تعیین اثربخشی شناخت درمانی مبتنی برذهن آگاهی بر میزان اضطراب امتحان زبان خارجی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دو زبانه


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعیین اثربخشی شناخت درمانی مبتنی برذهن آگاهی بر میزان اضطراب امتحان زبان خارجی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دو زبانه دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعیین اثربخشی شناخت درمانی مبتنی برذهن آگاهی بر میزان اضطراب امتحان زبان خارجی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دو زبانه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعیین اثربخشی شناخت درمانی مبتنی برذهن آگاهی بر میزان اضطراب امتحان زبان خارجی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دو زبانه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعیین اثربخشی شناخت درمانی مبتنی برذهن آگاهی بر میزان اضطراب امتحان زبان خارجی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دو زبانه :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

سابقه و هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر میزان اضطراب امتحان زبان خارجیو پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دو زبانه می باشد.مواد و روشها: روش پژوهش حاضر، شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل میباشد و از نظر هدف،کاربردی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان دختر دو زبانه مقطع هفتم منطقه ۵ شهر تهران در سالتحصیلی ۱۳۹۴-۱۳۹۵ می باشد که از این بین ۳۰ نفر انتخاب شده، در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. گروه آزمایش در طی ۲ ماه هفته ای یکبار، در ۸ جلسه ۲ ساعته در کارگاه های آموزشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی شرکت نمودند ولیگروه کنترل آموزشی را دریافت ننمودند. شرکت کننده ها در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون به پرسش نامه های اضطرابامتحان ساراسون و نمونه سوالات استاندارد زبان انگلیسی پاسخ دادند. داده های جمع آوری شده به وسیله آزمون تحلیلکوواریانس و نرم افزارSpss تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر میزان اضطراب امتحان زبان خارجی(p<0/05) و پیشرفت تحصیلی (p<0/01) دانش آموزان دو زبانه تاثیر معناداری داشته است. استنتاج: می توان نتیجه گرفت که شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی می تواند بر وضعیت تحصیلی و اضطراب امتحان دانش آموزان دو زبانه موثر باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.