تحقیق درمورد ساختمان و طرز کار موتورهای احتراقی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحقیق درمورد ساختمان و طرز کار موتورهای احتراقی دارای ۳۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقیق درمورد ساختمان و طرز کار موتورهای احتراقی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز تحقیق درمورد ساختمان و طرز کار موتورهای احتراقی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق درمورد ساختمان و طرز کار موتورهای احتراقی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تحقیق درمورد ساختمان و طرز کار موتورهای احتراقی :
توضیحات:
تحقیق آماده با موضوع ساختمان و طرز کار موتورهای احتراقی، در قالب فایل word و در حجم ۳۰۰ صفحه.
بخشی از متن:
موتور برون سوز:
موتور برون سوز یا احتراق خارجی نوعی ماشین گرمایی میباشد که در آن سیال عامل داخلی توسط انرژی حاصل از احتراق یک سیال عامل دیگر گرم شده و در طی یک چرخه ترمودینامیکی کار توسط سیال عامل داخلی انجام میگردد[]. انرژی حاصل از احتراق توسط مبدل حرارتی از سیال خارجی به سیال عامل داخلی منتقل میشود. مانند موتور بخار، توربین بخار و موتور استرلینگ.
موتور درونسوز:
پویانمایی عملکرد یک موتور دوزمانه با لوله اگزوز
موتور چهارزمانه (موتور اتو)
. مکش
. تراکم
. احتراق
. تخلیه
موتورهای درونسوز یا موتورهای احتراق داخلی به موتورهایی گفته میشود که در آنها مخلوط سوخت و اکسیدکننده (معمولاً هوا یا اکسیژن) در داخل محفظه بستهای واکنش داده و محترق میشوند. بر اثر احتراق گازهای داغ با دما و فشار بالا حاصل میشوند و بر اثر انبساط این گازها قطعات متحرک موتور به حرکت درآمده و کار انجام میدهند.[]هرچند غالباً منظور از بهکار بردن اصطلاح موتورهای درونسوز، موتورهای معمول در خودروها میباشند، با این حال موتورهای موشک و انواع موتورهای جت نیز مشمول تعریف موتورهای درونسوز میشوند.
موتور درونسوز، یک وسیله گردنده است که در خودروها، هواگردها، قایق موتوری، موتورسیکلتها و صنایع کاربرد دارد. بدون بهرهگیری از موتورهای درونسوز، اختراع و ساخت هواپیماها ممکن نبود. تا پیش از پرواز نخستین هواپیمای جت در سال ، نیروی محرکه تمام هواپیماها در واقع توسط موتورهای درونسوز تأمین میشد.
نخستین موتور درونسوز چهارزمانه توسط نیکلاس اوگوست اوتو، مخترع آلمانی ویلیام وگنر و در سال ساختهشد.
انواع موتور درونسوز اتو:
این موتورها را به دسته کلی موتور چهارزمانه و موتورهای دوزمانه میتوان تقسیم کرد. اصول کاری این موتورها مشابهاست. لیکن نحوه عمل آنها به علت تفاوتهای ساختاری اندکی متفاوت است. البته ازنوع امروزی تر باید به چهار زمانه اشاره کرد که حتی تأثیر کمتری بر روی آلودگی هوا دارد.
موتور چهارزمانه: این موتورها برای هر انفجار (مرحله تبدیل انرژی سوخت به انرژی مکانیکی) بایستی چهار مرحله مکش، تراکم، انفجار و تخلیه را انجام دهند.
موتورهای دوزمانه: این موتورها در هر دور چرخش دارای یک انفجار هستند. این کار با ترکیب کردن مراحل انفجار و دم و بازدم بهعنوان یک مرحله و ترکیب تخلیه و تراکم بهعنوان مرحله بعدی صورت میگیرد
راندمان موتورهای دو زمانه به مراتب از موتورهای چهارزمانه بیشتر است.
موتور درونسوز دیزل:
موتور دیزل گونهای موتور درونسوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده میشود. فرق اصلی آن با موتور اتو ایجاد احتراق در اثر تراکم است. یعنی انفجار بر اثر تراکم سوخت و هوابدون نیاز به جرقه زنی میباشد (سیستم احتراق داخلی دیزل).
موتور درونسوز وانکل:
موتور دورانی که مخترع آن دکتر فلیکس وانکل بود، گاهی موتور وانکل یا موتور دورانی وانکل نامیده میشود. اجزای اصلی آن روتور، محفظه روتور، محور خروجی، شمع جرقه زنی، قطعات آبندی میباشد. در موتور وانکل مانند موتورهای بنزینی چهار زمانه مخلوط هوا و بنزین وارد محفظه بزرگی از موتور میشود سپس با کو چک شدن حجم آن مخلوط هوا و بنزین تحت فشار قرار گرفته و با ایجاد جرقه به وسیله شمع انفجار حاصل میشود، مولکولهای گاز دراثر احتراق منبسط میگردند و فشار محفظه تراکم به شدّت بالا می رودو نیروی حاصل از آن به رو تور اعمال شده وبه علّت اختلاف مرکز دوران بین روتورومیل لنگ نیروی چرخشی درروتور ایجاد میگردد. این نیروی چرخشی به بادامک محور لنگ که در داخل روتور قرار دارد، وارد شده و به فلایویل و سیستم انتقال قدرت میرسد.
تحقیق درمورد ساختمان و طرز کار موتورهای احتراقی
فهرست مطالب:
موتور
موتور برون سوز
انواع
موتور درونسوز اتواع
موتور دو زمانه
موتور چهار زمانه
موتور شش زمانه
چرخه اتکینسون
موتورهای دوار بدون پیستون
موتورهای احتراق پیوسته
موتورهای احتراق ناپیوست
سامانه جرقهزنی موتور اتو
ویژگیها
موتور درونسوز
انواع
موتور درونسوز اتو
موتور درونسوز دیزل
موتور درونسوز وانکل
موتور دو زمانه
موتور چهار زمانه
موتور شش زمانه
چرخه اتکینسون
موتورهای دوار بدون پیستون
موتور شبه توربین
موتورهای احتراق پیوسته
موتورهای احتراق ناپیوسته
توربین گازی
شیوه کار
نمونه آزمایشگاهی یک موتور HCCI
تاریخچه
شیوه کار
روشها
موتور بخار
توربین بخار
انواع توربین
محرک ژنراتورهای برق
موتور درونسوز اتو
موتور درونسوز دیزل
موتور درونسوز وانکل
ویژگیها
انواع موتور
مقدماتی درباره موتور
موتور
موتور اتومبیل
موتور الکتریکی
نخستین موتورهای بخار
موتور از دیدگاه علم برق
موتور الکتریکی
موتورهای درونسوز
انواع موتورهای درونسوز
موتور درون سوز اتو
موتور درون سوز دیزل
موتورهای دوار بدون پیستون
موتور شبه توربین
موتور درون سوز وانکل
موتورهای احتراق پیوست
موتورهای احتراق ناپیوسته
توربین گازی
تاریخچه توربین گازی
چرخه برایتون، اساس کارکرد توربینهای گاز
انواع توربین گاز
توربینهای گاز برای تولید انرژی مکانیکی
موتورهای جت
اصول کار توربوجت
اصول کار موتور توربوفن
توربوشفتها
اصول کار توربوشفت
توربوپراپها
اصول کار موتور توربوپراپ
سازندگان اصلی توربین گاز
مزایای توربینهای گاز
موشک
سامانه جرقهزنی موتور اتو
موتور بنزینی
شروع صنایع اتومبیل
نوآوری امیل لواسور
جعبهدنده خورشیدی
طرح رنو
فناوریهای پیشرفته
کنترل پیشرفته
MIT Car
سازه بدنه خودرو
طراحی سیستمهای تعلیق، ترمز و فرمان..
مراکز پژوهشی در ایران..
ساختمان خودروها
خودروی پرنده
خودروی برقی..
برخی نمونه خودروی برقی..
طراحی..
مدلها
کاربرد خودرو
آنتیک….
موتورهای اشتعال تراکمی سوخت همگن..
نمونه آزمایشگاهی یک موتور HCCI
طرز کار موتورهای دوزمانه.
اصول موتور های دوزمانه.
تاریخچه خودروی هیبریدی..
اجزاء خودروهای هیبریدی..
باتری خودرو هیبریدی..
فراخازن های خودروهای هیبریدی..
پیل های سوختی خودروهای هیبریدی..
مقایسه عملکردی خودروهای برقی خالص و خودروهای هایبرید.
انرژی الکتریکی و انرژی بنزین..
هیبرید بنزین – الکتریسیته.
عملکرد خودروى هیبریدى:
موتور اتکینسون در خودروهای تویوتا:
موتور وانکل..
روتور
مونتاژ موتور وانکل..
طراحی و عملکرد.
موتور با چرخه اتکینسون:
موتور اتکینسون در خودروهای تویوتا:
شبه توربین کالسکه ای..
موتور راکت…
سیر تحولی رشد.
موتور راکت با سوخت مایع..
پمپ مواد سوختی..
تزریقگرها
مواد سوختی مایع..
کار با مواد سوختی مایع..
کاربرد موتورهای راکت…
موتور راکت با سوخت مایع..
پمپ مواد سوختی..
اینجکتورها
مواد سوختی مایع..
کار با مواد سوختی مایع..
کاربرد موتورهای راکت…
آشنایی با عوامل موثر در موتور موشک….
جعبه باتری..
صفحات باتری..
اتصال خانههای باتری بیکدیگر.
تشخیص قطبهای باتری از یکدیگر.
هیدرومتر یا اسید سنج باتری..
جدول مخصوص تعیین و شارژ باتری..
نگهداری باتری..
باتری خورو و طرز کار آن..
دستگاه دنده خورشیدی..
دیزل ژنراتور
مجموعه دیزل ژنراتور
بعضی از متداول ترین موتورها
یک دیزل ژنراتور کاترپیلار
اندازه ژنراتور
ایستگاههای توان – حالت “جزیره” الکتریکی..
انتهای برش….
قیمت تبدیل انرژی..
انواع مولدها
ویژگی های دیزل ژنراتور
تنظیم اتوماتیک ولتاژ
جعبهدنده خودکار
مجموعه دنده خورشیدی یامنظومهای..
سیستم انتقال قدرت دستی..
عملگر تعویض دنده و میله بندی آن..
دنده های کمکی..
سیستم انتقال قدرت اتوماتیک….
دور خروجی جعبه دنده
بست قفل کننده (band brake)
کلاچ چند صفحه ای (multiple clutch)
گاورنر.
سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر (CVT)
CVT نوع تسمه فشاری..
شکل۲-۱۹ CVT نوع تسمه فشاری..
CVT نوعtoroidal یا محرک کششی..
خودروی برقی..
ایستگاههای شارژ خودروی برقی در خیابان..
اصطلاحشناسی..
خودروی برقی در ایران..
برخی نمونه خودروی برقی..
آشنایی با موتور اتومبیل به زبان ساده
تفاوت موتور بنزینی با موتور دیزل چیست ؟.
اجزاء موتور
استارت…
دینام.
سرسیلندر
میل بادامک….
سیلندرها ۲۴۷
رینگ پیستون چیست؟.
وظیفه رینگهای پیستون..
ساختار رینگهای پیستون..
انوع رینگها ۲۴۹
طرز کار رینگهای مختلف…
کاربرد ویژه رینگهای پیستون..
ساختمان پیستون
مواد ساختمانی
عیب پیستونهای آلومینیومی..
طرز کار پیستون
طبفهبندی چدنها
تقسیمات و انواع سیلندر
ساختمان کویل
انواع موتورهای الکتریکی
موتورهای یونیورسال
موتورهای پلهای
مواد ساختمانی و ترکیبات سوپاپ
ساختمان شاتون
ساختمان فلایویل
ساختمان تراکتور
کاربردهای تراکتور
نقش تراکتور در زندگی ما
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.