تحلیل وضعیت برنامه درسی تربیت معنوی در دوره ابتدایی استان مازندران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحلیل وضعیت برنامه درسی تربیت معنوی در دوره ابتدایی استان مازندران دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحلیل وضعیت برنامه درسی تربیت معنوی در دوره ابتدایی استان مازندران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل وضعیت برنامه درسی تربیت معنوی در دوره ابتدایی استان مازندران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تحلیل وضعیت برنامه درسی تربیت معنوی در دوره ابتدایی استان مازندران :
تعداد صفحات :۱۶
چکیده مقاله:
هدف از این پژوهش بررسی و مقایسه دیدگاه های معلمان مقطع ابتدایی و کارشناسان درباره برنامه درسی تربیت معنوی می باشد. روش این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است که روش توصیفی شامل شاخص پراکندگی و شاخص های مرکزی و نمودارهای گرافیکی و روش استنباطی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل ۱۲۳۵ نفر از معلمان مقطع ابتدایی و ۶ نفر از کارشناسان برنامه درسی حوزه آموزش و پرورش غرب استان مازندران می باشد که طبق جدول مورگان میزان حجم نمونه ۲۹۱ نفر از معلمان و ۶ نفر از کارشناسان در قلمرو مکانی مشخص شده، تعیین شده است. در تدوین ادبیات تحقیق از روش کتابخانه ای، برای گردآوری داده ها از روش میدانی و ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه محقق ساخته بوده است. برای محاسبه پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرانباخ که مقدار آن ۸۷/۷ درصد بوده است، استفاده شده است، و برای آزمون فرضیه ها از آزمون t استفاده شده است. نتایج کلی حاصل از آزمون فرضیه ها نشان داد که: بین دیدگاه معلمان و کارشناسان برنامه ریزی درسی، درباره برنامه درسی تربیت معنوی، از بعد مفهوم فطرت تفاوت وجود دارد ولی از بعد هویت انسان، ارزش های اخلاقی، معرفت دینی و تربیت دینی انسان تفاوت معنی داری وجود ندارد و به طور کلی بین دیدگاه معلمان و کارشناسان برنامه ریزی درسی، درباره برنامه درسی تربیت معنوی تفاوت معنی داری وجود نداشت.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.