بررسی تبیین رابطه بین مدیریت سود و کیفیت حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تبیین رابطه بین مدیریت سود و کیفیت حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران دارای ۱۶۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تبیین رابطه بین مدیریت سود و کیفیت حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی تبیین رابطه بین مدیریت سود و کیفیت حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تبیین رابطه بین مدیریت سود و کیفیت حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تبیین رابطه بین مدیریت سود و کیفیت حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران :

بررسی تبیین رابطه بین مدیریت سود و کیفیت حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

چکیده ۱

مقدمه ۲

فصل اول: کلیات فایل

۱-۱) مقدمه ۴

۲-۱) تاریخچه مطالعاتی. ۵

۳-۱) بیان مسأله ۱۲

۴-۱) چهارچوب نظری فایل. ۱۶

۵-۱) فرضیه های فایل.. ۱۷

۶-۱) اهداف فایل. ۱۷

۷-۱ اهمیت فایل. ۱۸

۸-۱ حدود مطالعاتی. ۱۹

۹-۱) تعریف واژه ها و اصطلاحات.. ۱۹

فصل دوم: مروری بر ادبیات فایل

۱-۲) مقدمه ۲۲

۲-۲) مفاهیم مختلف سود ۲۴

۱-۲-۲) سود ۲۴

۲-۲-۲) اهداف گزارشگری سود ۲۴

۳-۲-۲) پیش بینی سود و استفاده کنندگان پیش بینی سود ۲۵

۴-۲-۲) فواید سود برای سرمایه گذاران. ۲۶

۳-۲) مدیریت سود ۲۸

۱-۳-۲) فرضیه های طرح پاداش.. ۳۰

۲-۳-۲) فرضیه های قرارداد بدهی. ۳۰

۳-۳-۲) فرضیه های هزینه های سیاسی. ۳۱

۴-۳-۲) تئوری نمایندگی. ۳۱

۵-۳-۲) انواع قراردادها و نظریه نمایندگی. ۳۵

۱-۵-۳-۲) قرارداد برمبنای رفتار یا زمان. ۳۶

۲-۵-۳-۲) قرارداد برمبنای نتیجه یا محرک. ۳۶

۶-۳-۲) هموار سازی سود ۳۷

۱-۶-۳-۲) انواع هموارسازی سود ۳۹

۲-۶-۳-۲) روش های هموارسازی سود ۴۱

۷-۳-۲) حسابداری تعدیلات جامع. ۴۱

۸-۳-۲) حساب سازی. ۴۱

۹-۳-۲) انگیزه های مدیریت سود ۴۲

۱-۹-۳-۲) تامین انتظارات تحلیل گران مالی. ۴۲

۲-۹-۳-۲) به منظور جلوگیری از مشکلات تعهدات استقراض و تلاش برای کم کردن هزینه های سیاسی ۴۲

۳-۹-۳-۲) هموارسازی سود طی یک دوره زمانی بلند مدت با رشد مناسب.. ۴۳

۴-۹-۳-۲) تامین کردن احتیاجات طرح پاداشی. ۴۳

۵-۹-۳-۲) تعویض مدیریت.. ۴۳

۱۰-۳-۲)مدیریت سود خوب در برابر مدیریت سود بد ۴۴

۴-۲) کیفیت حسابرسی. ۴۵

۱-۴-۲) چارچوب کیفیت حسابرسی. ۴۶

۲-۴-۲) مباحث نظری و شواهد تجربی در باب کیفیت حسابرسی. ۴۸

۱-۲-۴-۲) تقاضا برای کیفیت حسابرسی. ۵۰

۲-۲-۴-۲) عرضه کیفیت حسابرسی. ۵۱

۳-۲-۴-۲) رابطه بین اجزای کیفیت حسابرسی. ۵۲

۴-۲-۴-۲) محصولات کیفیت حسابرسی. ۵۴

۵-۲-۴-۲) خلاصه محصولات کیفیت حسابرسی. ۶۰

۳-۴-۲) اندازه حسابرس.. ۶۳

۴-۴-۲) تخصص گرایی در صنعت.. ۶۵

۱-۴-۴-۲) دوره تصدی حسابرس.. ۶۷

۵-۲) تبیین رابطه بین مدیریت سود و کیفیت حسابرسی. ۶۸

۱-۵-۲) تبیین فرضیه های فایل.. ۷۲

۶-۲) بحث کلی. ۷۵

فصل سوم: روش‌ اجرای فایل

۱-۳) مقدمه ۸۳

۲-۳) روش فایل.. ۸۳

۳-۳) فرضیه های فایل.. ۸۳

۴-۳) جامعه و نمونه آماری. ۸۵

۱-۴-۳) جامعه آماری. ۸۵

۲-۴-۳) نمونه آماری. ۸۵

۵-۳) روش ها و ابزار های جمع آوری اطلاعات.. ۸۶

۶-۳) متغیرهای فایل و شیوه اندازه گیری متغیرها ۸۶

۷-۳) آمار توصیفی. ۸۹

۸-۳) آمار استباطی. ۸۹

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

۱-۴ مقدمه‏ 92

۲-۴) روش تجزیه وتحلیل داده ها ۹۳

۳-۴) آمار توصیفی. ۹۳

۴-۴) آمار استنباطی. ۹۸

۱-۴-۴) آزمون فرضیه فرعی اول. ۹۹

۲-۴-۴) آزمون فرضیه اصلی. ۱۰۱

۱-۲-۴-۴) آزمون همبستگی با استفاده از رگرسیون خطی ساده ۱۰۱

۲-۲-۴-۴) تاثیر متغیرهای کنترل بر ارتباط بین مدیریت سود وکیفیت حسابرسی. ۱۰۳

۵-۴) خلاصه تجزیه و تحلیل داده ها ۱۰۶

فصل پنجم : نتیجه‌گیری و پیشنهادات

۱-۵ مقدمه ۱۰۸

۲-۵) نتایج آزمون فرضیه ها ۱۰۸

۱-۲-۵) نتیجه آزمون فرضیه فرعی اول. ۱۰۸

۲-۲-۵) نتیجه آزمون فرضیه فرعی دوم ۱۰۹

۳-۲-۵) نتیجه آزمون فرضیه اصلی. ۱۱۰

۳-۵) نتیجه گیری. ۱۱۲

۴-۵) پیشنهادها ۱۱۳

۱-۴-۵) پیشنهادهای مبتنی بر نتایج فایل.. ۱۱۳

۲-۴-۵) پیشنهادهایی برای فایل های آتی. ۱۱۴

۵-۵) محدودیت های فایل.. ۱۱۵

پیوست ها

جدول لیست شرکت ها ومؤسسات حسابرس آنها ۱۱۷

خروجی نرم افزار SPSS. 120

جداول و نمودارهای آماری. ۱۳۰

منابع و ماخذ

منابع فارسی. ۱۴۰

منابع لاتین. ۱۴۳

چکیده انگلیسی. ۱۴۵

جدول (۱-۲) مطالعات بررسی کننده همبستگی بین اجزای کیفیت حسابرسی. ۵۶

جدول(۲-۲) خلاصه مطالعات انجام شده پیرامون محصولات کیفیت حسابرس.. ۶۱

جدول (۱-۴) جدول آمار توصیفی مربوط به متغیر وابسته مدیریت سود قبل از نرمال کردن. ۹۳

جدول (۲-۴) جدول آزمون نرمال بودن برای متغیر وابسته مدیریت سود ۹۳

جدول (۳-۴) جدول آمار توصیفی مربوط به متغیر وابسته مدیریت سود بعد از نرمال کردن. ۹۵

جدول (۴-۴) جدول آزمون نرمال بودن برای متغیر وابسته مدیریت سود بعد از حذف داده های پرت.. ۹۶

جدول (۵-۴) نتایج آمار توصیفی. ۹۸

جدول (۶-۴) شاخص نسبت همبستگی مجدور اتا ، پیرسون واسپیرمن فرضیه فرعی اول. ۱۰۰

جدول (۷-۴) شاخص نسبت همبستگی مجدور اتا ،پیرسون واسپیرمن فرضیه فرعی دوم ۱۰۰

جدول (۸-۴) نتایج آزمون بر اساس آماره ضریب همبستگی پیرسون. ۱۰۱

جدول (۹-۴) نتایج حاصل از بررسی مدل رگرسیون خطی ساده قبل از متغیرهای کنترل. ۱۰۲

جدول (۱۰-۴) تحلیل واریانس قبل از متغیرهای کنترل. ۱۰۲

جدول (۱۱-۴) جدول همبستگی مدل رگرسیون خطی چندگانه با وجود متغیرهای کنترل. ۱۰۳

جدول (۱۲-۴) ضرایب رگرسیون چندگانه با وجود متغیرهای کنترل. ۱۰۴

جدول (۱۳-۴) تحلیل واریانس رگرسیون چندگانه ۱۰۴

جدول (۱۴-۴) نتایج کلی آزمون فرضیه های فایل برحسب میزان P- مقدار. ۱۰۵

نمودار (۱-۲) انواع هموارسازی سود ۴۰

نمودار (۲-۲) چارچوب کیفیت حسلبرسی. ۴۷

نمودار (۳-۲)چارچوب و طبقات فایل کیفیت حسابرسی. ۴۹

نمودار (۱-۴)نمودار میله ای مربوط به متغیر وابسته مدیریت سود قبل از نرمال کردن. ۹۴

نمودار (۲-۴)نمودار Q-Q مربوط به متغیر وابسته مدیریت سود قبل از نرمال کردن. ۹۴

نمودار (۳-۴) نمودار جعبه ای مربوط به متغیر وابسته مدیریت سود قبل از نرمال کردن. ۹۵

نمودار (۴-۴) نمودار میله ای مربوط به متغیر وابسته مدیریت سود بعد از نرمال کردن. ۹۶

نمودار (۵-۴)نمودار Q-Q مربوط به متغیر وابسته مدیریت سود بعد از نرمال کردن. ۹۶

نمودار (۶-۴) نمودار جعبه ای مربوط به متغیر وابسته مدیریت سود بعد از نرمال کردن. ۹۷

چکیده:

هدف اصلی این فایل بررسی رابطه بین مدیریت سود و کیفیت حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. به عبارت دیگر در این فایل سعی شده است به این سوال پاسخ داده شود که آیا بالا بودن کیفیت حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران نشان دهنده مدیریت سود پایین در این شرکت هاست یا خیر؟ برای پاسخ گویی به این پرسش نمونه ای به تعداد ۷۰ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، در دوره زمانی ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۷ مورد بررسی قرار گرفت. در این فایل متغیر مدیریت سود با استفاده از مدل تعدیل شده جونز ،۱۹۹۵ و متغیر کیفیت حسابرسی نیز با استفاده از دو معیار اندازه حسابرس و دوره تصدی حسابرس مورد ارزیابی قرار گرفت. برای آزمون فرضیه های فایل از مدل های رگرسیون و مجزوراتا ( ) در سطح معنی داری ۹۵ درصد استفاده شده است. لازم به توضیح است که از ضرایب هبستگی پیرسون و اسپیرمن در سطح معنی داری ۹۵ درصد نیز استفاده شده است. یافته های فایل نشان می دهد که در حالت کلی بین مدیریت سود و معیارهای اندازه حسابرس و دوره تصدی حسابرس و در نهایت کیفیت حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران رابطه ضعیف اما معنی داری وجود دارد. به صورتی که با افزایش متغیرهای کنترل شامل جریان های نقدی استاندارد شده، شاخص زیان، شاخص درآمد و اندازه شرکت به مدل، همبستگی بین مدیریت سود و کیفیت حسابرسی تا اندازه بسیار کمی یعنی از ۲۳۸/۰ به ۲۵۰/۰ افزایش می یابد.

مقدمه:

از جمله عوامل اساسی در ایجاد تغییرات بنیادی در محیط اقتصلدی ایران، می توان عمومی شدن مالکیت بنگاه های اقتصادی، تأمین مالی از طریق مشارکت عمومی و خصوصی سازی بخش های دولتی و بنگاه های اقتصادی را نام برد. در چنین شرایطی شفافیت و کیفیت مطلوب اطلاعات مالی، که پایه و اساس تصمیم گیری های بهینه اقتصادی سرمایه گذاران، اعتباردهندگان و بطور اعم استفاده کنندگان از اطلاعات است، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. حال ازیک سو بر اساس تئوری نماینگی مدیران، نمایندگان سهامداران شرکت بوده و بایستی در جهت منافع آنها عمل نمایند. اما گاهی اوقات مدیران در وضعیت هایی قرار می گیرند که تصمیم هایشان به نفع سهامداران شرکت نبوده و باعث مخدوش شدن گزارش های مالی می شوند در واقع مدیریت سود زمانی رخ می دهد که مدیران قضاوت خویش را در گزارش گری مالی و در نحوه ثبت وگزارش های مالی بصورتی وارد نمایند که تغییر در محتوای گزارش های مالی، برخی از سهامداران را نسبت به عملکرد اقتصادی شرکت گمراه نماید. و از سوی دیگر درست در نقطه مقابل، اصولاً در یک بنگاه اقتصادی، محیط حسابرسی حاکم، نقش اساسی در جهت بوجود آوردن کیفیت مطلوب اطلاعات مالی ایفا می کند. در واقع حسابرسی میکانیزمی کارا برای فراهم کردن اطلاعات شفاف و قابل اتکا ایجاد می کند. به همین جهت در این فایل با اشاره به این که کیفیت حسابرسی قابلیت اتکای اطلاعات را بالا می برد به بررسی رابطه بین کیفیت حساببرسی و مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.