پروتکل روانشناسی اجتماع درمان مدار برای معتادان به مواد مخدر
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
پروتکل روانشناسی اجتماع درمان مدار برای معتادان به مواد مخدر دارای ۴۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پروتکل روانشناسی اجتماع درمان مدار برای معتادان به مواد مخدر کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز پروتکل روانشناسی اجتماع درمان مدار برای معتادان به مواد مخدر۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروتکل روانشناسی اجتماع درمان مدار برای معتادان به مواد مخدر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پروتکل روانشناسی اجتماع درمان مدار برای معتادان به مواد مخدر :
پروتکل روانشناسی اجتماع درمان مدار برای معتادان به مواد مخدر
تعداد جلسات آموزشی: ۱۰ جلسه
تعداد صفحه (B lotus 14): 39 صفحه
نوع فایل: word
عناوین هر جلسه:
اصول اساسی – پیوست ها – برنامه اجتماع درمان مدار : برنامه روزانه، مراسم پرچم، برنامه های آموزشی : کلاسها و کارگاهها، کلاسهای کاردرمانی، کلاسهای آموزشی، کلاسهای مهارت سازی، آموزش خانواده مقیمان، اوقات فراغت، ضوابط مربوط به گروه های درمانی، جلسات صبحگاهی، گروهها، آموزش مفاهیم (TC)، گروههای رویارویی، گروهها با کلاس شناخت وسوسه، هم آموزی (سمینار)، نشستهای عمومی، ضوابط مربوط به گروههای کاری، کار و برنامه فرد برای اشتغال و پیشرفت در آن، دستور العمل نحوه پیگیری، مشاوره، گواهی پایان دوره، قوانین مربوط به نحوه برخورد با دیگران، قوانین مربوط به تماس تلفنی، قوانین مربوط به خروج از محل، قوانین مربوط به تنبیه، توضیحات:…، قوانین مربوط به نحوه ارتقاء، قوانین مربوط به تشویق و …
توضیحات:
اصول اساسی که در اجتماع درمان مدار مورد توجه قرار می گیرند.
۱- پرهیز از سوء مصرف مواد ۲- پرهیز از رفتار جنسی با دیگران ۳- پرهیز از خشونت ۴- جدا شدن از زندگی روزمره ۵- باور به لزوم یادگیری زندگی سالم ۶- باور به تلاش برای تقویت مهربانی، صداقت، مسئولیت پذیری، نظم ۷- باور به لزوم کمک گرفتن و کمک به دیگران ۸- تغییر گام به گام ۹- حرکت به جلو هر چند با مقادیر متفاوت ۱۰- احترام به خود و دیگران ۱۱- تغییر از طریق مشارکت، فعالیت، کنکاش در خود ۱۲- تلاش از طریق برنامه های مختلف جهت تقویت معنویت ۱۳- وجود قوانین و سلسله مراتب کلاسهای آموزشی: این کلاسها به صورت دو جلسه در هفته، هر جلسه ۵/۱ ساعت با شرکت ۳۰ مقیم انجام می گیرد با توجه به امکانات مرکز این کلاسها می تواند آموزش صنعت، زبان، کامپیوتر و… باشد.آموزگار این کلاسها می تواند با مرکز قرارداد بسته یا از مقیمان یا یاوران دوطلب باشد.
کلاسهای مهارت سازی: این کلاسها بصورت دو جلسه در هر هفته هر جلسه ۵/۱ ساعت توسط روانشناس یا مددکار یا یاور برگزار می شود.شکل اجرای کلاس بسته به شرایط مرکز و مبحث جلسه میتواند به شکل کارگاه (گروههای ۵ تا۸ نفره)، کلاس، بازی نقش انجام گیرد.
در هر جلسه مهارتی شامل مهارتهای زیر مورد بحث قرار می گیرد: حل مسئله، تصمیم گیری، هدف یابی، برنامه ریزی، تفکر منطقی، تفکر خلاق، ابراز وجود، برقراری ارتباط، نه گفتن، گوش دادن، جلب رضایت طرفین، از خود گفتن، شوخی، کنترل غرایز، کنترل خشم، کنترل بحران، مهارتهای شغل یابی، مصاحبه برای اشتغال، پرکردن فرم، درخواست کار، تماس با کارفرما و….
آموزش خانواده مقیمان شامل: – انواع و شکل مواد – نشانه ها و علائم وابستگی به مواد و سوء مصرف آن
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.