پاورپوینت بررسی مصالح در مدارس ابتدایی
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت بررسی مصالح در مدارس ابتدایی دارای ۳۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت بررسی مصالح در مدارس ابتدایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز پاورپوینت بررسی مصالح در مدارس ابتدایی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بررسی مصالح در مدارس ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت بررسی مصالح در مدارس ابتدایی :
پاورپوینت بررسی مصالح در مدارس ابتدایی در ۳۱ اسلاید قابل ویرایش
ذهنیت و عینیت در معماری کودکان
چکیده :
در راستای ایجاد فضای معماری زیبا ومطلوب و دوست داشتنی برای کودکان و جهت ادراک ماهیت فضای معماری به بهترین وجه ممکن به بررسی چگونگی شکل گیری ذهنیات و عینیات کودکان می پردازیم و با توجه به کنش ها و واکنش ها در برابر قابلیتهای محیط ایجاد شده تلاش جهت بهبود فضاهای موجود و یا در حال شکل گیری صورت گیرد.
مقدمه :
امروزه مهمترین مساله در معماری ((ماهیت فضای معماری)) و ادراک آن از سوی کاربران است دستیابی به این مهم به تعریف و باز شناسی محیط و دریافت پیام آن نیاز دارد دنیای صنعتی و پر سرو صدای امروز ایده آل انسان متمدن و عناصر تشکیل دهنده فضای زندگی او چندان مطلوب و مناسب روحیه حساس کودکان نیست چرا که ایشان تاثیر پذیری بیشتر و عمیق تری دارند ودر عوض تا ثیر گذاری کمتری نیز بر محیط دارند ایجاد فضاهای خشک و بی روح و بی معنا برای کودکان مانند بزرگسالان نه تنها جوابگوی نیاز های کودکانه ایشان نمی باشد بلکه اثرات جبران نا پذیری در رشد و تکامل روحی آنها نیز خواهد داشت به همین دلیل معماری کودکان به عنوان معماری ویژه برای گروه سنی خاص به لحاظ توانا ئی های فیزیکی و روحی ایشان دارای اهمیت بسیاری است فضایی برای انان دوست داشتنی است که حاوی معانی به یاد ماندنی که درک ان با توجه به ذهنیات پایه ایشان و تجارب کوتاه مدتشان ملموس و آسان باشد .
باحضورانسان در یک مکان ودرطی فرآیند ادراک محیط اطلاعات عینی ازمحیط دریافت می شود که توسط طرح واره ذهنی برانگیخته می شود وسپس توسط نیازهای شخص هدایت می گردد.درست به این دلیل مکانهایی که در آن حادثه ای خاص اتفاق افتاده ویا محلی که عده ای خاص به فعالیتهای ویژه می پردازند بار معانی متفاوتی برای افراد مختلف باسنین گوناگون وفرهنگهای متفاوت داردکه دربعضی فرهنگها به صورت نماد ونشانه های خاص با ارزشهای زیبا شناختی آشکار می گردد.
جرج سانتایانا مفهومی را بعنوان “محیط زیبا”ودرعین حال (لذت بخش)مطرح می نماید که با فرض تامین نیازهای فیزیولوژیکی.شخصیتی اجتماعی وفرهنگی دارای ارزشهای حسی فرمی نمادین نیز باشد بنابراین هدف درایجاد معماری ایده آل باحفظ وتامین وحتی ایجاد این ارزشها است به گونه ای که به خوبی درک وتاثیر گذارباشد.
ژان پیاژه برجسته ترین نظریه پرداز روان شناسی رشد وتکامل کودک معتقد است که کودکان معرفت را با تنظیم یا سازمان دهی اطلاعات از محیط کسب می کنند.
ویژگی های تصاویر ذهنی
۱-این تصاویر دارای علائم ذهنی مخصوص فراوان می باشند که توسط راه ها یا عناصر ارتباطی در ذهن متصل می گردند.۲-تصویر ذهنی افراد از محیط هایی که بیشتر استفاده می شوند یا آنها را بیشتر می بینند به واقعیت نزدیک تر ودقیق تر است درنتیجه نقش بندی آن در ذهن ما بستگی به تمایل فکر ما به آن پدیده دارد.۳-تصویر ذهنی ای که افراد از یک محیط دارند بر اثر استفاده مداوم از آن وبه مرور زمان کامل تر می گردد.۴-نقشه های ذهنی افراد ازلحاظ اندازه محتوی وصحت ودقت با هم متفاوتند این تفاوت ها بیانگر اختلافهای دریافتی ذهنی کودکان است.۵-هرچه عناصر سازنده تصاویر غنی تر باشد به همان نسبت درک شخص نیز ازمحیط افزایش می یابد
ازمهم ترین فواید تصاویر ذهنی ایجاد انس با فضا وکاهش فاصله بین معمار ومصرف کننده است.ادراک حسی کودک نسبت به اطراف اشیا و مکان ها ابتدا مبهم و عمومی است و از روی اراده به انها توجه نمی کند مگر با یک تحریک انی در ان مکان اشیا
کودکان ۶تا ۸ سال (اول و دوم ) :
در لین دوره کودکان تمایل فراوانی به فعالیتهای پر تحرک و فعالیتهای فیزیکی بالا دارند که به سازمان دهی و گسترش مهارتهای ایشان کمک می کند
کودکان ۸تا۱۱ سال : با نزدیک شدن به دوره نوجوانی به فعالیتهایی برای افزایش یا نمایش قدرت و تعادل و هماهنگی در یک تیم و بر گزاری مسابقات نیازمندند
ایجاد محیط هایی برای بازی با فعالیت فیزیکی بالا کارهای ابداعی و ابتکاری وجود بعضی المان و عناصر می تواند محرک این انگیزه گردد.امکان تجربه های حسی وایجاد محیطهایی برای کسب این قبیل تجربیات وایجاد فضاهایی درخلوت وسکوت
ازمعماران به عنوان خالقین وسازمان دهندگان انتظار می رود توجه به امور زیبا شناختی ورعایت مقررات ایمنی خاص کودکان توجه ویژه نمایند.
طراحی فضاهای متنوع با مصالح مناسب می تواند دامنه وسیعی ازتجربیات حسی را برای کودکان میسر سازد وبرای این منظور کافی است درمحیط معمارانه کنجکاوی ها وتخیلات کودکان را برانگیخت.
مصالح در مدارس ابتدایی
این تحقیق در ارتباط با ویژگیهای مدارس دخترانه و این مطلب که فضاهای آموزشی چه تأثیری در سلامت روانی دانش آموزان میتواند داشته باشد. در مجموعه عوامل آموزشی که شامل نیروی انسانی و روشهای یادگیری است یک عامل مؤثر دیگر فضاهای فیزیکی مدرسه است که کمتر به آن توجّه شده است. عوامل و متغیرهای مهمی که در مدارس در یادگیری مؤثر است یکی رنگ کلاس است که در تحقیقی که انجام شد تمام دانش آموزان به اتفاق این مسئله را عنوان کردند که رنگ کلاس باید رنگ شاد و روشن باشد به دلیل این که رنگ روشن آرامش میدهد و باعث میشود کلاس روشنتر شود. برای فضاهای آموزشی استانداردهای جهانی مطرح شده که مدارس ما از این استانداردها به دور است این که مدرسه در محل شلوغ نباشد فاصله مدرسه تا خانه نزدیک باشد ویژگیهای خاص دانش آموزان از نظر جنس آنها باید در مدرسه در نظر گرفته شود. در تحقیقی که من انجام دادم نظر معلمان و دانش آموزان در این زمینه مطرح شده و این مسئله که نیازهای دانش آموزان در سه مقطع تحصیلی نیز متفاوت است و مدارس از نظر فیزیکی باید در هر مقطع خصوصیات خاص خود را داشته باشد.
کلاس را به میل من رنگ بزن
رنگ بهعنوان عنصر تفکیکناپذیر معماری، تاثیر فراوان بر روح و رفتار کارکنان فضاها و ساختمانها دارد و حالات روانی و عاطفی آنان را به شدت تحت تاثیر قرار میدهد.انسان پدیدههای اطراف خویش را همراه با رنگ مشاهده میکند و نسبت به آنها واکنش نشان میدهد. رنگها هر یک حاوی پیامی خاص به بینندگان هستند که این موضوع از قدیمالایام مورد بررسی و تحقیق روانشناسان بوده است. در مدارس، رنگ فضاها و تجهیزات آموزشی به دلیل شرایط سنی و روحی کودکان و نوجوان از حساسیت بیشتری برخوردار است زیرا این امر در شادابی، نشاط، آرامش روانی، تحرک و تلاش دانشآموزان تاثیرگذار بوده و فرآیند یادگیری را افزایش میدهد. همچنان که میتواند زمینه کسالت، خمودگی، بیتحرکی، عصبانیت، اضطراب و افسردگی آنان را فراهم آورد. چه محیطی، چه رنگی؟ برای بهرهوری مطلوب از رنگ باید شرایط سنی، جنسیت و کارکرد هر یک از فضاها مورد توجه قرار گیرد. پیشنهاد استفاده از یک رنگ خاص برای مدارس سراسر کشور امکانپذیر نیست زیرا شرایط اقلیمی گوناگون و تفاوت وضعیت آب و هوایی در استانها و مناطق، ضرورت استفاده از رنگهای گوناگون را اجتنابناپذیر میسازد. برای رنگآمیزی دیوارهای داخلی کلاسها اغلب از رنگهای آرام مانند کرم و بژ استفاده میشود. برای راهروها و راهپلهها میتوان از رنگهای سرد و آرام مانند آبی و سبز کمرنگ استفاده کرد. این رنگها در کنترل هیجانات روحی تاثیر به سزایی دارند و علاوه بر آرامش محیط، از حوادث احتمالی دانشآموزان نیز میکاهند. در سالنها، فضاهای ورزشی و اماکن صرف غذا باید از هماهنگی رنگهای کرم مانند (قرمز، نارنجی و زرد) استفاده شود. در سرویسهای بهداشتی به لحاظ ویژگیهای فضای آموزشی، استفاده از رنگ سفید مناسبتر است. وجود این رنگ و لطمهپذیری آن در اثر کمترین آلودگی حداقل هشداری است که مسوولان نظافت فضاهای آموزشی را مجبور به کنترل و نظافت مستمر خواهد کرد. مدرسه، محیطی برای شکوفایی استعداد دانشآموزان و خودشناسی است و علایق و استعدادهای دانشآموزان متفاوت است. محیط آموزشی باید به گونهای باشد تا این استعدادها شکوفا شده و معنی تعلیم و تربیت واقعی مشخص شود
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.