مبانی و پیشینه نظری روانشناسی حافظه (فصل دو)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی و پیشینه نظری روانشناسی حافظه (فصل دو) دارای ۴۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی و پیشینه نظری روانشناسی حافظه (فصل دو) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مبانی و پیشینه نظری روانشناسی حافظه (فصل دو)۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی و پیشینه نظری روانشناسی حافظه (فصل دو)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی و پیشینه نظری روانشناسی حافظه (فصل دو) :
مبانی و پیشینه نظری روانشناسی حافظه (فصل دو)
در ۴۲ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
حافظه
وقتی در معنای انسان بودن دقت میکنیم به نظر میرسد حافظه، هسته اصلی آن است. ما آدمیان به طور تقریبی هر چه داریم یا هر که هستیم از برکت حافظه است (هرینگ[۱]،، براهنی). حافظه فرایندی است که به سازوکارهای پویای مرتبط با ذخیرهسازی، نگهداری و بازیابی اطلاعات تجارب گذشته اشاره دارد (بجور کلاند، اشنایدر و هرناندز بلاسی[۲]، ؛ کرودر[۳]، ؛ خرازی و حجازی، ).
الگوهای سنتی حافظه
چندین الگوی عمده متفاوت برای حافظه وجود دارد (مارداک، ؛ رودیگر[۴]، ). در اواسط دهه فایلگران بر اساس دادههای موجود در آن زمان الگویی برای حافظه معرفی کردند که دو ساختار حافظه را از هم تفکیک میکرد که ابتدا ویلیام جیمز (/) مطرح کرده بود. این دو ساختار عبارت بودند از: حافظه اولیه که اطلاعات موقت در حال استفاده را نگهداری میکند و حافظه ثانویه که اطلاعات را به صورت دایمی یا کمینه برای مدت طولانی حفظ مینماید (واف و نورمن[۵]، ). سه سال بعد ریچارد اتکینسون و ریچارد شیفرین () الگوی دیگری معرفی کردند که حافظه را در قالب سه انباره حافظه، مفهومپردازی میکرد:
الف) انباره حسی: وقتی محرکهای محیطی به وسیله گیرندههای حسی دریافت میشوند وارد حافظه حسی میشوند، اطلاعاتی که به حافظه حسی وارد میشدهاند اگر مورد دقت یا توجه قرار گیرند، وارد حافظه کوتاهمدت میشوند. حافظه حسی نخستین مرحله یادگیری به یادسپاری اطلاعات است و گنجایش این حافظه به تقریب نامحدود است اما مدت زمان ذخیرهسازی اطلاعات در این حافظه بسیار کوتاه و از یک ثانیه تجاوز نمیکند (بهین، ۱۳۸۷). شواهدی قوی به نفع وجود انبار تصویری در دسترس است. انبار تصویری[۶] یک ثبتکننده حسی دیداری جداگانه است که اطلاعات را برای زمان بسیار کوتاهی در خود نگه میدارد. نام آن برگرفته از این واقعیت است که اطلاعات را برای زمان بسیار کوتاهی در خود نگه میدارد و اطلاعات در آن به صورت تصویری ذخیره میشود؛ این تصویرها دیداری و بازنمای چیزی هستند. اطلاعات دیداری از طریق انبار تصویری وارد سامانه حافظه ما میشود. این انبار اطلاعات دیداری را برای دوره خیلی کوتاهی نگهداری میکند. در شرایط عادی این اطلاعات ممکن است به انبار دیگری منتقل، یا به طور کامل پاک شود. اگر قبل از اینکه زمان کافی برای انتقال اطلاعات به انبار حافظه دیگر وجود داشته باشد اطلاعات دیگری روی آن را بگیرد، اطلاعات اولیه پاک میشود (استرنبرگ، ).
[۱]Hering
[۲]Bjorklund& Schneider & Hernandez
[۳]Crowder
[۴]Roediger
[۵]Waugh & Norman
[۶] Iconic Store
…
قسمتی از منابع
منابع فارسی
۱- احمدپناه، م. و پاکدایانا، پ. (۱۳۸۶). نارساخوانی: مروری بر فایلهای اخیر، فایل در حیطه کودکان استثنایی، ۳، ۳۵۲-۲۳۷.
۲- استرنبرگ، ر. (۲۰۰۶). روانشناسی شناختی، ، خرازی، سیدکمال و حجازی، الهه .(۱۳۸۷). تهران: سمت.
۳- افروز، غ. (۱۳۸۵). اختلالات یادگیری، تهران: پیام نور.
۴- انوشهپور، ا. (۱۳۸۶). روش تدریس فارسی ابتدایی. تهران: روان.
۵- بهاری، ع. و سیفنراقی، م. (۱۳۸۷). اثربخشی وسیله آموزشی سینا در کاهش خطاهای خواندن کودکان نارساخوان، روانشناسان ایرانی، ۴، ۳۵۳-۳۴۳.
۶- پاشاپور، ن. و یاوریان، ر. (۱۳۷۹). بررسی میزان شیوع نارساخوانی در کلاسهای سوم ابتدایی شهر ارومیه، فایل در پزشکی، ۲۴، ۶-۳.
۷- تبریزی، مصطفی. (۱۳۸۶). درمان اختلالات خواندن، تهران: فراوان.
۸- جناآبادی، ح. (۱۳۸۶). مقایسه اثربخشی روشهای آموزشی سینا، فرنالد و کپارت در درمان نارسایی یادگیری ویژه (خواندن و دیکته) دانش آموزان پایه سوم ابتدایی، رساله دکترا، دانشگاه علامه طباطبائی.
۹- حسینخانزاده، ع. (۱۳۹۲). روانشناسی و آموزش کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه (چاپ دوم)، تهران: آوای نور.
۱۰- خداپناهی، م. (۱۳۹۱). نوروسایکولوژی و سایکوفیزیولوژی. تهران: سمت.
…
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.