بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

تمامی آسیب های فردی و اجتماعی ریشه در ارتباط نا سالم دارند. در برخی مشاغل از جمله حرفه معلمی ارتباط و تعاملدوجانبه و چند جانبه ستون فقرات آن را تشکیل می دهد . صرف برخورداری از دانش حرفه ای و دانش اندوزی در اینشغل پایان بخش رسالت نیست،بلکه انتقال این دانش در یک شبکه ارتباطی تجلی و تحقق می یابد ناتوانی در برقرایارتباط موثر و فقدان مهارتهای ارتباطی با دانش آموزان موجب شکست در فرایند آموزش می شود، از این روبررسی میزانآشنایی معلمان با مهارتهای ارتباطی می تواند راهگشای ارتقای مهارتهای ارتباطی آنها در فرآیند تدریس و آموزش باشد .هدف از اجرای این پژوهش تعیین رابطه بین مهارت های ارتباطی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دورهسوممقطع متوسطه ناحیه ۱ شهرشهرکردمی باشد. روش این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد،جامعه آماری شاملکلیه دانش آموزان دوره سوم مقطع متوسطه ناحیه ۱ شهر شهرکرد به تعداد ۳۵۵۱ نفر( ۱۳۲۰ نفر پسر و ۲۲۳۱ نفر دختر) وروش نمونه گیری نیز تصادفی طبقه ای بر حسب جنسیت می باشدوهمچنین حجم نمونه با استفاده ازجدول مورگان بهتعداد ۳۶۶ نفر ۱۲۰ نفر پسر و ۲۴۶ نفر دختر تعیین شد.در این پژوهش مهارتهای ارتباطی معلمان به عنوان متغیر پیش بینو پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به عنوان متغیر ملاک می باشد. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه مهارتهای ارتباطی کویین-داممی باشد وسپس بوسیله نرم افزار spss داده ها تجزیه و تحلیل شدند. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که میزان بکارگیری مهارت های ارتباطی توسط معلمان دوره سوم مقطع متوسطه ناحیه ۱ شهر شهرکرد در حد مطلوب می باشد.بین مهارتهای ارتباطی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره سوم مقطع متوسطه ناحیه ۱ شهر شهرکرد رابطه وجود دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.