رابطه میزان برخورداری از سرمایه اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانشجو- معلمان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه میزان برخورداری از سرمایه اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانشجو- معلمان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه میزان برخورداری از سرمایه اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانشجو- معلمان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه میزان برخورداری از سرمایه اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانشجو- معلمان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه میزان برخورداری از سرمایه اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانشجو- معلمان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

پژوهش انجام شده در حوزه پیشرفت تحصیلی اغلب به بررسی تاثیر برنامه های درسی و آموزشی و نیز متغیرهای روان شناختی در امر پیشرفت تحصیلی پرداخته اند. در این میان اما مفهوم سرمایه اجتماعی به دلیل تمرکز بر روابط و نیز کمیت، کیفیت و تاثیرات این روابط در میان افراد، گروه ها، سازمان ها و اجتماعات می تواند منظری نو برای پرداختن به مقوله ی پیشرفت تحصیلی بگشاید. از این رو پژوهش حاضر باهدف تعیین رابطه بین میزان برخورداری از سرمایه اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانشجو -معلمان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ به مرحله انجام رسیده است. این پژوهش از لحاظ هدف، پژوهشی کاربردی و از حیث روش گردآوری داده ها یک پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه پژوهش حاضر متشکل از ۱۶۰ نفر دانشجو -معلم دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ میباشد که به دلیل حجم محدود جامعه از روش سرشماری برای تعیین نمونه پژوهش استفاده شد که در نهایت ۱۲۴ نفر با عودت پرسشنامه های ارایه شده با این پژوهش همکاری نمودند. داده های پژوهش از طریق پرسشنامه سرمایه اجتماعی وزیری راد (۱۳۸۷) گردآوری شد و تحلیل این دادهها از طریق آزمونهای ضریب همبستگی گشتاوری پیرسون و ضریب همبستگی دو رشته ای نقطه ای نشان داد که رابطه ای مثبت و معنی دار در سطح معناداری ۰/۰۱، بین کلیه مولفه های متغیر سرمایه اجتماعی با متغیر پیشرفت تحصیلی برقرار میباشد. نتایج بدست آمده از پژوهش بیانگر این است که مفهوم سرمایه اجتماعی به دلیل تمرکز بر پیوندها و ارتباطات میان اعضا ی یک شبکه و تاثیرات این روابط در میان افراد، گروه ها، سازمان ها و اجتماعات می تواند به عنوان یک عامل پیش بینی کننده و تاثیرگذار در رابطه با متغیر پیشرفت تحصیلی عمل نماید. این امر بدین معنی است که مقوله ی پیشرفت تحصیلی مفهومی است که می توان عوامل تاثیرگذار بر آن را علاوه بر تاثیر برنامه ریزی های درسی و آموزشی و نیز متغیرهای روانشناختی، با نگاهی نو و رویکردی جامعه شناسانه با محور یت سرمایه اجتماعی موردبررسی و کنکاش قرار داد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.