اثرات رقابت های نوین منزلتی بر میزان مصرف گرایی روستاییان (با تاکید بر مصرف کالاهای خارجی) مطالعه روستاهای کوشک هزار، نقندر و تنگسرخ


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثرات رقابت های نوین منزلتی بر میزان مصرف گرایی روستاییان (با تاکید بر مصرف کالاهای خارجی) مطالعه روستاهای کوشک هزار، نقندر و تنگسرخ دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثرات رقابت های نوین منزلتی بر میزان مصرف گرایی روستاییان (با تاکید بر مصرف کالاهای خارجی) مطالعه روستاهای کوشک هزار، نقندر و تنگسرخ  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثرات رقابت های نوین منزلتی بر میزان مصرف گرایی روستاییان (با تاکید بر مصرف کالاهای خارجی) مطالعه روستاهای کوشک هزار، نقندر و تنگسرخ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثرات رقابت های نوین منزلتی بر میزان مصرف گرایی روستاییان (با تاکید بر مصرف کالاهای خارجی) مطالعه روستاهای کوشک هزار، نقندر و تنگسرخ :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

تا زمانی در جامعه روستایی، رقابت در انباشت و تراکم دارایی، شکل غالب تفاخر و منزلت اجتماعی بود، و مصرف گرایی نوعی سبکسریو نوکیسه گی به حساب می آمد. امروزه مباهات به نمایش دارایی و مصرف روبه تزاید ان، ابزار رقابت منزلتی شده است. هدف این پژوهش شناسایی میزان گرایش و عوامل دخیل در پیدایش و تشدید مصرف خاصه مصرف کالاهای خارجی در برابر مصرف کالاهای داخلی با تمرکز بر نظرات وبلن، دوزنبری و … در مناطق روستایی کشور است.در پژوهش از روش تحقیق کمی و تکنیک پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری ۲۴۶۱ نفر و نمونه مورد نظر با استفاده از فرمولکوکران ۳۰۰ نفر افراد بالای ۱۵ سال هستند که از سه روستای کوشک هزار (فارس)، نقندر (خراسان رضوی) و تنگسرخ (کهکلویه وبویراحمد) انتخاب شده اند. یافته ها نشان می دهد که میزان گرایش به کالاهای خارجی در میان جامعه مورد مطالعه متوسط رو به بالا بوده است. خانوارهایی که درآمد بالاتری دارند، قدرت انتخاب بیشتر و لذا علاقه بیشتری برای تهیه کالاهای خارجی داشته اند؛ روستاییان با ورود به شرایط درآمدی کافی و بهتر کالاهای خارجی را مرجح دانسته اند. همچنین روستاییانی که گرایش بیشتری به مادیات و ظواهر زندگی داشته اند، کالاهای خارجی را در مقایسه با کالاهای مشابه داخلی ترجیح دادهاند. در میان خانواده های با پایگاه طبقاتی بالاتر، استفاده از کالاهای خارجی به رقابتی منزلتی در بین افراد تبدیل شده است که سعی می کنند برای ابراز و بیان خود، تمایل بیشتری به استفاده از این کالاها نشان دهند. یکی از عوامل اوجگیری مصرف و علاقه به نوع و نام و کیفیت کالاها در میان روستاییان، قرارگرفتن بیشتر در معرض رسانه ها و تبلیغات بازرگانی است؛ هرچه میزان مصرف رسانه ای افزایش یافته است، مصرفگرایی مبتنی بر نام، مارک، کیفیت و ظاهر کالا در میان جامعه مورد مطالعه بیشتر شده است و از این حیث خارجیگرایی در مصرف به معنای انتخاب بهتر جا افتاده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.