پاورپوینت اصول متمم برنامه ریزى آموزش و پرورش
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت اصول متمم برنامه ریزى آموزش و پرورش دارای ۴۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت اصول متمم برنامه ریزى آموزش و پرورش کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز پاورپوینت اصول متمم برنامه ریزى آموزش و پرورش۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت اصول متمم برنامه ریزى آموزش و پرورش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت اصول متمم برنامه ریزى آموزش و پرورش :
پاورپوینت اصول متمم برنامه ریزى آموزش و پرورش
پاورپوینت اصول متمم برنامه ریزى آموزش و پرورش شامل ۴۴ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس پاورپوینت اصول متمم برنامه ریزى آموزش و پرورش
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
مقدمه
از سال () که یونسکو اصول مزبور را اعلام کرد تاکنون () بیش از یازده سال مىگذرد. در این مدت، کارشناسان برنامهریزى به اصول دیگرى نیز پى بردهاند که آنها را مىتوان اصول متمم نام نهاد.
همانگونه که اصول پنجگانه عمومی، سه اصل مقدماتى برنامهریزى را در بر مىگیرند، اصول متمم نیز با اصول عمومى نکات مشترکى دارند. بهطور کلی، تقسیمبندى این اصول به سه دسته مقدماتی، عمومى و متمم به دو منظور انجام گرفته است: یکى آنکه یادگیرى را آسان سازد، دیگر آنکه تقدم زمانى دستیابى به آنها را روشن سازد، و معلوم دارد که چگونه اصول برنامهریزى بهتدریج ریشه گرفتهاند. مسلماً اصول مزبور بهصورت فعلى نیز باقى نخواهند ماند، و با پیشرفت زمان و افزایش دانش و تجربه در این زمینه، رو به تکامل خواهند رفت.
اصل ضمانت اجرائى
در تهیه و تنظیم برنامه باید شرایط اجراى آن در مد نظر باشد. شرایط اجراء برنامه به عواملى از قبیل محیط اجتماعى و سیاسى آموزش و پرورش، مدیریت آموزش و پرورش، سازمان و تشکیلات و نظام و مقررات ادارى آموزش و پرورش، منابع فنى و انسانى براى نوآورى و توسعه، و راهبردهاى نوآورى بستگى دارد.
برنامه و نظام آموزش و پرورش تحت تأثیر محیط اجتماعى و سیاسى آن است. بعضى از مکتبهاى فلسفى معتقد هستند که آموزش و پرورش نهادى است در خدمت جامعه و وظیفه اصلى آن این است که پاسدار میراثهاى فرهنگی، سنتها، آداب و عادات و معلومات باشد، و آنها را از نسلى به نسل دیگر انتقال دهد و لنگر ثبات باشد. برخى از مکاتب دیگر فلسفى معتقد هستند که آموزش و پرورش، بهخصوص تعلیمات عالیه، نباید فقط وسیلهاى براى نقل و انتقال میراث فرهنگى و دانش موجود تلقى گردد، بلکه باید محیط مناسبى براى برخورد آراء و اندیشهها و ایجاد و خلق فرهنگ و دانش نو باشد، و کانون تحول و تغییر و مهد نوسازى گردد. بعضى از مکاتب فلسفى آموزش و پرورش از این هم قدمى فراتر مىروند و مىگویند: اصولاً آموزش و پرورش و مخصوصاً تعلیمات عالیه، باید به منزله پیشدار و همانند سر زوبین اجتماع آن را پیش براند.
بدیهى است، برنامهریزى آموزشى بسته به اینکه بر اساس کدامیک از مکاتب مزبور انجام شود، شکل خاصى پیدا خواهد کرد و از مکتبى به مکتب دیگر، کاملاً تفاوت خواهد داشت. اگر فلسفه مسلط اجتماعى معتقد باشد که وظیفه اصلى آموزش و پرورش نقل و انتقال فرهنگ و دانش یک نسل به نسل بعدى است، طبعاً برنامهریزى آموزشى آن هم از این عقیده پیروى خواهد کرد، و اصل تحول و تغییر که قبلاً اشاره شد، در چنین برنامهریزى وزن و اعتبارى نخواهد یافت. بهعبارت دیگر، باید متوجه بود که فلسفه مسلط اجتماعى چیست؟ ارزشها و گزینشهاى اصلى آن کدام است؟ مردم در زندگى بهدنبال چه هستند؟ آرمانها و آرزوهاى اصلى آنها چیست؟ معیار و ملاکهاى موفقیت و خوشبختى را در چه مىدانند؟ و از آموزش و پرروش براى رسیدن به آرزوى آنها چه انتظار دارند؟ همچنین باید متوجه بود که آموزش و پرورش چگونه کنترل و نظارت مىشود و حوزه اختیار و عمل مسؤولان آن چیست؟ جستجو کردن و تجزیه و تحلیل پاسخهاى سؤالاتى از این قبیل، کمک مىکند که برنامهریز آموزش و پرورش از دنیاى خیال و آرزو خارج شود و با واقعیتها مواجه گردد.
مدیریت آموزش و پرورش طبعاً در حسن اجراء و میزان موفقیت برنامههاى آموزش و پرورش سهم بهسزایى دارد. در برنامهریزى آموزش و پرورش باید متوجه بود که قابلیت مدیران و مسؤولان امر در اجراء نوآورىها چیست؟ ظرفیت و توانایى کار آنها چقدر است؟ به چه نوع فعالیتهایى اولویت قائل هستند؟ ضوابط و ملاکهاى سنجش کار آنها چیست؟ زیرا بالاخره مدیران هستند که باید برنامه را پیاده کنند. مدیرى که به اولویتها و راهبردهاى برنامه معتقد نباشد، یا آنکه آن را به تعویق مىاندازد، سُست و ضعیف مىسازد، و از مسیر واقعى منحرف مىکند. ولى به فرض آنکه در اجراء آن مکلف باشد و بکوشد، بهعلت عدم توانایى لازم، چه بسا به ظاهر امر مىپردازد و اجراء برنامه صورت قشرى پیدا مىکند.
و …
پاورپوینت اصول متمم برنامه ریزى آموزش و پرورش
فهرست مطالب
مقدمه
اصل ضمانت اجرائى
اصل تغییر و تحول
اصل استمرار و ارزیابى
اصل همکارى و مشارکت
اجراء.
ارزیابى مداوم و تجدید نظر.
اصل واقعبینى
پایان
عنوان : اصول متمم برنامه ریزى آموزش و پرورش
فرمت : پاورپوینت
حجم : ۳۴۰ کیلوبایت
تعداد صفحات : ۴۴
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.