ادبیات نظری وپیشینه فایل آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
ادبیات نظری وپیشینه فایل آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی دارای ۷۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ادبیات نظری وپیشینه فایل آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز ادبیات نظری وپیشینه فایل آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ادبیات نظری وپیشینه فایل آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن ادبیات نظری وپیشینه فایل آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی :
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم فایل کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری فایل)
همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
ادبیات نظری وپیشینه فایل آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی
فهرستــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مقدمه………………………………….. 20
بخش اول:
۱-۱- سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور……….. 21
۱-۲- پیام آرم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور.. ۲۱
۱-۳- فلسفه آموزش………………………… 22
۱-۴- اهـداف و نـگـرش سـازمـان…………….. 22
۱-۵- تعریف آموزشهای فنی و حرفه ای…………. 23
۱-۶- اصول و مبانی آموزش های فنی و حرفه ای….. 24
۱-۷- ضرورت توجه به شکل گیری آموزش های فنی و حرفه ای ۲۶
۱-۸- آموزش، مهارت و اشتغال……………….. 27
۱-۹- آثار تحولات جدید اقتصادی و اجتماعی بر آموزش های فنی و حرفه ای………………………………………. 29
۱-۹-۱- نقش آموزش های فنی و حرفه ای در سیاست.. ۳۱
۱-۹-۲- نقش فرآیندی (Process role) آموز های فنی و حرفه ای ۳۱
۱-۹-۳- نقش جامعه پذیری سیاسی آموزش های فنی و حرفه ای ۳۲
۱-۱۰- لزوم توجه به کیفیت در آموزش های فنی و حرفه ای ۳۳
۱-۱۰-۱- آلمان…………………………… 33
۱-۱۰-۲- آفریقای جنوبی……………………. 34
۱-۱۰-۳- ایالات متحده آمریکا……………….. 34
۱-۱۰-۴- بریتانیا………………………… 34
۱-۱۰-۵- نیوزلند…………………………. 35
۱-۱۲- تفاهم نامه همکاری آموزشی……………. 35
بخش دوم:
۲-۱- تعاریف کارآفرین…………………….. 36
۲-۲- تعاریف کارآفرینی……………………. 37
۲-۳- سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی…………… 38
۲-۳-۱- دوره اول: قرن ۱۵، ۱۶ میلادی «صاحبان های بزرگ» 38
۲-۳-۲- دوره دوم…………………………. 38
۲-۳-۳- دوره سوم…………………………. 38
۲-۳-۴- دوره چهارم……………………….. 39
۲-۳-۵- دوره پنجم………………………… 39
۲-۴- ویژگی های کارآفرینان………………… 39
۲-۴-۱- ویژگیهای شخصیتی کارآفرین ها………… 40
۲-۴-۲- ویژگی های رفتاری کارآفرین ها……….. 40
۲-۴-۲-۱- ویژگیهای مرتبط با سابقه و پیشینه….. 40
۲-۴-۲-۲- ویژگی های تجربی…………………. 41
۲-۵- اهمیت و ضرورت آموزش کارآفرینی………… 41
۲-۶- انواع وظایف واقعی کارآفرینی………….. 44
۲-۷- انواع کارآفرینی…………………….. 44
۲-۷-۱- فردی…………………………….. 44
۲-۷-۲- گروهی……………………………. 45
۲-۸- ارتباط خلاقیت و نوآوری با کارآفرینی…….. 46
۲-۹- کارآفرین چگونه کارآفرینی می کند؟……… 47
۲-۱۰- مهارت های کارآفرینی………………… 48
۲-۱۰-۱- مهارت های شخصی کارآفرینی………….. 49
۲-۱۰-۲- مهارت های مدیریتی کارآفرینی……….. 49
۲-۱۰-۳- مهارت های فنی کارآفرینی…………… 49
۲-۱۱- متغیرهای مهارت های کارآفرینی………… 50
۲-۱۱-۱- متغیرهای مهارت های شخصی کارآفرینی….. 50
۲-۱۱-۲- متغییرهای مهارت های مدیریتی کارآفرینی. ۵۲
۲-۱۱-۳- متغیرهای مهارت های فنی کارآفرینی…… 54
۲-۱۲- جایگاه کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان علوم مختلف ۵۷
۲-۱۲-۱- دیدگاه دانشمندان علوم اقتصادی……… 57
۲-۱۲-۲- دیدگاه محققین علوم رفتاری نسبت به کارآفرینی ۵۹
۲-۱۲-۳- دیدگاه دانشمندان مدیریت نسبت به کارآفرینی ۶۰
۲-۱۳- عوامل مؤثر بر فرآیند کارآفرینی………. 62
۲-۱۴- عوامل مؤثر بر اثربخشی دوره های آموزش کارآفرینی ۶۳
۲-۱۵- آموزش و ترویج کارآفرینی…………….. 64
۲-۱۶- تحصیل کارآفرینی- شیوه های آموزشی…….. 64
۲-۱۷- دانشگاه کارآفرین……………………. 65
۲-۱۸- سابقه کارآفرینی در ایران…………….. 67
۲-۱۹- فرهنگ کارآفرینی در ایران…………….. 68
۲-۲۰- اقدامات انجام شده در ایران جهت کارآفرینی ۷۱
۲-۲۰-۱- کارآفرینی و اقتصاد……………….. 71
۲-۲۰-۲- کارآفرینی و رشد اقتصادی…………… 72
۲-۲۰-۳- کارآفرینی و رشد فن آوری…………… 72
۲-۲۰-۴- کار آفرینی و اشتغال……………….. 72
۲-۲۰-۵- کارآفرینی و خصوصی سازی…………….. 73
۲-۲۱- کسب و کار چیست؟……………………. 75
۲-۲۲- مزایای ایجاد کسب و کارهای کوچک………. 76
۲-۲۳- چرخه ی حیات کسب و کارهای کارآفرینانه…. 77
۲-۲۴- چرخه عمر کارآفرینی- استراتژی آغاز یک کسب و کار ۷۹
مقدمه:
کارآفرینان با مهارتی که در تشخیص فرصت ها و ایجاد حرکت در جهت توسعه موقعیت ها دارند پیشگامان حقیقی تغییر در اقتصاد و تحولات اجتماعی محسوب می گردند. آنها تصدیق می کنند که موفقیت و بقاء در چشم اندازهای برخواسته از فردا, نیازمند چالاکی, قوه ابتکار و خلاقیت است و علاوه بر این کارآفرینی به ریسک پذیری , نوآوری و کنش کارآفرینانه هم نیاز دارد و بر اساس نظریات اقتصادی و تجارب حاصله در اقتصادهای روبه رشد کارآفرینان, موتور محرکه توسعه و رشد اقتصادی محسوب می شوند و بالطبع اشتغال زایی یکی از ره آوردهای مهم کارآفرینی می باشد.
در این فصل از فایل تعاریف کارآفرین و کارآفرینی , اهمیت و ضرورت کارآفرینی , وجه به شکل گیری آموزش های فنی و حرفه ای, آموزش، مهارت و اشتغال, آثار تحولات جدید, تعریف و انواع آموزشهای فنی و حرفه ای, اصول و مبانی آموزش های فنی و حرفه ای, ضرورت اقتصادی و اجتماعی بر آموزش های فنی و حرفه ای, لزوم توجه به کیفیت در آموزش های فنی و حرفه ای, تفاهم نامه همکاری آموزشی , مهارت در کشورهای در حال توسعه, تعاریف کارآفرین , تعاریف کارآفرینی, سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی , ویژگی های کارآفرینان, اهمیت و ضرورت آموزش کارآفرینی, انواع وظایف واقعی کارآفرینی , انواع کارآفرینی, ارتباط خلاقیت و نوآوری با کارآفرینی , کارآفرین چگونه کارآفرینی می کند؟ مهارت های کارآفرینی , جایگاه کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان علوم مختلف, عوامل مؤثر بر فرآیند کارآفرینی , عوامل مؤثر بر اثربخشی دوره های آموزش کارآفرینی , آموزش و ترویج کارآفرینی, تحصیل کارآفرینی, شیوه های آموزشی, دانشگاه کارآفرین , سابقه کارآفرینی در ایران, فرهنگ کارآفرینی در ایران, اقدامات انجام شده در ایران جهت کارآفرینی, کسب وکار چیست؟ مزایای ایجاد کسب و کارهای کوچک, چرخه ی حیات کسب و کارهای کارآفرینانه, چرخه عمر کارآفرینی و استراتژی آغاز یک کسب و کار شرح داده می شود.
بخش اول:
۲-۱-۱. سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور: (TVTO)
آموزش های فنی و حرفه ای در کشور ما سابقه ای دیرینه دارد و به قبل از آموزشهای رسمی بر می گردد , این نوع آموزش ها در جامعه , در محدوده موضوعات بسیار متنوع از مشاغل جامعه معنی و مفهوم پیدا می کند. از جمله ویژگی های آموزش های فنی و حرفه ای این است که جنبه های کاربردی و عملی مفاهیم مختلف بیشتر از جنبه های تئوری مورد توجه قرار می گیرد.
سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی که از ادغام سه نهاد آموزشی در سال ۱۳۵۹ و به منظور ارائه آموزشهای فنی و حرفهای تشکیل گردیده و بر اساس بیش از ۱۰ قانون موضوعه و ماده ۱۵۱ قانون برنامه سوم و تنفیذ آن در برنامه چهارم، متولی آموزشهای فنی و حرفهای کوتاه مدت بوده و مسئول کمیته تخصصی آموزش های فنی و حرفه ای غیررسمی با عضویت ۱۶ وزارتخانه و سازمان و در نهاد کارگری و کارفرمایی است فعالیتهای آموزشی خود را در دو بخش دولتی و غیر دولتی اجرا نماید.
این سازمان علاوه بر ستاد مرکزی، دارای ۳۱ اداره کل در سطح کشور و یک مرکز تربیت مربی میباشد و به منظور دستیابی به تازههای علوم و فن آوری روز و همگامی با استانداردهای بین المللی، همواره سعی بر گسترش روابط بین المللی از جمله با سازمان بین المللی کار (ILO) و سازمان بین المللی آموزش حرفهای و کشورهای مختلف دنیا نموده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.