در منطقه جنگلی دارای اتصال مناسب بوده، در حالی که در مناطق غیرجنگلی دارای اتصال نامناسب و در کل منطقه دارای اتصال خیلی ضعیف می باشد. همچنین تراکم شبکه جاده در مناطق جنگلی ناکافی بوده و در مناطق غیرجنگلی با وجود افزایش تراکم، مقدار اتصالات کاهش یافته و در کل منطقه سرعت شبکه به دلیل وضعیت توپوگرافی ناهموار، مقدار توسعه شبکه پایین می باشد. نتایج کلی این تحقیق نشان داد با وجود زیاد بودن طول (مقدار) جاده ها و صرف هزینه ها و وارد آمدن خسارت های زیست محیطی، شبکه جاده های موجود نتواسته کارایی لازم را جهت ارتباط بین کاربری های موجود برقرار نماید. لازم است در مطالعات آتیبا در نظر گرفتن اصل ارتباط شبکه، ملاحظات اقتصادی- اجتماعی و زیست محیطی و همچنین برآورد نیاز آبخیز نشینان اصلاحات مفید در خصوص بهبود شبکه جاده موجود انجام گیرد.

کلید واژه: قطعات جاده، شاخص اتصالی، شبکه جاده، کاربری جنگل و غیر جنگل، واحد مدیریت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.