پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی دارای ۳۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی :

پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی

پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی شامل ۳۸ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

جان دیویی (متولد ۱۸۵۹ آمریکا) یکی از نمایندگان برجسته فلسفه موسوم به عمل‌گرایی (پراگماتیسم) است. پراگماتیسم نظریه‌ای است که در پاسخ به این پرسش که معیار درست بودن یک گزاره (قضیه) چیست؟ می‌گوید: سودمندی و به کارآمدن یعنی یک اندیشه آنگاه درست است که به کار آید و مشکلی را بگشاید. به کارآمدن، تنها معیار درست بودن اندیشه است.

با توجه به این ایده بنیادی، پراگماتیست‌ها هر ارزشی را نسبی و وابسته به شرایط خاص اجتماعی، روانی، فرهنگی و به طور کلی، شرایط معین می‌دانند و برآنند که هیچ هدف ثابتی یافت نمی‌شود و آموزش و پرورش نیز نمی‌تواند یک ایده‌آل جاوید داشته باشد. زیرا بسیاری از ارزش‌ها و هدف‌ها گذرا و تابع شرایط و وضعیت‌های ویژه‌اند و از آنجا که وضعیت‌های ویژه بی‌شمارند، جستجوی یک هدف مشخص و کلی بیهوده است.

به نظر دیویی همه دانستنی‌ها، مهارت‌ها و حتی ارزش‌ها ابزارهایی هستند که انسان را در سازگار شدن با وضعیت‌های تازه و حل مشکل‌هایی که از این وضعیت‌ها بر می‌خیزد، یاری می‌کنند.

دیویی بهترین روش آموزش را به کاربردن روش پژوهش علمی توسط خود دانش‌آموزان می‌داند. همان روشی که یک پژوهنده یا دانشمند برای رسیدن به پاسخ یک مساله در پیش می‌گیرد. کار یک معلم پیش از هر چیز راهنمایی دانش‌آموزان و یاری آنان در کار پژوهش است. دیویی بر آن است که معلم باید تا آنجا که می‌تواند از بیان اندیشه‌ها به صورت قطعی و جزمی خودداری کند.

به نظر دیویی «تفکر، محور آموزش و پرورش است و روش‌های آموزش و پرورش باید مبتنی بر جریان تفکر باشد و هر روشی که بهتر از روش‌های دیگر کودک را به تفکر وادار کند، با ارزش‌تر است» و شرط توفیق در کاربرد این روش نیز آن است که معلم هر درسی را با واقعیات زندگی دانش‌آموزان مرتبط کند و با تکیه بر نیازهای عملی دانش‌آموز و فعالیت خود او، چگونگی شناخت موضوع معینی را به او بیاموزد. دیویی معتقد است که معلم در صورتی در کاربرد روش حل مساله موفق خواهد بود که موضوعات قابل فهم و دانش‌آموز به آن علاقه‌مند باشد و در واقع موضوع درس، مساله او باشد نه مساله معلم. البته این بدان معنا نیست که معلم باید فقط مطالب مورد علاقه کودکان را بیاموزد. بلکه باید آنها را راغب به فراگیری درس‌ها کند.

و …

پاورپوینت فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی
فهرست مطالب

مقدمه
ویژگی‌های آموزش و پرورش
روش آموزش و پرورش
تربیت اجتماعی و اخلاقی
پایان

عنوان : فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان دیویی

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۳۶۰ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۳۸

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.