بررسی مزیت های رقابتی صادرات خرما در ایران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی مزیت های رقابتی صادرات خرما در ایران دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی مزیت های رقابتی صادرات خرما در ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مزیت های رقابتی صادرات خرما در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی مزیت های رقابتی صادرات خرما در ایران :
تعداد صفحات :۲۵
چکیده مقاله:
محصولات خشکبار در طی سال های گذشته نقش مهمی در صادرات غیر نفتی ایران داشته و تعیین استراتژی های مناسب در مواجهه با رقبای موجود در بازار موجب بهبود جایگاه ایران در صادرات جهانی خشکبار می گردد. به همین منظور لازم است استراتژی های رقابتی در زمینه خشکبار مورد بررسی قرار گیرد. ایران به عنوان دومین تولید کننده عمده خرما و یکی از بزرگترین صادرکنندگان آن در بازار جهانی شناخته شده است. این پژوهش درصدد بررسی تاثیر عوامل مدل الماس پورتر بر محصولات خرما است. با توجه به وجود عوامل و شاخص های اصلی با عنوان ( تاثیر شرایط و عوامل تولید بر کسب مزیت رقابتی، تاثیر اقدامات و سیاست های دولت بر کسب مزیت رقابتی، تاثیر استراتژی، ساختار و رقابت پذیری شرکت بر کسب مزیت رقابتی، شرایط تقاضا بر کسب مزیت رقابتی، صنایع مرتبط و پشتیبان بر کسب مزیت رقابتی، رویدادهای اتفاقی (شانس) بر کسب مزیت رقابتی) در این تحقیق سعی شده است تاثیر این عوامل بر محصولات خرما مورد تحلیل قرار گیرد. روش تحقیق بصورت توصیفی پیمایشی می باشد که برای تحلیل عوامل مدل الماس پورتر بر محصولات خرما از پرسشنامه ای که محقق ساخته، استفاده شد. جامعه آماری مورد نظر تحقیق عبارت بودند از فعالان حاضر در بخش تولید و صادارات محصولات خرما که نمونه آماری آنها به تعداد ۳۳۶ نمونه انتخاب شد و مورد تحلیل قرار گرفت. روش نمونه گیری در این تحقیق به صورت تصادفی ساده بود و روایی پرسشنامه براساس تایید استاد راهنما و تعدادی از خبرگان این صنعت مورد تایید قرار گرفت. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران و جدول مورگان عدد ۳۳۶ بدست آمد و پایایی پرسشنامه نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ برابر بود با عدد ۹۲۵ / ۰، که نشان دهنده وجود پایایی در پرسشنامه بود. برای روش های آماری از آزمون t تک نمونه ای و آزمون فریدمن استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که فعالان حاضر باید در بخش محصولات خرما از شاخص تاثیر اقدامات و سیاست های دولت بر کسب مزیت رقابتی استفاده کنند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.