ادبیات نظری وپیشینه فایل آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
13 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ادبیات نظری وپیشینه فایل آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی دارای ۷۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ادبیات نظری وپیشینه فایل آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز ادبیات نظری وپیشینه فایل آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ادبیات نظری وپیشینه فایل آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ادبیات نظری وپیشینه فایل آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی :

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم فایل کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری فایل)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

ادبیات نظری وپیشینه فایل آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه کارآفرینی
فهرستــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مقدمه………………………………….. 20

بخش اول:

۱-۱- سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور……….. 21

۱-۲- پیام آرم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور.. ۲۱

۱-۳- فلسفه آموزش………………………… 22

۱-۴- اهـداف و نـگـرش سـازمـان…………….. 22

۱-۵- تعریف آموزشهای فنی و حرفه ای…………. 23

۱-۶- اصول و مبانی آموزش های فنی و حرفه ای….. 24

۱-۷- ضرورت توجه به شکل گیری آموزش های فنی و حرفه ای ۲۶

۱-۸- آموزش، مهارت و اشتغال……………….. 27

۱-۹- آثار تحولات جدید اقتصادی و اجتماعی بر آموزش های فنی و حرفه ای………………………………………. 29

۱-۹-۱- نقش آموزش های فنی و حرفه ای در سیاست.. ۳۱

۱-۹-۲- نقش فرآیندی (Process role) آموز های فنی و حرفه ای ۳۱

۱-۹-۳- نقش جامعه پذیری سیاسی آموزش های فنی و حرفه ای ۳۲

۱-۱۰- لزوم توجه به کیفیت در آموزش های فنی و حرفه ای ۳۳

۱-۱۰-۱- آلمان…………………………… 33

۱-۱۰-۲- آفریقای جنوبی……………………. 34

۱-۱۰-۳- ایالات متحده آمریکا……………….. 34

۱-۱۰-۴- بریتانیا………………………… 34

۱-۱۰-۵- نیوزلند…………………………. 35

۱-۱۲- تفاهم نامه همکاری آموزشی……………. 35

بخش دوم:

۲-۱- تعاریف کارآفرین…………………….. 36

۲-۲- تعاریف کارآفرینی……………………. 37

۲-۳- سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی…………… 38

۲-۳-۱- دوره اول: قرن ۱۵، ۱۶ میلادی «صاحبان های بزرگ» 38

۲-۳-۲- دوره دوم…………………………. 38

۲-۳-۳- دوره سوم…………………………. 38

۲-۳-۴- دوره چهارم……………………….. 39

۲-۳-۵- دوره پنجم………………………… 39

۲-۴- ویژگی های کارآفرینان………………… 39

۲-۴-۱- ویژگیهای شخصیتی کارآفرین ها………… 40

۲-۴-۲- ویژگی های رفتاری کارآفرین ها……….. 40

۲-۴-۲-۱- ویژگیهای مرتبط با سابقه و پیشینه….. 40

۲-۴-۲-۲- ویژگی های تجربی…………………. 41

۲-۵- اهمیت و ضرورت آموزش کارآفرینی………… 41

۲-۶- انواع وظایف واقعی کارآفرینی………….. 44

۲-۷- انواع کارآفرینی…………………….. 44

۲-۷-۱- فردی…………………………….. 44

۲-۷-۲- گروهی……………………………. 45

۲-۸- ارتباط خلاقیت و نوآوری با کارآفرینی…….. 46

۲-۹- کارآفرین چگونه کارآفرینی می کند؟……… 47

۲-۱۰- مهارت های کارآفرینی………………… 48

۲-۱۰-۱- مهارت های شخصی کارآفرینی………….. 49

۲-۱۰-۲- مهارت های مدیریتی کارآفرینی……….. 49

۲-۱۰-۳- مهارت های فنی کارآفرینی…………… 49

۲-۱۱- متغیرهای مهارت های کارآفرینی………… 50

۲-۱۱-۱- متغیرهای مهارت های شخصی کارآفرینی….. 50

۲-۱۱-۲- متغییرهای مهارت های مدیریتی کارآفرینی. ۵۲

۲-۱۱-۳- متغیرهای مهارت های فنی کارآفرینی…… 54

۲-۱۲- جایگاه کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان علوم مختلف ۵۷

۲-۱۲-۱- دیدگاه دانشمندان علوم اقتصادی……… 57

۲-۱۲-۲- دیدگاه محققین علوم رفتاری نسبت به کارآفرینی ۵۹

۲-۱۲-۳- دیدگاه دانشمندان مدیریت نسبت به کارآفرینی ۶۰

۲-۱۳- عوامل مؤثر بر فرآیند کارآفرینی………. 62

۲-۱۴- عوامل مؤثر بر اثربخشی دوره های آموزش کارآفرینی ۶۳

۲-۱۵- آموزش و ترویج کارآفرینی…………….. 64

۲-۱۶- تحصیل کارآفرینی- شیوه های آموزشی…….. 64

۲-۱۷- دانشگاه کارآفرین……………………. 65

۲-۱۸- سابقه کارآفرینی در ایران…………….. 67

۲-۱۹- فرهنگ کارآفرینی در ایران…………….. 68

۲-۲۰- اقدامات انجام شده در ایران جهت کارآفرینی ۷۱

۲-۲۰-۱- کارآفرینی و اقتصاد……………….. 71

۲-۲۰-۲- کارآفرینی و رشد اقتصادی…………… 72

۲-۲۰-۳- کارآفرینی و رشد فن آوری…………… 72

۲-۲۰-۴- کار آفرینی و اشتغال……………….. 72

۲-۲۰-۵- کارآفرینی و خصوصی سازی…………….. 73

۲-۲۱- کسب و کار چیست؟……………………. 75

۲-۲۲- مزایای ایجاد کسب و کارهای کوچک………. 76

۲-۲۳- چرخه ی حیات کسب و کارهای کارآفرینانه…. 77

۲-۲۴- چرخه عمر کارآفرینی- استراتژی آغاز یک کسب و کار ۷۹

مقدمه:

کارآفرینان با مهارتی که در تشخیص فرصت ها و ایجاد حرکت در جهت توسعه موقعیت ها دارند پیشگامان حقیقی تغییر در اقتصاد و تحولات اجتماعی محسوب می گردند. آنها تصدیق می کنند که موفقیت و بقاء در چشم اندازهای برخواسته از فردا, نیازمند چالاکی, قوه ابتکار و خلاقیت است و علاوه بر این کارآفرینی به ریسک پذیری , نوآوری و کنش کارآفرینانه هم نیاز دارد و بر اساس نظریات اقتصادی و تجارب حاصله در اقتصادهای روبه رشد کارآفرینان, موتور محرکه توسعه و رشد اقتصادی محسوب می شوند و بالطبع اشتغال زایی یکی از ره آوردهای مهم کارآفرینی می باشد.

در این فصل از فایل تعاریف کارآفرین و کارآفرینی , اهمیت و ضرورت کارآفرینی , وجه به شکل گیری آموزش های فنی و حرفه ای, آموزش، مهارت و اشتغال, آثار تحولات جدید, تعریف و انواع آموزشهای فنی و حرفه ای, اصول و مبانی آموزش های فنی و حرفه ای, ضرورت اقتصادی و اجتماعی بر آموزش های فنی و حرفه ای, لزوم توجه به کیفیت در آموزش های فنی و حرفه ای, تفاهم نامه همکاری آموزشی , مهارت در کشورهای در حال توسعه, تعاریف کارآفرین , تعاریف کارآفرینی, سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی , ویژگی های کارآفرینان, اهمیت و ضرورت آموزش کارآفرینی, انواع وظایف واقعی کارآفرینی , انواع کارآفرینی, ارتباط خلاقیت و نوآوری با کارآفرینی , کارآفرین چگونه کارآفرینی می کند؟ مهارت های کارآفرینی , جایگاه کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان علوم مختلف, عوامل مؤثر بر فرآیند کارآفرینی , عوامل مؤثر بر اثربخشی دوره های آموزش کارآفرینی , آموزش و ترویج کارآفرینی, تحصیل کارآفرینی, شیوه های آموزشی, دانشگاه کارآفرین , سابقه کارآفرینی در ایران, فرهنگ کارآفرینی در ایران, اقدامات انجام شده در ایران جهت کارآفرینی, کسب وکار چیست؟ مزایای ایجاد کسب و کارهای کوچک, چرخه ی حیات کسب و کارهای کارآفرینانه, چرخه عمر کارآفرینی و استراتژی آغاز یک کسب و کار شرح داده می شود.

بخش اول:

۲-۱-۱. سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور: (TVTO)

آموزش های فنی و حرفه ای در کشور ما سابقه ای دیرینه دارد و به قبل از آموزشهای رسمی بر می گردد , این نوع آموزش ها در جامعه , در محدوده موضوعات بسیار متنوع از مشاغل جامعه معنی و مفهوم پیدا می کند. از جمله ویژگی های آموزش های فنی و حرفه ای این است که جنبه های کاربردی و عملی مفاهیم مختلف بیشتر از جنبه های تئوری مورد توجه قرار می گیرد.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی که از ادغام سه نهاد آموزشی در سال ۱۳۵۹ و به منظور ارائه آموزشهای فنی و حرفه‌ای تشکیل گردیده و بر اساس بیش از ۱۰ قانون موضوعه و ماده ۱۵۱ قانون برنامه سوم و تنفیذ آن در برنامه چهارم، متولی آموزشهای فنی و حرفه‌ای کوتاه مدت بوده و مسئول کمیته تخصصی آموزش های فنی و حرفه ای غیررسمی با عضویت ۱۶ وزارتخانه و سازمان و در نهاد کارگری و کارفرمایی است فعالیتهای آموزشی خود را در دو بخش دولتی و غیر دولتی اجرا نماید.

این سازمان علاوه بر ستاد مرکزی، دارای ۳۱ اداره کل در سطح کشور و یک مرکز تربیت مربی می‌باشد و به منظور دستیابی به تازه‌های علوم و فن آوری روز و همگامی با استانداردهای بین المللی، همواره سعی بر گسترش روابط بین المللی از جمله با سازمان بین المللی کار (ILO) و سازمان بین المللی آموزش حرفه‌ای و کشورهای مختلف دنیا نموده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.