بررسی رابطه سرسختی روانشناختی و رقابت جویی با سرزندگی تحصیلی دانش آموزان


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه سرسختی روانشناختی و رقابت جویی با سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه سرسختی روانشناختی و رقابت جویی با سرزندگی تحصیلی دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه سرسختی روانشناختی و رقابت جویی با سرزندگی تحصیلی دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه سرسختی روانشناختی و رقابت جویی با سرزندگی تحصیلی دانش آموزان :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

این پژوهش با هدف بررسی رابطه سرسختی روانشناختی و رقابت جویی با سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دختر انجام شد.روش پژوهش مطالعه حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر مقطع دوم متوسطهشهر ارومیه بود که از بین آنها نمونه آماری شامل ۳۸۶ نفر دانش آموز مشغول به تحصیل در سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. جمع آوری داده ها با استفاده از پرسشنامه های سرسختیروانشناختی، رقابت جویی و سرزندگی تحصیلی صورت گرفت. در این پژوهش از آزمون ضریب همبستگی پیرسون ورگرسیون چند متغیره به شیوه اینتر استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد بین سرسختی روانشناختی(r=0/369) و رقابت جویی (r=0/137) با سرزندگی تحصیلی رابطه مثبت معناداری وجود دارد (P<0/01). علاوه بر این نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چند متغیری برای ترکیب خطی متغیرهای سرزندگی با سرسختی روانشناختی و رقابت جویی معنادار (P<0/001) و مولفه ی تعهد از متغیر سرسختی روانشناختی ۰/۲۶۴ ضریب سهم بیشتری نسبت به مولفه ی کنترل ۰/۱۲۳ و مبارزه جویی ۰/۰۱۷ و متغیر رقابت جویی ۰/۰۹۰ بر سرزندگی تحصیلی دارد پس مولفه ی تعهد بیشترین تاثیر را بر متغیر سرزندگی تحصیلی دارد. بنابراین میان سرسختی و رقابت جویی با سرزندگی تحصیلی رابطه وجود دارد و میتوان استنباط کرد که تقویت ویژگی روحیه رقابتجویی مثبت و سرسختی روانشناختی در دانش آموزان می تواند زمینه ساز عبور سالم و شاداب تر آنها در برابر موانع مسیر تحصیلی شود.بیشترین تاثیر را بر متغیر سرزندگی تحصیلی دارد. بنابراین میان سرسختی و رقابت جویی با سرزندگی تحصیلی رابطهوجود دارد و میتوان استنباط کرد که تقویت ویژگی روحیه رقابتجویی مثبت و سرسختی روانشناختی در دانش آموزانمی تواند زمینه ساز عبور سالم و شاداب تر آنها در برابر موانع مسیر تحصیلی شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.