پاورپوینت برنامه ریزی راهبردی (استراتژیک)


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت برنامه ریزی راهبردی (استراتژیک) دارای ۵۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت برنامه ریزی راهبردی (استراتژیک)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز پاورپوینت برنامه ریزی راهبردی (استراتژیک)۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت برنامه ریزی راهبردی (استراتژیک)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت برنامه ریزی راهبردی (استراتژیک) :

چکیده محتوای فایل:

برنامه ریزی راهبردی (استراتژیک)

تعریف استراتژی

واژه استراتژی را که از لغت یونانی استراتژیا گرفته شده و ابتدا در علوم نظامی مطرح شده است . (ریشه این لغت ،کلمه استراتگوس به معنای فرمانده لشکری – کشوری است)

استراتژی یک برنامه واحد ، همه جانبه و تلفیقی است که محاسن یا نقاط قوت اصلی سازمان را با عوامل و تغییرات محیط مربوط می سازد و به نحوی طراحی می شود که با اجرای صحیح آن از دستیابی به اهداف اصلی سازمان اطمینان حاصل شود.

مدیریت استراتژیک چیست ؟

مدیریت استراتژیک فرایندی است که به وسیله آن مدیران برای ، دراز مدت ،فعالیت های سازمان و اهداف را تعیین کرده و استراتژی های نیل به این اهداف را با توجه به شرایط داخلی و خارجی طراحی و برنامه های عملی ( عملیاتی ) برای اجرای استراتژی ها را انتخاب می

مدیریت استراتژیک فرایندی پویا است .

سطوح درگیر در برنامه ریزی استراتژیک

برنامه ریزی استراتژیک نباید به عنوان یک تخصص مدیران سطح بالا شمرده شود وتوسط برنامه ریزان حرفه ای انجام گرفته و سپس از طرف مدیرعامل تصویب و توسط مسئولان قسمت ها به مورد اجرا گذاشته شود . بلکه استراتژی سازی و اجرای استراتژی وظیفه ای است که شامل دخالت مدیران آن بخش هایی از بیمارستان می باشد که انتظار می رود نتایج استراتژیک در آن ها حاصل شود .

محول کردن مسئولیت و اختیار طراحی استراتژی به کسانی که در نهایت باید آن را عمل کرده و به کار گیرند ، سبب ایجاد تعهد مستقیم در قبال موفقیت یا شکست استراتژیک در بین آنها می شود .

مزایای مدیریت استراتژیک

سطوح مختلف مدیریت بیمارستان را در تعیین اهداف ، هدایت و راهنمایی می کند .

شناسایی و پاسخ گویی به موج تغییرات ، فرصت های جدید و تهدیدهای در حال ظهور را تسهیل می کند .

کلیه تصمیم گیری های مدیران در زمینه استراتژی را در کل بیمارستان هماهنگ می نماید.

سازمان را قادر می سازد که موقعیت واکنشی (Reactive) خود را به وضعیت کنشی و آینده ساز (Proactive) تبدیل کند .

مزیت های رقابتی یک بیمارستان را از طریق :

افزایش نقاط قوت درونی

کاهش نقاط ضعف درونی

استفاده از فرصت های محیطی

رفع تهدیدها

ارضای ذینفع های حمایت کننده درونی و بیرونی در مقایسه با رقبا افزایش داده و عوامل فوق را جهت نیل به اهداف و ماموریت بیمارستان ، هماهنگ می سازد .

اجزای مدیریت استراتژیک

تدوین استراتژی

اجرای استراتژی

ارزیابی و کنترل

مراحل برنامه ریزی استراتژیک

.۱آغاز کار و حصول توافق درباره‌‌ی آن؛

.۲تعیین و شناسایی سیاست ها ی سازمان

.۳تدوین رسالت و ارزش‌های سازمانی؛

.۴تدوین چشم انداز،

.۵ارزیابی محیط داخلی (نقاط ضعف و قوت)؛

.۶ارزیابی محیط خارجی (فرصت‌ها و تهدیدها)؛

.۷تنظیم استراتژیها

انواع استراتژی ها:

استراتژیهای یکپارچگی

استراتژیهای متمرکز

استراتژیهای تنوع

استراتژیهای تدافعی

توسعه نفوذ و ادغام :

با استفاده از توانایی ها یا نقاط قوت داخلی اقدامات زیر را به عمل آورد.

۱- بهره برداری از فرصت های خارجی

۲- برطرف کردن نقاط ضعف داخلی

۳- پرهیز از تهدیدات خارجی

حفظ و نگه داری :

حفظ شایستگی های اصولی سازمان و دوری جستن از خطرهای بزرگ

تقویت درونی – تدافعی :

سازمان باید نقاط ضعف داخلی را اصلاح کند و از تهدیدات خارجی پرهیز نماید. شامل: کاهش دادن فعالیت ها ، فروش یا واگذاری بخش هایی از سازمان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.