مفاهیم و اصول تربیت اخلاقی و دینی از نگاه مقام معظم رهبری و دلالت های آن در برنامه های درسی دوره دبستان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مفاهیم و اصول تربیت اخلاقی و دینی از نگاه مقام معظم رهبری و دلالت های آن در برنامه های درسی دوره دبستان دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مفاهیم و اصول تربیت اخلاقی و دینی از نگاه مقام معظم رهبری و دلالت های آن در برنامه های درسی دوره دبستان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مفاهیم و اصول تربیت اخلاقی و دینی از نگاه مقام معظم رهبری و دلالت های آن در برنامه های درسی دوره دبستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مفاهیم و اصول تربیت اخلاقی و دینی از نگاه مقام معظم رهبری و دلالت های آن در برنامه های درسی دوره دبستان :
تعداد صفحات :۱۸
چکیده مقاله:
هدف این پژوهش بررسی مفاهیم و اصول تربیت اخلاقی و دینی از نگاه مقام معظم رهبری ودلالت های آن در کتب درسی دوره ابتدایی می باشد. روش پژوهش در این تحقیق توصیفی می باشد. جامعه آماری شامل سخنرانی ها، بیانات مقام معظم رهبری از زمان آغاز رهبری تاآخرسال ۱۳۸۲به تعداد۱۳۷۷سخنرانی و نیز کتب درسی دوره ابتدایی در سال تحصیلی ۹۳-۹۲می باشد. روش کار بدین صورت بود که مفاهیم و اصول مورد نظر جهت مطالعه، با مراجعه به سایت مقام معظم رهبری و جستجوی موضوعی از بیانات استخراج و جمع بندی شد. همچنین مفاهیم اخلاقی و دینی مطرح شده، در کتب درسی دوم ابتدایی تا ششم ابتدایی در کتب هدیه های آسمانی و قرآن با بررسی موضوعات و تحلیل محتوای دروس استخراج شد و سپس با تطبیق مفاهیم و اصول مطرح در سخنان رهبری و کتب درسی برای آزمون فرضیه ها آماده گردید. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده در دو سطح توصیفی و استنباطی اقدام شد. در سطح توصیفی، از روش های آمار توصیفی از قبیل جداول فراوانی و درصد و در سطح تحلیل های استنباطی از آزمون معنادار بودن دو نسبت مستقل استفاده شد. نتایج فرضیه نخست نشان داد که به غیر از مفاهیم اخلاقی الگوسازی و اعتماد، در بقیه مفاهیم اخلاقی بین نظرات رهبری با کتب درسی همخوانی وجود دارد. نتایج حاصل از فرضیه دوم حاکی از آن بود که به جز رذایل اخلاقی اسراف وایذاء دیگران در سایر رذایل اخلاقی بین نظرات رهبری و کتب درسی همخوانی وجود دارد. نتیجه فرضیه سوم نشانگر این بود که در خصوص مفاهیم دینی به جز مفاهیم دعا و شکر در سایر مفاهیم بین نظرات رهبری و کتب درسی هماهنگی وجود دارد. فرضیه آخر نشان داد اهداف و اصول تربیت دینی و اخلاقی مطابق با نظرات رهبری است ولی در خصوص مفاهیم رذایل اخلاقی باید توجه بیشتری توسط برنامه ریزان انجام گیرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.