بررسی نقش واسطه ای راهبردهای فراشناختی در رابطه بین خودتنظیمی و رضایت تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی شهر گرگان


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نقش واسطه ای راهبردهای فراشناختی در رابطه بین خودتنظیمی و رضایت تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی شهر گرگان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نقش واسطه ای راهبردهای فراشناختی در رابطه بین خودتنظیمی و رضایت تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی شهر گرگان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نقش واسطه ای راهبردهای فراشناختی در رابطه بین خودتنظیمی و رضایت تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی شهر گرگان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نقش واسطه ای راهبردهای فراشناختی در رابطه بین خودتنظیمی و رضایت تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی شهر گرگان :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

هدف از مطالعه حاضر بررسی نقش واسطه ای راهبردهای فراشناختی در رابطه بین خودتنظیمی بارضایت تحصیلی در دانش آموزان مقطع دبیرستان بود. جامعه آماری در این پژوهش کلیه دانشآموزان دبیرستانی شهر گرگان می باشند که در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ مشغول به تحصیل هستند. از میان دانش اموزان دبیرستانی شهر گرگان ۴۲۰ نفر به طور تصادفی انتخاب و از آن ها خواسته شد تابه پرسشنامه رضایت تحصیلی بحرانی و جوکار (۱۳۸۷)، خودتنظیمی بوفارد و همکاران (۱۹۹۵) وپرسشنامه حالت فراشناخت اونیل و عابدی (۱۹۹۶) پاسخ دهند. پس از جمع اوری اطلاعات و تعیینمدل تحقیق برازش داده ها با استفاد از رهیافت معادلات ساختاری بررسی شد. شاخص های برازشپس از بررسی مدل حاکی از متناسب بودن آن با داده های پژوهش بود. نتایج این مطالعه به طورکلی حاکی از آن است که خودتنظیمی هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم برتحصیلی دانش اموزان تاثیر می گذارد. در مسیر غیر مستقیم خودتنظیمی از طریق مولفه هایفراشناختی (آگاهی فراشناختی، بررسی خود، راهبرد شناختی و برنامه ریزی) باعث افزایش رضایتتحصیلی می گردد. بنابراین می توان گفت مولفه های فراشناخت در رابطه بین خودتنظیمی ورضایت تحصیلی نقش واسطه ای دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.