مطالعه ی روشهای تربیت اجتماعی کودکان و نوجوانان بر اساس قرآن و نهج البلاغه و میزان کاربرد آنها از نظر اساتید معارف مراکز آموزش عالی استان البرز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه ی روشهای تربیت اجتماعی کودکان و نوجوانان بر اساس قرآن و نهج البلاغه و میزان کاربرد آنها از نظر اساتید معارف مراکز آموزش عالی استان البرز دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه ی روشهای تربیت اجتماعی کودکان و نوجوانان بر اساس قرآن و نهج البلاغه و میزان کاربرد آنها از نظر اساتید معارف مراکز آموزش عالی استان البرز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه ی روشهای تربیت اجتماعی کودکان و نوجوانان بر اساس قرآن و نهج البلاغه و میزان کاربرد آنها از نظر اساتید معارف مراکز آموزش عالی استان البرز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه ی روشهای تربیت اجتماعی کودکان و نوجوانان بر اساس قرآن و نهج البلاغه و میزان کاربرد آنها از نظر اساتید معارف مراکز آموزش عالی استان البرز :

تعداد صفحات :۲۹

چکیده مقاله:

این پژوهش با هدف مطالعه ی روشهای تربیت اجتماعی کودکان و نوجوانان بر اساس قرآن و نهج البلاغه و میزان کاربرد آنها از نظر اساتید معارف استان البرز انجام شد.روش پژوهش حاضر از نظر کیفی توصیفی – تحلیلی و از نظر کمی پیماشی است. در بژوهش حاضر جامعه مورد مطالعه ما دو قسمت است: بخش اول اسناد و مدارک که شامل قران کریم؛نهج البلاغه و بخش دوم شامل کلیه اساتید و مدرسین معارف استان البرز می شود که بر اساس آمار تعداد انها در شهر کرج۳۲۰ نفر می باشد لذا، به منظور بررسی کاربرد روشهای تربیت اجتماعی ، با استفاده از شیوه های استخراج شده از قرآن و نهج البلاغه در سه گروه سنی مشخص شده ، پرسشنامه ای تهیه و پس از پاسخگویی اساتید معارف مراکز عالی استان البرز که از طریق نمونه گیری تصادفی تعداد ۱۷۵ ازانها انتخاب شده بودند، از طریق روش تحلیل عاملی نتایج استخراج گردید.بنابراین با بررسی نتایج استخراج شده در تحقیق حاضر از سه پرسشنامه بر پایه گروهای سنی و بر اساس طیف لیکرت ،استفاده شده است.روشهای تربیتی مندرج در پرسشنامه ها بشرح ذیل است :الف -سنین بدو تولد تا هفت سالگی : روشهای الگویی ، تشویق و تنبیه ، تعلیم ، پیشگیری و کنترل ، تقلید پذیری ،محبت و مدارا ، موعظه و تذکر ، رازداری ، فروتنی و تواضع، ارتقا معنویت کودکان و نوجوانان ، اعتدا گرای ،یاداوری ارزش ها اظهار محبت به به کودکان و نوجوانان ، اظهار شادی در هنگام دیدار فرزند ، سعه ی صدر .مودت و رحمت ، همنشینی ، محرومیت ، همکاری . ب- سنین هفت سالگی تا چهارده سالگی : روشهای الگویی ، تشویق وتنبیه ، تعلیم ، پیشگیری و کنترل ، تقلید پذیری ، موعظه و تذکر ، رازداری ، صداقت و شفافیت ، سعه ی صدر ، امربه معروف و نهی از منکر ، آموزش تعاملات اجتماعی ، ارتقا معنویت کودکان و نوجوانان ، اظهار محبت به به کودکان و نوجوانان ، اظهار شادی در هنگام دیدار فرزند، دعوت به ایمان و عمل صالح ، تعاون و تعامل ، رقابت سازنده ، همنشینی ، محرومیت ، همکاری ، غلبه و دفع . پ-سنین چهارده سالگی تا بیست و یک سالگی :روشهای الگویی ،پیشگیری و کنترل ، تقلیدپذیری ، موعظه و تذکر ، رازداری ، عفو و تغافل ، حسن خلق ، اظهار محبت به به کودکان و نوجوانان ، اظهار شادی در هنگام دیدار فرزند ، عدم تکبر و غرور ، صداقت و شفافیت ، سعه ی صدر ،امربه معروف و نهی از منکر ، اعتدال گرایی ، دعوت به ایمان و عمل صالح ، اگاهی بخشی ، یاداوری ارزش ها.تعاون و تعامل ، مودتو رحمت ، تحرک و تحول تدریجی ، غلبه و دفع ، رقابت سازنده ، همنشینی ، محرومیت ، همکاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.