مبانی نظری و پیشینه فایل ذهن آگاهی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی نظری و پیشینه فایل ذهن آگاهی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی نظری و پیشینه فایل ذهن آگاهی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مبانی نظری و پیشینه فایل ذهن آگاهی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه فایل ذهن آگاهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه فایل ذهن آگاهی :
مبانی نظری و پیشینه فایل ذهن آگاهی
در ۱۶ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
ذهن آگاهی
۲ مفهوم ذهن آگاهی
بیر (۲۰۰۳) «ذهن آگاهی» را بهعنوان مشاهده فاقد قضاوت نسبت به جریان در حال پیشرفت درونی و بیرونی محرکها و بروز آنها تعریف کرد. قضاوت نکردن، ذهن آگاهی را پرورش مینهد وقتی شما با وضعیت هیجانی یا فیزیکی سختی روبه ر و میشوید، قضاوت نکردن درباره تجربیات، بیشتر ازآنچه که میبینند و هستید و چیزی که باید باشید، آگاه میشوید. البته این از پذیرش تجربیات لذتآور و دردناک ناشی میشود. پذیرش این نیست که دوباره چیزهایی که ازنظر اخلاقی قابلقبول نیست را تصدیق کنیم، بلکه پذیرش در مورد رفتارها متفاوت است؛ بهعبارتدیگر تغییر همسان پذیرش است اگرچه سریعتر اتفاق میافتد (جانگسمن و همکاران، ۲۰۰۰).
ذهن آگاهی نوعی آگاهی غیر قضاوتی از تجرب شخصی است و بدون آنکه قضاوتی در مورد آن صورت گیرد، لحظهبهلحظه آشکار میشود. هرچند هدف اصلی ذهن آگاهی آرامسازی نیست، اما مشاهده رویدادهای منفی درونی بدون هیچگونه قضاوتی درباره آنها، یا برانگیختگی فیزیولوژی باعث بروز آرامش میشود.
ذهن آگاهی مشاهده محرکهای درونی و بیرونی همانگونه که اتفاق میافتد بدون هیچگونه قضاوت و پیشداوری است. ذهن آگاهی مهارتی است که به افراد اجازه مینهد که در زمان حال، حوادث را کمتر از آن میزان که ناراحتکنندهاند، دریافت کنند. وقتی اشخاص نسبت به زمان حال آگاه میشوند دیگر توجه خود را روی گذشته یا آینده معطوف نمیکنند. بیشتر مشکلات روانی معمولاً با حوادثی که درگذشته رویداده یا در آینده اتفاق خواهد افتاد مربوط است. بهعنوانمثال افرادی که افسردهاند درباره گذشته، اغلب احساس پشیمانی و گناه میکنند و کسانی که اضطراب دارند نگرانی از مشکلات آینده باعث ایجاد ترس و دلشوره در آنها میشود.(کابات زین ۲۰۰۵، روبینز ۲۰۰۲، بائر ۲۰۰۳، بورکووک، ۲۰۰۲).
۲-۵-۲ ذهن آگاهی و بهزیستی روان شناختی
ذهن آگاهی و حضور ذهن روشی است که مدتهاست برای کاستن و یا از بین بردن مشکلات زندگی و ناراحتیها و پریشانیهای روانشناختی به کار میرود. در دهه اخیر افزایشی ناگهانی در استفاده از مداخلات مبتنی بر ذهن آگاهی که مهارتهای حضور ذهن را برای ارتقای سلامت و بهزیستی روانشناختی آموزش مینهد، دیدهشده است و روزبهروز این رویکرد در حال گسترش است. مفهوم ذهن آگاهی از سنتهای معنوی شرق سرچشمه گرفته است و به شکلی از کنترل توجه اشاره دارد که از طریق تمرینهای فکری رشد میکند (بایر، ۲۰۰۳). تمرینهای فکری از سنتهای بودا نشأتگرفته و در بین متخصصان غربی بانام برنامههای بالینی مبتنی بر ذهن آگاهی استفاده میشوند (موور، ۲۰۰۳). مداخلات مبتنی بر ذهن آگاهی صلاحیت خود را در درمان مشکلات روانشناختی مختلف نشان دادهاند (بایر، ۲۰۰۷). ذهن آگاهی با افزایش سطح هشیاری و پذیرش غیر قضاوتی افکار و هیجانات مرتبط با آن، نظم بخش هیجانی را گسترش مینهد. تجربه این واکنشهای هیجانی اطلاعاتی را در مورد پاسخهای خودکار فیزیولوژیکی در اختیار فرد قرار مینهد که این اطلاعات، خود، میتواند راهنمای وی در برخورد با دیگران و ارائه پاسخهای رفتاری مؤثرتر باشد (کیرایوس، ۲۰۰۹).
…
۲-۷ پیشینه فایل
۲-۷-۱فایلهای داخلی و خارجی
…
– کاویانی، جواهری و بحیرایی (۱۳۸۴) برای اولین بار فایلی تحت عنوان بررسی اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کاهش افکار خودآیند منفی، نگرش ناکارآمد، افسردگی و اضطراب بیماران سرطانی با پیگیری ۰۶ روزه را در ایران انجام دادند. نتایج این فایل حاکی از اثرگذاری شناخت درمانی مبتنی بر شناخت درمانی بر کاهش اضطراب و افسردگیو نیز کاهش افکار خودآیند منفی و نگرش ناکارآمد این بیماران بود.
– امی و پارک[۱] (۲۰۱۰) در فایلی که به بررسی ۳۰۹ بیمار قلبی در مرکز پزشکی دانشگاه میشیگان انجام دادند به نتایج مهمی در مورد اهمیت و نقش مثبت اعتقادات معنوی دست یافتند. نتایج آنها نشان داد که بیمارانی که اعتقادات مذهبی قوییتری دارند و در زندگی روزانه خود از روشهای مقابلهای مثبت مانند عفو، بخشش، جستجو برای ارتباط معنوی باخدا، دوستی با افراد مذهبی، دریافت حمایت معنوی- اجتماعی، امید داشتن، شناخت خدا بهعنوان خیرخواه و مهربان استفاده میکنند، سریع تر بهبود می یابند و سلامت روان بالاتری دارند. افرادی که از این مقابلهها در زندگی روزانه خود استفاده میکنند افسردگی و اضطراب کمتری دارند و سریعتر بهبود مییابند.
– کانگ کیونگ و همکاران[۲] (۲۰۰۴) در فایلی که در مورد اثربخشی آموزش معنا درمانی در نوجوانان سرطانی انجام دادند. هدف از این فایل معنا بخشیدن به زندگی بیماران سرطانی و در درجهبندی خوب بودن روحیه آنها و کاهش رنج آنها بود. این فایل شامل نمونهای از ۲۹ نوجوان سرطانی بود. گروه آزمایش در این فایل ۱۷ نفر بودند که در برنامه آموزشی معنادرمانی شرکت داشتند. گروه گواه ۱۲ نفر بودند که فقط مراقبتهای پرستاری را دریافت میکردند. نتیجه فایل نشان داد که معنادرمانی بر روی کاهش رنج و افزایش معنا بخشی به زندگی در بین نوجوانان سرطانی اثربخش است.
– ایرونسون (۲۰۰۳) در یک فایل پنج ساله اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر بهبود خلق، کیفیت زندگی،رفتارهای سالم و سازگاریهای مورد بررسی قرار گرفته، نتایج این فایل نشان داد که مداخلات گروهی شناختی رفتاری موجب کاهش انزوای اجتماعی، کاهش افکار خود آیند منفی و بهبود روشهای مقابلهایسازگارانه، کاهش افسردگی، کاهش تخریب سلولها، افزایش رفتارهای سالم، پیروی از درمان، کاهش مصرف مواد، کاهش پیشرفت بیماری و در مجموع بهبود کیفیت زندگی در افراد گروه آزمایشی، در مقایسه با گروه کنترل شد. …
[۱]. Amy & Park
[۲]. Kang , K; &etal
…
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.