ارزیابی میزان رضایت مندی گردشگران از مقاصد گردشگری، مطالعه موردی: مجتمع های گردشگری غرب استان مازندران


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی میزان رضایت مندی گردشگران از مقاصد گردشگری، مطالعه موردی: مجتمع های گردشگری غرب استان مازندران دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی میزان رضایت مندی گردشگران از مقاصد گردشگری، مطالعه موردی: مجتمع های گردشگری غرب استان مازندران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی میزان رضایت مندی گردشگران از مقاصد گردشگری، مطالعه موردی: مجتمع های گردشگری غرب استان مازندران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی میزان رضایت مندی گردشگران از مقاصد گردشگری، مطالعه موردی: مجتمع های گردشگری غرب استان مازندران :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

رضایتمندی گردشگران یکی از مهم ترین عوامل رقابتی و بهترین شاخص برای تضمین رشد و توسعه آتی مقاصد گردشگری محسوب می شود. به طوری که، بر اساس دیدگاه صاحب نظران میزان رضایت گردشگران به عنوان معیاری مهم برای سنجش کیفیت و کارآمدیخدمات ارایه شده در مقاصد گردشگری میباشد و نقش بهسزایی در بازگشت گردشگران و وفاداری آنها به مقاصد گردشگری ایفا میکند.هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر رضایتمندی گردشگران از خدمات اقامتی و پذیرایی ارایه شده به گردشگران در مجتمع هایگردشگری غرب استان مازندران میباشد. نوع تحقیق توصیفی- تحلیلی مبتنی بر تکمیل پرسشنامه است. با توجه به مشخص نبودن تعداد گردشگران مراجعه کننده به مجتمعهای هفتگانه موجود در غرب استان مازندران، تعداد ۲۱۴ مورد به عنوان نمونه انتخاب گردید وپرسشنامه تدوین شده به صورت تصادفی ساده در بین مراجعه کنندگان به مجتمع های گردشگری مورد مطالعه توزیع گردید. روایی گویه های پرسشنامه با نظر تعدادی از محققان دانشگاهی تایید شده و پایایی آن نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به میزان ۰,۸۶ محاسبه شده است. برای برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t تک نمونه ای و کروسکال والیس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان دادکه میزان رضایتمندی گردشگران از خدمات اقامتی و پذیرایی مجتمع های مورد مطالعه بالاتر از حد متوسط میباشد. به طوری که، میزان رضایت از تمایل به مراجعه مجدد با میانگین ۳/۶۳ و ویژگی کلی منطقه با میانگین ۳/۱۳ بالاتر از حد متوسط بوده و از طرف دیگر خدمات پذیرایی با ۲/۸۲ و خدمات اقامتی با ۲/۸۹ پایین تر از حد متوسط طیف لیکرت بوده اند. . در ادامه تحقیق به منظور رتبه بندی مجتمع های گردشگری از نظر میزان رضایتمندی گردشگران این مهم حاصل شد که در بین مجتمع هایگردشگری از لحاظ کیفیت خدمات اقامتی به ترتیب مجتمع تفریحی توریستی نمک آبرود با میانگین ۱۳۳/۱۱ دررتبه اول و مجتمع تفریحی وتوریستی شهر سبز رامسربا میانگین ۱۲۲/۰۶ در رتبه دوم رضایت مندی را دارا می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.