پاورپوینت الگوى عمومى تدریس
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت الگوى عمومى تدریس دارای ۳۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت الگوى عمومى تدریس کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز پاورپوینت الگوى عمومى تدریس۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت الگوى عمومى تدریس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت الگوى عمومى تدریس :
پاورپوینت الگوى عمومى تدریس
پاورپوینت الگوى عمومى تدریس شامل ۳۴ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس پاورپوینت الگوى عمومى تدریس
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
مقدمه
معروف ترین الگو براى تدریس، الگوى عمومى تدریس است. این الگو نخستین بار توسط رابرت گلى (Robert Glazer) در سال مطرح شد و بعدها کسان دیگرى از جمله راجر رابینسون (Roger Robinson) در سال ، تغییراتى در آن بوجود آوردند. این الگو در عین سادگی، فرایند تدریس را بخوبى توصیف مىکند و به معلم در سازمان دادن فرایند تدریس کمک مىکند.
مراحل الگوى عمومى تدریس
در الگوى عمومى تدریس، فرایند تدریس را مىتوان به پنج مرحله به شرح زیر تقسیم کرد:
– مرحله اول: تعیین هدفهاى تدریس (instructional objective) و هدفهاى رفتاری. در این مرحله، معلم باید پیش از آغاز تدریس، بر اساس انتظاراتى که در پایان درس از فراگیر دارد، هدفهاى تدریس خود را بصورتى عینى و قابل اندازهگیرى تعریف و مشخص کند؛ به عبارت دیگر، اطلاعات، مفاهیم، اصول و سایر مطالب و محتواى درس باید بصورت هدفهاى کاملاً صریح و روشن بیان شده باشد.
– مرحله دوم: تعیین رفتار ورودى و ارزشیابى تشخیصی. در این مرحله، پیش از آغاز تدریس و بعد از تعیین هدفهاى رفتاری، معلم باید به تعیین رفتار ورودى مورد نیاز براى یادگیرى هدفهاى رفتارى اقدام کند و از طریق ارزشیابى تشخیصی، توانایىهاى فراگیران را براى آموختن هدفهاى رفتارى معین سازد. این مرحله همان مرحله تعیین آمادگى فراگیران است، اما بصورتى دقیق و عینی. اصطلاح رفتار ورودى در اینجا منعکسکننده کلیه یادگیرىهاى گذشته فراگیران، توانایىهاى عقلی، وضع انگیزشى و برخى عوامل اجتماعى و اقتصادى مؤثر در یادگیرى و میزان رشد آنان است.
و …
پاورپوینت الگوى عمومى تدریس
فهرست مطالب
مقدمه
مراحل الگوى عمومى تدریس
تعیین هدفهاى تدریس
تعیین رفتار ورودى و ارزشیابى تشخیصی
تعیین شیوهها و وسایل تدریس
سازماندهى شرایط و موقعیت آموزشی
سنجش و ارزشیابى عملکرد
پایان
عنوان : الگوى عمومى تدریس
فرمت : پاورپوینت
حجم : ۳۸۴ کیلوبایت
تعداد صفحات : ۳۴
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.