مبانی نظری آموزش وآموزش حین کارکارکنان وتجربه ایران وجهان در آموزش حین کارکارکنان


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری آموزش وآموزش حین کارکارکنان وتجربه ایران وجهان در آموزش حین کارکارکنان دارای ۶۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری آموزش وآموزش حین کارکارکنان وتجربه ایران وجهان در آموزش حین کارکارکنان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی نظری آموزش وآموزش حین کارکارکنان وتجربه ایران وجهان در آموزش حین کارکارکنان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری آموزش وآموزش حین کارکارکنان وتجربه ایران وجهان در آموزش حین کارکارکنان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری آموزش وآموزش حین کارکارکنان وتجربه ایران وجهان در آموزش حین کارکارکنان :

مبانی نظری آموزش وآموزش حین کارکارکنان وتجربه ایران وجهان در آموزش حین کارکارکنان

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

فصل دوم: ادبیات پژوهش
۲-۱ مقدمه ۱۴
۲-۲ بخش اول: ادبیات نظری پژوهش ۱۴
۲-۲-۱ مفهوم آموزش ۱۴
۲-۲-۲ تعریف آموزش ۱۵
۲-۲-۳ مدل های گوناگون از مراحل و فرآیندهای آموزش ۱۵
۲-۲-۳-۱ مدل های ساده و خطی ۱۵
۲-۲-۳-۲ مدل (training and development lead body) T.D.L.B 16
۲-۲-۳-۳ مدل رویکرد سیستمی به آموزش ۱۷
۲-۲-۴ آموزش حین کار ۱۸
۲-۲-۴-۱ تعاریف آموزش حین کار در ایران ۱۸
۲-۲-۵ تفاوت آموزش حین کار و ضمن خدمت ۲۲
۲-۲-۶ آموزش ضمن خدمت ۲۲
۲-۲-۶-۱ مفهوم آموزش ضمن خدمت ۲۲
۲-۲-۶-۲ تعاریف آموزش ضمن خدمت ۲۳
۲-۲-۶-۳ تاریخچه آموزش ضمن خدمت ۲۴
۲-۲-۶-۴ ماهیت آموزش ضمن خدمت ۲۵
۲-۲-۶-۵ اهمیت و ضرورت آموزش ضمن خدمت کارکنان ۲۶
۲-۲-۶-۶ ارزشیابی برنامه های آموزش ضمن خدمت ۲۷
۲-۲-۶- ۷ ویژگی ها و اصول اساسی آموزش ضمن خدمت در سازمان ۲۸
۲-۲-۶-۸ مزایای آموزش ضمن خدمت کارکنان ۳۱
۲-۲-۶-۹ اهداف آموزش ضمن خدمت کارکنان ۳۳
۲-۲-۷ عملکرد سازمانی ۳۴
۲-۲-۷-۱ تعریف عملکرد و عملکرد سازمانی ۳۴
۲-۲-۸ عوامل مؤثر بر عملکرد فردی ۳۵
۲-۲-۹ معیارهای ارزشیابی عملکرد ۳۵
۲-۲-۹ نظریه های ارزشیابی عملکرد ۳۶
۲-۲-۹-۱ نظریه اول ۳۶
۲-۲-۹-۲ نظریه دوم ۳۷
۲-۳ بخش دوم: تجارب ایران و کشورهای منتخب برگزار کننده دوره های آموزش حین کار ۳۹
۲-۳-۱ تجارب ایران در برگزاری دوره های آموزش حین کار ۳۹
۲-۳-۱-۱ دلایل برگزاری آموزش های حین کار در ایران ۳۹
۲-۳-۱-۱-۱ دلایل برگزاری آموزش های حین کار غیر خاص (عام) ۳۹
۲-۳-۱-۱-۲ دلایل برگزاری آموزش های حین کار خاص (تخصصی و موردی) ۴۰
۲-۳-۱-۲ نتایج اولیه پیرامون چگونگی برگزاری آموزش حین کار (توسط وزارت صنایع و معادن) ۴۱
۲-۳-۲ تجارب کشورهای منتخب برگزار کننده دوره های آموزش حین کار ۴۳
۲-۳-۲-۱آموزش حین کار در مالزی ۴۳
۲-۳-۲-۲آموزش حین کار در سنگاپور ۴۴
۲-۳-۲-۳ آموزش حین کار در هنگ کنگ ۴۶
۲-۳-۲-۴آموزش حین کار در ژاپن ۴۶
۲-۳-۳ انجمن آموزش شغلی (VTC) 47
۲-۳-۴پیش بینی نیازهای آینده نیروی انسانی ۴۷
۲-۳-۵ نقش دولت در آموزش های شغلی ۴۸
۲-۳-۶ مدل اچیو ۴۸
۲-۳-۶-۱ مراحل تدوین مدل اچیو ۴۸
۲-۳-۷ مدل های بیانگر عوامل مؤثر بر بهره وری منابع انسانی ۵۵
۲-۳-۷-۱ مدل هرسی و گلد اسمیت ۵۵
۲-۳-۷-۲ مدل اینسورث و اسمیت ۵۶
۲-۴ بخش سوم: معرفی شرکت پارس خودرو ۵۶
۲-۴-۱تولیدات شرکت پارس خودرو از بدو تأسیس ۵۷
۲-۴-۲ اهداف استراتژیک شرکت پارس خودرو ۵۷
۲-۴-۳ تولیدات و تحولات شرکت در سال‌های مختلف ۵۸
۲-۴-۴ محصولات فعلی شرکت ۶۰
۲-۴-۵ مشخصات سالن رنگ متمرکز ۶۱
۲-۵ جمع بندی مبانی نظری ۶۱
۲-۶ بخش چهارم: پژوهشها و بررسی های پیشین ۶۲
۲-۶-۱ پیشینه پژوهش در ایران ۶۲
۲-۶-۲ پیشینه پژوهش در خارج ۶۷
۲-۶-۳ جمع بندی پیشینه پژوهش ۷۵

-۱ مقدمه
هدف این فصل از پژوهش این است که نتایج پژوهش های پیشین در محدوده آموزش بخصوص آموزش حین کار مورد مطالعه قرار گیرد تا هم به عنوان داده های اولیه و هم پیش زمینه ای برای موضوع اصلی پژوهش باشد. در مجموع این فصل از چهار بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول که شامل ۴ قسمت می باشد؛ به ادبیات نظری پژوهش شامل مبانی، تعاریف و مفاهیم آموزش و عملکرد سازمانی می پردازد. و در ادامه به تجارب ایران و کشورهای منتخب برگزار کننده دوره های آموزش حین کار و معرفی شرکت پارس خودرو پرداخته است. در بخش آخر سعی شده تا نتایج پژوهش های پیشین که توسط پژوهشگران خارجی و داخلی در محدوده آموزش، آموزش حین کار و عملکرد سازمانی مورد مطالعه قرار گرفته است بررسی گردد، تا هم به عنوان داده های اولیه و هم پیش زمینه ای برای موضوع اصلی پژوهش باشد.
۲-۲ بخش اول: ادبیات نظری پژوهش
این بخش به تعاریف و مفاهیم آموزش و عملکرد سازمانی می پردازد که قسمت آموزش به زیر بخش های آموزش حین کار و آموزش ضمن خدمت تشکیل شده است.
۲-۲-۱ مفهوم آموزش
آنچه آموزش نوین را از تعلیم و تربیت سنتی مشخص و متمایز می کند، تغییر فکر تربیت آغازی به آموزش مداوم درطول زندگی است. معنایی که واژه آموزش در دنیای کنونی دارد به مراتب بغرنج تر و وسیع تر است و فرآیند فرهنگی پیشرفت و شکفتگی تمام امکانات موجود بشری را شامل می شود. «آموزش صرفاً انجام دادن یعنی مقاصد و پژوهش برخی آرزوها نیست، بلکه مجموعه ای است از حرف های دشوار و فرآیندهایی که بر فنون مخصوص استوار هستند.» (فتحی و اجارگاه، ۱۳۸۳، ص ۲۳).
از جمله عوامل پیشرفت کشورهای صنعتی انعطاف پذیری آموزش با توجه به تغییرات تکنولوژی بوده است. «متأسفانه امروز در بهترین دستگاه صنعتی کشور از نظر فعالیت های آموزشی، کمتر از پنج درصد هزینه ها صرف آموزش می شود، در حالی که این رقم در کشورهای اروپایی در مجموع حدود بیست درصد است» (گانبه، ۱۳۷۳، ص ۱۳).
نقش آموزش، یک نقش ایجاد گری است و می تواند در کلیه شئونات اجتماعی یک نقش سازنده داشته باشد. از این جهت سرمایه گذاری نیروی انسانی که برای آینده هر مملکت در نظر گرفته می شود با نقش آموزش ارتباط کامل دارد چرا که اگر روند توسعه با آموزش بنا شود، این بنیان می تواند جامعه را از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تکامل بخشد». آموزش نه تنها تأثیر مستقیم بر رشد اقتصادی دارد، بلکه در تحلیلی که ماریس (۱۹۸۲) از بررسی داده ها در شش کشور در حال توسعه ارائه می دهد، به این نتیجه می رسد که «سرمایه گذاری های عمومی وقتی همراه با سرمایه گذاری های آموزش نباشد تأثیر کمتری بر رشد اقتصادی خواهند داشت» (ساخار و پولوس و ودهال، ۱۳۷۰، ص ۳۴).

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.